Avatar billede kj12 Nybegynder
15. april 2002 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

indstillinger til perfect svcd kvalitet

jeg har mine kvaler .....
efter at havde prøvet i lang tid (ca 200timer)for at opnå en høj kvalitet på at lave en svcd(mpg2)er jeg ved at være lidt træt af det.....
det jeg ønsker er at lave en svcd eller meg2-fil af den/de film er taget med et digitalt videokamara og som ligger i avi....svcd/mpg2 filen skal kunne ligge på en alm.640-700mb cd.....og kvaliteten skal/må gerne være lige så høj som hvis jeg kørte filmen direkte på tv fra videokamaraet....
som sagt har jeg prøvet en masse og kan ikke skrive alle de ting jeg har prøvet her...men end til vidre er det bedste jeg har fået ud af det er en mpg-fil der kører i pal 720*540 med 4000kbps
det der var meningen var så at afspille filmen på stadionær dvd maskine men indtilvidre uden rigtig god kvalitet/held
de fejl som er hyppist er at billedet enten bliver ligsom mosaik (ved hurtige bevægelser) billedet bliver tåget eller hakker
jeg har engang haft en svcd i min dvd hvor kvaliteten var i top ....dette var en video film i 480*480 ntc (et eller ander... amrikansk standart) så det efter min mening er det ikke dvd maskinen der er noget galt med...

jeg grabber filmen med pinnacle studio7
og lave den om til mpg2 med tempgenc
har dog også prøvet andre programmer uden held
Avatar billede look Nybegynder
15. april 2002 - 13:19 #1
Hmmmmm ........ når du har grabbet filmen, hvilet codec bruger du så når du encoder i pinnacle? Måske er din avi-fil simpelt af for dårlig hvalitet.
Prøv at grabbe med Virtual Dub og gemme som uncompressed. Resultatet er en kingsizefil, så er du advaret og den bliver så endnu større ved konvertering til mpeg2
Avatar billede kj12 Nybegynder
15. april 2002 - 13:32 #2
jeg redigere i pinnacle og gemmer i samme kvalitet som orginalen hvor efter jeg bruger tempgenc som codec
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. april 2002 - 22:26 #3
Encoder du filen med constant bitrate, eller variabel bitrate? Eller skal jeg lige sige at det godt kan betale sige at bruge variabel! Komprimerer bedre så du måske kan undgå de irriterende kantede billeder! ;)

//hermandsen
Avatar billede kj12 Nybegynder
17. april 2002 - 10:02 #4
jeg har prøvet både cbr og vbr.........forskellen er den samme... faven har bare en anden lyd.......nej det var ikke lige det der gjorde udslaget.....det må da kunne lade sig gøre at opnå den samme kvalitet på svcd som hvis jeg kører filmen directe på tv fra videokamaraet????
Avatar billede ithelp Nybegynder
08. maj 2002 - 10:03 #5
Cinema craft encoder giver en bedre kvalitet  end tmpg men det CCE er ikke gratis, det koster omkring 2000$ så nu er du advaret.. hvis du ønsker at afspille din svcd på all dvd afspiller så skal du være opmærksom på at det er ikke alle afspillere der kan afspille svcd med en bitrate på over 2490 da det er max for svcd standarten.
Med hensyn til indstillingerne så vil jeg anbefale at du bruge vbr og så en 5 - 6 pass's ... det tager langtid men kvaliteten er som regel der efter :)
Når du grabber dit video så prøv at bruge avi_io da det vist nok giver den bedste kvalitet.
:)