Avatar billede bue_m Nybegynder
02. maj 2002 - 22:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ustabil server (gammel hardware)

Hvordan får jeg min computer til at være stabil?
Jeg har en computer med 75mHz pentium, 24mb edo ram, der kører som server med RedHat 7.2.
Det er forskelligt, hvor lang oppetid den har. Det er dog aldrig over 5 dage. Den eneste belastning, den får, er at være gateway for mit lokale LAN på 3 comps.
Det er pga. hardwaren, at den går. Den har været overclocket til 100mHz, hvor den havde endnu dårligere oppetid. Såvidt jeg kan se, kan jeg ikke "under"-clocke den.
Er jeg nødt til at finde en "ny" processer, for at få den til at køre stabilt? Eller er der andet jeg kan gøre, f.eks. en ny køler?
Som man nok kan gætte, har jeg ikke tænkt mig at poste vildt mange penge i det.
Avatar billede bue_m Nybegynder
02. maj 2002 - 22:51 #1
Kan det være bundkortet og ikke processoren?
Avatar billede mlj Nybegynder
03. maj 2002 - 10:32 #2
Det kan sådan set være næsten al dit hardware den er gal med. Men et godt gæt er ram. Har du prøvet at køre ram eller stabilitetstest?
Avatar billede bue_m Nybegynder
03. maj 2002 - 14:38 #3
nope, hvordan gør man det?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. maj 2002 - 07:56 #4
hent en RAMtest her.

http://www.memtest86.com

Programmet laver en opstarts diskette som tester din RAM... Husk at lade den stå i minimum 12-24 timer for at stressteste din RAM...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. maj 2002 - 07:58 #5
Det var selvfølgelig et svar...

Hvor i landet bor du?

Jeg har en Pentium 133MHz som jeg gerne vil af med!
Kan dit bundkort overhovedet køre  med en Pentium 133?
Avatar billede bue_m Nybegynder
04. maj 2002 - 14:47 #6
Den kan fint køre med 133MHz. Så det kan da godt være, at jeg er interesseret. Jeg bor i Kolding.

Jeg har ikke fået afprøvet memtest endnu, men når jeg lige har fået installeret alle de nødvendige pakker, til at compilere memtest, så har jeg måske en bedre ide om det.

Du skulle vel ikke også have nogle edo-ram?
Avatar billede bue_m Nybegynder
04. maj 2002 - 16:45 #7
Du skal nok få pointne, men kan du ikke hjælpe mig med dette problem, for når jeg prøver at compilere, så kommer denne fejlmeddelse:
[root@localhost memtest86-2.9]# make install
gcc -E -traditional head.S -o head.s
head.S:18: #include expects "fname" or <fname>
head.S:19: #include expects "fname" or <fname>
head.S:20: #include expects "fname" or <fname>
make: *** [head.s] Error 1
[root@localhost memtest86-2.9]#
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. maj 2002 - 19:51 #8
Nope, der kan jeg ikke hjælpe dig!

jeg plejer bare at hente "Download - Pre-Compiled Memtest86 v2.9 installable from Windows and DOS"...

Hvorfor kompilere selv, når man har andre til det grove! Og Windows brugere er jo nogle dovne hunde!

http://www.teresaudio.com/memtest86/memt29.zip

EDO RAM... Der må jeg lige kigge efter...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. maj 2002 - 15:01 #9
Jo jeg har EDO RAM... Lige nu, har jeg kun 8MB moduler, men jeg får snart 2*32 MB moduler ledig, når min gamle NT server skal opgraderes en sidste gang.

Du kan jo maile mig på xnon2wait@hotmail.comx
bare fjern de 2 x'er.

mvh,
Avatar billede bue_m Nybegynder
22. juni 2002 - 14:47 #10
Undskyld ventetiden på dine, men jeg har bare været noget stresset pga. eksamenerne. Det er selvfølgelig ikke fordi, du skal snydes for dine point :-)