Avatar billede tue Nybegynder
19. maj 2002 - 13:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Læsning af xml i asp fil?

Jeg har lavet en asp fil der henter noget data fra en database og udskriver det som xml:

http://www.qcom.dk/forbrug.asp

Mit spørgsmål er så hvordan jeg læser denne fil og udskriver den som jeg ville have gjort med en normal xml fil?
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2002 - 04:46 #1
<%
    Dim XMLDoc, rootNode, Visitor, Felt, Counter
    Set XMLDoc = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
    XMLDoc.async = False
    XMLDoc.load(Server.MapPath("Guestbook.xml"))
    Counter = -1
    Set rootNode = XMLDoc.documentElement
    If rootNode.hasChildNodes() then
            For Each sms in rootNode.childNodes
        Counter = Counter + 1
        For Each Felt in Visitor.childNodes
            If "antal" = Felt.NodeName Then
                      Response.Write "<TR><TD ROWSPAN=2><INPUT TYPE='Radio' NAME='Besked' VALUE=" & Counter & "></TD><TD>Navn: " & Felt.Text & "</TD></TR>"
            ElseIf "DATO" = Felt.NodeName Then
              Response.Write "<TR><TD>Dato: " & Felt.Text & "</TD></TR>" & Chr(13) & Chr(10)
            End if
        Next
    Else
      Response.Write "Der er ingen noder!"
    End If

    %>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2002 - 04:53 #2
Men jeg ville nu personlig mene at det var lettest at bruge java script:
                <script language="JavaScript" type="text/javascript">
                          var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
                          conn.async = false;
                          conn.load("xml/profil.xml");

                          var rs1 = conn.getElementsByTagName("beskrivelse");
                          var n_rs = rs1.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          strIndex = rs1.item(i).text;
                          strIndex = strIndex.replace(/\¤/g,"<p>");
                          document.write("" + strIndex + "");
                          }
                </script>                <script language="JavaScript" type="text/javascript">
                          var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
                          conn.async = false;
                          conn.load("xml/smsting.xml");

                          var rs1 = conn.getElementsByTagName("antal");
                          var n_rs = rs1.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          strIndex = rs1.item(i).text;
                          strIndex = strIndex.replace(/\¤/g,"<p>");
                          document.write("" + strIndex + "");
                          }
                </script>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2002 - 04:55 #3
Du kunne oxo vælge at gøre det gennem VBScript:
http://www.w3schools.com/xml/tryit.asp?filename=httprequest_vb

//>Rune
Avatar billede tue Nybegynder
20. maj 2002 - 14:28 #4
Nu ved jeg ikke om det bare er mig der ikke fatter så meget (det er jo helligdag), men når jeg henter noget ud med asp, så bliver filen jo også nød til at hedde *.asp og ikke *.xml. Men når filen hedder *.asp så virker overstående koder ikke, da komponentet melder fejl på en *.asp fil.

Kontakt mig evt på icq: 58548143
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2002 - 20:22 #5
hvis du bruger dette eksempel kan du sagtens kalde filen for .htm eller .html !
              <script language="JavaScript" type="text/javascript">
                          var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
                          conn.async = false;
                          conn.load("xml/profil.xml");

                          var rs1 = conn.getElementsByTagName("beskrivelse");
                          var n_rs = rs1.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          strIndex = rs1.item(i).text;
                          strIndex = strIndex.replace(/\¤/g,"<p>");
                          document.write("" + strIndex + "");
                          }
                </script>                <script language="JavaScript" type="text/javascript">
                          var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
                          conn.async = false;
                          conn.load("xml/smsting.xml");

                          var rs1 = conn.getElementsByTagName("antal");
                          var n_rs = rs1.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          strIndex = rs1.item(i).text;
                          strIndex = strIndex.replace(/\¤/g,"<p>");
                          document.write("" + strIndex + "");
                          }
                </script>

det skal jo ik' stå inde i ASP tagsne (<% og %>)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. maj 2002 - 12:03 #6
Tue?

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 16:00 #7
<%

Dim objXMLHTTP, objXMLDOM, objAntal, objPris, antal, pris

Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

Call objXMLHTTP.Open("GET", "http://www.qcom.dk/forbrug.asp", False)

objXMLHTTP.Send

Set objXMLDOM = objXMLHTTP.ResponseXML

Set objAntal= objXMLDOM.getElementsByTagName("antal")

Set objPris = objXMLDOM.getElementsByTagName("pris")

antal = objAntal(0).text

pris = objPris(0).text

Response.Write("Antal: " & antal & "<br>Pris: " & pris)

Set objAntal = Nothing
Set objPris = Nothing
Set objXMLHTTP = Nothing
Set objXMLDOM = Nothing

%>

Men har lige et spørgsmål: Ligger filen lokalt, eller på en anden server?
Hvis den ligger lokalt, kan det gøres lidt nemmere.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 21:30 #8
Finder du ud af noget?
Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 12:50 #9
Ja, jeg har leget med det, men vi har nogle problemer når jeg forsøger at hente det xml ligger på vores server fra en anden server. Jeg får adgang nægtet, så hvis der er nogen af jer der har et svar på den fejl, så skriv endelig eller kontakt mig på icq# 58548143
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 14:02 #10
Hvilken kode benytter du? Runes eller min?
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 16:29 #11
Thx 4 Poinz
//>Rune
Avatar billede tue Nybegynder
17. juni 2002 - 17:45 #12
Jeg benytter Runes kode... se evt. http://www.eksperten.dk/spm/225466