Avatar billede playbywire Nybegynder
20. april 2002 - 23:45 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hardwarefejl -> CRC-fejl?

Jeg har for ganske nylig fået det problem at jeg ikke kan pakke filer ned. Jeg får ganske enkelt CRC-fejl når jeg efterfølgende tester, og det sker med både WinRAR, Winace og Winzip.

Jeg har prøvet at geninstallere WindowsXp fra bunden af, med formattering af hele drevet. Men problemet er der stadig.
Jeg har så forsøgt mig med Norton Utilities' Win Doctor og  Disc Doctor og BurnInTest fra Passmark...Men ingen af dem fandt nogen fejl :(

Så snakkede jeg med en kammerat, og han sagde at det nok var et skud i tågen, men hvis han skulle gætte på en hardwarefejl (husk på, problemet ikke forsvandt ved komplet formattering), så ville det være RAM-modulet.
Men som sagt fandt ingen af de tests jeg kørte fejl ved RAM'en...

Det er et temmeligt frustrerende problem, og jeg har bare ingen anelse om hvordan jeg kommer af med det, så jeg håber nogen herinde kan hjælpe.
Avatar billede the_collector Novice
20. april 2002 - 23:50 #1
Hvor lang tid brugte du på test af ram. Jeg mener at en grundig ram test tager timer at gennemføre, hvis ikke dage (afhænger selvfølgelig af din rammængde). Ramfejl kan give mange mærkelig fejlmeddelser, som man overhovedet ikke skulle tro havde noget man fejl i ram at gøre.
Avatar billede the_collector Novice
20. april 2002 - 23:52 #2
Hvis du kender nogen med et rammodul du kan låne, så prøv at sætte det rammodul i, i stedet for dit eget for at teste om du stadigvæk for CRC-fejl.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:02 #3
jeg tror ikke at det er en ram fejl, men har du flere ramblokke kan du jo prøve en ad gangen.

har du prøvet Windows Commander der har indbyggede pakkeprogrammer.
Avatar billede playbywire Nybegynder
21. april 2002 - 00:02 #4
Jeg har en enkelt blok med 256 Mb DDR RAM...jeg vil så i første omgang prøve at teste mere intensivt og over en længere periode, dvs. < ½ time, som den sidste test varede. SÅ må vi se hvad der sker. Håber du kan vente så længe :)
Avatar billede mlj Nybegynder
21. april 2002 - 00:03 #5
Prime95 er et program, der bruges til at finde store primtal. Det kan også sættes op til at teste hele systemet. Det er ret godt til at finde fejl. Du kan finde det her:

http://mersenne.org/freesoft.htm

ftp://mersenne.org/gimps/p95v21.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:03 #6
du kan hente Windows Commander her og det er gratis, kan selvfølgelig købes. http://www.ghisler.com/
Avatar billede playbywire Nybegynder
21. april 2002 - 00:03 #7
Ups...skulle have stået "mere end"
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:06 #8
det ville være hurtigere at teste Windows Commander, får du fejl påp den så tester du rammene
Avatar billede playbywire Nybegynder
21. april 2002 - 00:08 #9
Hvordan tester jeg med Windows Commander?
Avatar billede playbywire Nybegynder
21. april 2002 - 00:11 #10
Okay, vidste ikke den kunne tage pakkede filer...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:13 #11
jo, den kan skam mange sjove ting og så kan den dansk, ved dog ikke om det gælder i Sharewareversionen, den kan jeg skam ikke undvære ;o)
Avatar billede playbywire Nybegynder
21. april 2002 - 00:16 #12
Jep, Windows Commander laver samme nummer (m.den interne zip-funktion)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:30 #13
ja, men så er der rammene tilbage.

Du kan dog stadig ha' fornøjelse af Windows Commander ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
21. april 2002 - 00:49 #14
CRC fejl kan være slemme at spore. Læste en gang en artikel om at et dårligt IDE interface og/eller IDE kabel kunne være årsag. Så et skud: har du tjekket dine kabler? Sidder de helt fast?
Avatar billede playbywire Nybegynder
19. maj 2002 - 14:59 #15
Ja, det viste sig at være en ram-fejl...Faktisk kasserede butikken hele sendingen og bestilte nogle nye...Så nu er jeg back in business...
Jeg prøvede et ram-testprogram, der ikke benyttede sig af Windows; og så fandt den pludselig 12.000 fejl!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. maj 2002 - 15:38 #16
tak for pointene og tak for din afsluttende bemærkning, desværre ikke alle der gider at komme med den.

www.fotx.net/retaxes