Avatar billede proboss Nybegynder
10. maj 2002 - 12:50 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Concorde C5 Light

Har et lille problem kan ikke få den til at skrive Kredit-Note ud.

Det vil sige den vil godt skrive -500 men i toppe står der stadig Faktura og ikke Kredit nota

Nogle der ved hvor man tilrette det i Concorde ??
Avatar billede hansk Nybegynder
10. maj 2002 - 12:57 #1
Prøv under debitor/tilpasning/tekster/ordre
tekst nummer 5 er kreditnota.
Avatar billede proboss Nybegynder
10. maj 2002 - 13:38 #2
Der er selt ingen nummer 5 og man kan heller ikke sætte den ind

hvad kan det det så være ??
Avatar billede johs_j Novice
10. maj 2002 - 19:14 #3
Der er så vidt jeg ved ikke noget der hedder en Kreditnota i C5. Man laver en faktura hvor antal skrives som f.eks.: -5
Så vil moms og pris blive negativ, og dermed være en kreditnota. men der er korrekt at der stadig stp Faktura på den.
Avatar billede proboss Nybegynder
10. maj 2002 - 19:45 #4
men hvordan for man der til at stå Kreditnote ??
Avatar billede hansk Nybegynder
10. maj 2002 - 22:55 #5
Hvilken version kører du?
Jeg har en version 2.1 og der findes teksten kreditnota. Det er rigtigt som johs skriver at kreditnotaen blot udfyldes som en faktura, men i udskrivningslayoutet påføres enten faktura eller kreditnota.
Du kan prøve at genimportere dit fakturalayout via "hent layout". Det burde rette eventuelle fejl i opsætningen.
Avatar billede proboss Nybegynder
10. maj 2002 - 23:01 #6
jeg køre version 1.6
Avatar billede hansk Nybegynder
10. maj 2002 - 23:34 #7
Ja den er lidt gammel. Har ikke erfaring dermed, men har det fungeret før?
Hvis det har må du kunne geninstallere rapporten.
Avatar billede proboss Nybegynder
11. maj 2002 - 11:56 #8
det har jeg prøvet men ok det må jeg nok leve med så
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 11:32 #9
Jeg har oplever også at den ikke vil skrive ø jeg køre 2000 der er jo ingen dos i men det må da kunne lades sig gøre alligevel ikke
Avatar billede hansk Nybegynder
17. maj 2002 - 11:50 #10
Win2000 har en DOS emulator, og det er der du skal sætte din codepage. Hvad den nøjagtigt hedder ved jeg ikke, det er lang tid siden jeg har arbejdet med dos programmer. Jeg tror at du skal gå ind i dos winduets properties for at sætte codepage op, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 12:28 #11
ok er det noget du kan finde ud af hansk det ville jeg blive rigtigt glad for
Avatar billede hansk Nybegynder
17. maj 2002 - 12:43 #12
Du kan prøve at oprette et nyt spørgsmål med en masse point, mon så ikke der er en som gider?
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 12:50 #13
kan vil bare førhøje her hvor mange skal der til en løsning ???
Avatar billede hansk Nybegynder
17. maj 2002 - 12:54 #14
Det ved jeg ikke. Hvis du smider et par hundrede point ind skal jeg gerne se på det i løbet af weekenden.
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 12:58 #15
jeg smider gerne et par hundre points ind hvis du komme med en løsning der bruges.
Avatar billede hansk Nybegynder
17. maj 2002 - 13:02 #16
Du må formulere dig korrekt:

Ikke en løsning der bruges, men en løsning der kan bruges!
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 13:04 #17
Det Jeg mener er hvis du kan løse probelemt så systemet kan bruge ø rigtigt så er det dine point

Hvis det ikke løser probelemt så er der ingen point det siger sig selv
Avatar billede hansk Nybegynder
17. maj 2002 - 13:05 #18
ok
Avatar billede proboss Nybegynder
17. maj 2002 - 13:09 #19
Så er den hævet i points
Avatar billede hansk Nybegynder
21. maj 2002 - 09:00 #20
Okay, det var lidt af en opgave.

Du kan få en næsten løsning. Næsten fordi win2000 tilsyneladende ikke accepterer ændringer i codepage setup - hvilket betyder at man må forsøge sig med de karakterdefinitioner som findes i US codepage. Og der findes ikke ø/Ø (på dansk) men der findes ö/Ö (på svensk).
Gå ind i printer setup, ret koder, på pladserne ø(155) og Ø(157) skriver du hhv <148> og <153>.
Avatar billede hansk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:20 #21
Kan du bruge løsningen?
Avatar billede proboss Nybegynder
24. maj 2002 - 09:32 #22
Nope det ændre ikke noget sådan noget L...
Avatar billede proboss Nybegynder
24. maj 2002 - 09:35 #23
Jeg kommer nok til at lære at leve med det desværre
Avatar billede proboss Nybegynder
02. juni 2002 - 17:29 #24
lukker men tak for forsøget
Avatar billede hansk Nybegynder
03. juni 2002 - 14:49 #25
Jeg er nysgerrig - hvad har du gjort? Lever du med yen tegnene?