Avatar billede fredborg Nybegynder
19. april 2002 - 22:39 Der er 15 kommentarer

link i photoshop

jeg har lavet et billede i photoshop og der skal være et par tekst link i hvordan gør jeg det hvis det kan lade sig gøre
Avatar billede darkside Nybegynder
19. april 2002 - 22:40 #1
Du kan ikke lave links i photoshop..
Avatar billede Beach Mester
19. april 2002 - 22:41 #2
Det skal du lave med imagemap i ImageReady... Brug save for web

//Beach
Avatar billede hojben Novice
19. april 2002 - 22:41 #3
Avatar billede klatten Nybegynder
19. april 2002 - 22:42 #4
Eller åbn en html editor, der giver mulighed for imagemap - håber du forstår, hvad jeg mener:)
Avatar billede Beach Mester
19. april 2002 - 22:50 #5
Skal vi tage den hele vejen så gemmer du først dit billede i PS med save for Web
Dette åbner ImageReady. Her trykker du på P og tegner derefter en firkant, cirkel eller polygon der hvor du vil have linket. Derefter skriver du linket (URL) og gemmer derefter dit billede med Save optimized as...
Så gemmer programmet automatisk både htmlkoden og billedet!

//Beach
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 22:53 #6
Beach->Det ville nu være lige så nemt at åbne psd-filen direkte i ImageReady :)
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 22:55 #7
Desuden kan det også lade sig gøre i Photoshop. Brug slice-værktøjet til at opdele dit billede i de ønskede sektioner og højreklik på en af de nye slices. Så har du mulighed for at gemme/indtaste en URL.
Når du så bruger Save For Web, så skal du vælge at medtage html-koder - det skulle være nok til at det virker senere hen.
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 22:59 #8
http://www.eksperten.dk/spm/166528
http://www.eksperten.dk/spm/178793

Lidt tidligere spørgsmål omkring samme problem.
Avatar billede fredborg Nybegynder
19. april 2002 - 23:01 #9
prodic hvor er slice værktøjet henne???
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 23:05 #10
Det finder du i værktøjsmenuen - genvejstasten er K.
Værktøjet er dog ikke med i de ældre versioner af Photoshop. Mener den kom med i version 5.5
Avatar billede spe Nybegynder
19. april 2002 - 23:27 #11
Slice værktøjet er først med fra version 6.Så i 5.5 skal billedet sendes over i ImageReady for at lave slice/links
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 23:52 #12
Spe->Vi burde lave en liste over de forskellige værktøjer - det er jo ikke til at huske alle de værktøjer så lang tid tilbage ;-)
Avatar billede spe Nybegynder
20. april 2002 - 00:06 #13
prodic>>Jeg kan også kun "huske" det fordi jeg har alle versioner 5, 5.5, 6 og 7 på min maskine. Utroeligt så hurtigt man glemmer :-)
Avatar billede sy22 Nybegynder
23. april 2002 - 20:43 #14
gem dit billede som gif eller jpeg, åben homesite, der findes en gratis trial på: http://download.com.com/3000-2048-7718546.html?tag=lst-0-6
gå ind under: tools->new image map, find dit billede og skriv et eller andet under map name ex. link, du kan derefter definere hvor linkene skal være via, værktøjerne for oven, og skriv derefter hvor du vil linke til under href. god fornøjese!
Avatar billede klatten Nybegynder
01. maj 2002 - 09:39 #15
fredborg> du har mange point ude. Husker du at lukke dine spm?