Avatar billede kornfreak Nybegynder
23. april 2002 - 05:23 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar klikker ?

Jeg sad med min bærbare her for lidt siden ..hørte lidt musik osv. Lige pludselig begyndte den at lave vilde klikke lyde og så ud til pludselig at bruge 100% cpu, jeg gav den så en reboot. Efter 2 minutter begyndte den at klikke igen...og så begyndte den at klikke højere. Jeg gav den en reboot mere og nu vil den slet ik starte op, den stopper forskellige steder under opstarten og klikker helt vildt.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 05:26 #1
tjaaaa..... jeg er meget usikker i min sag - men det kunne være en defekt harddisk, men lad os da lige høre nogen andres mening.

POPCORN'et :)
http://www.fotx.net/phunkypopcorn
Avatar billede kornfreak Nybegynder
23. april 2002 - 05:27 #2
Hvordan kan den gå hen og blive defekt fra det ene øjeblik til det andet ? ..der skal lige siges den har kørt udmærket i over et ½ år.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 05:30 #3
som sagt ved jeg jo heller ikk om det er det.... havde bare åp et tidspunkt samme symptomer på min gamle pc - der hjalp det at udskifte HD'en - men jeg er ikk det store hardware geni - så lad os høre hvad ekaperterne har at sige
Avatar billede kornfreak Nybegynder
23. april 2002 - 05:32 #4
Det er delme dyrt med sårn en HD fætter til bærbare ..så det håber jeg ik. Heldigvis er det en HD der kan trækkes ud af siden.
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. april 2002 - 07:23 #5
Generelt er bærbare meget lette at skille af, batteri, cdrom-drev, harddisk etc. kan let fjernes :o)

Jeg tænker også umildbart på en defekt harddisk, jeg har en til at sidde i min harddiskskuffe som sommetider begynder at "klikke".
Avatar billede zlog Nybegynder
23. april 2002 - 08:51 #6
det du har fat i er, som de andre så nydeligt siger, en defekt harddisk. Jeg arbejder som IT-supporter for Eterra A/S og jeg har fixet mange bærbare hvor harddisken "klikker" som du siger. Der er ikke meget at gøre ved det. Den kan reddes, det er der næsten altid mulighed for, afhænger bare af prisen. =)
Avatar billede jones_net Nybegynder
23. april 2002 - 10:52 #7
Jeg skiftede for ½ år siden en HD i en IBM med samme symptomer, og den kostede vidst en tudse for 8GB, så det er ikke så dyrt, hvis du kan nøjes med lidt plads... Men find lige ud af, om der er noget specielt ved din maskine, som gør, at den ikke kan sluge andre HD's end producentens... Eller sørg for at du må levere tilbnage, hvis det ikke virker:-)

/J
Avatar billede kornfreak Nybegynder
23. april 2002 - 21:01 #8
har lige startet min bærbare efter en nat's hvile, nu klikker den ik mere?...
Avatar billede jj2 Nybegynder
24. april 2002 - 04:58 #9
>>kornfreak

Løse kabelforbindelser til HDD kan være årsagen?

-Men prøv evt. først følgende:

1. -Start-op med en windows 98 boot-diskette og kør scandisk. -Måske er den ledige plads på HDD regristreret forkert?

2. -Kør diskoprydning, regclean41 og defrag.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede kornfreak Nybegynder
24. april 2002 - 07:18 #10
jeg har formatteret den og kørt en bad-block scan med mandrake 8.2 Der er INTET galt med harddisken, den har kørt hele natten uden problemer. Kan det være fordi den blev for varm eller noget ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
29. april 2002 - 08:55 #11
Hvis den er blevet for varm, skal den ikke klikke, bare lave en masse fejllæsninger - så vidt jeg har erfaret...

/J
Avatar billede kornfreak Nybegynder
29. april 2002 - 09:26 #12
yes..den er smidt til reperation :(