Avatar billede simtex Nybegynder
13. maj 2002 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lille problem hurtig løsning

og nemme point..
strSQL = "SELECT * from [artikeldb] Where VB=-1 and Type =" & Request.Querystring("ting")

<<< Hvad er der galt med ovenstående??? kommer med følgende fejlmeddelse.[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
Avatar billede apollo Nybegynder
13. maj 2002 - 22:07 #1
strSQL = "SELECT * from [artikeldb] Where VB=-1 and Type ='" & Request.Querystring("ting") & "'"

Prøv det..
Avatar billede whatever Nybegynder
13. maj 2002 - 22:07 #2
Prøv at ændre denne VB=-1 til VB="-1"
Avatar billede apollo Nybegynder
13. maj 2002 - 22:08 #3
whatever ---> vil nok ikke virke...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
13. maj 2002 - 22:08 #4
type er et reserveret ord

hvis type er et tekstfelt, skal strengen se sådan her ud:
strSQL = "SELECT * from [artikeldb] Where VB=-1 and [Type] ='" & Request.Querystring("ting") & "'"

ellers, hvis det er et tal, skal den se sådan her ud:
strSQL = "SELECT * from [artikeldb] Where VB=-1 and [Type] = " & Request.Querystring("ting")
Avatar billede simtex Nybegynder
13. maj 2002 - 22:11 #5
hmm tror nok der er noget jeg kan bruge der...men fejlen er ikke ved vb=-1 det er fint nok det er når jeg kobler Type på...
Avatar billede simtex Nybegynder
13. maj 2002 - 22:14 #6
Apollo du havde ret, så lav lige et svar
Avatar billede simtex Nybegynder
21. januar 2003 - 22:59 #7
Haps