11. maj 2002 - 18:00Der er
1 kommentar og 1 løsning
Brug af physique i form af en robot.
Hejsa!
Jeg sidder og roder med Character Studio og mangler kun at lægge physique på min mesh, således at den bliver fastgjort til min biped. Mit spørgsmål er...
I forbindelse med min figur, som er en robot, vil jeg gerne bruge physique til at fastgøre min mesh til bipen, men hvordan indstiller man physique til at meshen ikke bliver deformeret, således at det ligner metal hud på en robot? Jeg har prøvet at linke til de enkelte dele på bipen, og ligeledes har jeg afprøvet skin med bones, men jeg har ikke kunne få et ordentligt resultat...
Når du har fastgjort dine bipes til dit mesh (som du allerede har gjort) og har sat din Bipe-Mode til "Figur" under motion panelen, så vælg dit mesh og sæt den i Sub-Object mode. Gør nu følgende ved hver af dine bipes:
1. Vælg "Vertex" under sub-object listen i stedet for "Envelope"!
2. Vælg din bipe (link) eventuelt hovedet!
3. Vælg nu alle de vertices som du mener skal høre til den valgte bipe. De bliver derefter rødelige...
4. Tryk på knappen "Assign To Link" og vælg derefter "No Blending" fra rulle-ned-listen under "Blending between links"
5. Under "Vertex Type" (de tre pluser rød,grøn og blå) vælg da KUN den grønne plus!
6. Vælg nu igen din bipe (Link) og alle verticesene, der før var rødlige bliver nu alle sammen grønne!
7. Tryk nu på knappen "Lock Assignments" og du vil se at alle dine grønne vertices får en lille firkant omkring sig!
8. Vælg nu "Envelope" i stedet for "Vertex" under din Sub-Object listen.
Test din robot og du vil se at der ikke sker nogen "skinning"... Gentag alle punkter for hver af dine bipes...
Mange tak for hjælpen samt den fornemme toturial - perfekt!
Med venlig hilsen CThomsen
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.