Avatar billede cpjg Nybegynder
21. maj 2002 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt???

Jeg vil gerne have min egen webserver, men nu er problemet:

Jeg kan kun gå ind på den ved at skrive 192.168.1.100
men det er jo min LAN-ip. Hvordan går man ind på den UDEFRA???
Altså ved at skrive 62.243.250.14
så vil jeg gerne have kontakt til 192.168.1.100

Jeg har en Speedstream router, og TDC-abonnement.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
21. maj 2002 - 14:58 #1
i din router, sæt port 80 til at pege på 192.168.1.100, hvilket gør at ALLE der skriver din IP i browseren, kommer ind på den computer :)
Avatar billede smiske Nybegynder
21. maj 2002 - 14:58 #2
Du skal i din router forwarde Port 80 til dit interne LAN ip nummer, ellers ved routeren ikke at den skal smide forespørgsler fra Internet Explorer over på din Webserver.  Explorer buger port 80 nemmerlig :o)

//Henrik
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 08:28 #3
jammen hvordan gør jeg det?
Hvordan forwarder jeg?
Avatar billede smiske Nybegynder
22. maj 2002 - 15:28 #4
Den typiske (bedste) måde at forwarde på er at bruge "Hyperteminal" som ligger i windows.  Åbn det og "log på" din router.  Hvordan du logger på din router skal du enten finde i en brugsforvirring eller på en TDC hjemmeside.  Jeg har ikke den store erfaring med Speedstream så dette råd er taget ud far en Cisco router.  Men opskriften er den samme :o)
Når du er logget ind i din router skriver du :

SET NAT ENTRY ADD 192.168.1.100 80 62.243.250.14 80 TCP

Derved forwardes al trafik til Port 80 (Internet Explorer) til din computer med førstnævnte IP nummer.
Men som sagt, undersøg hvilke specifikke kommandoer din router bruger.  Det jeg har skrevet er er fint nok og virker, men i visse routere skal man først logge på (routeren) derefter skrive "enable" skrive ovenstående og derefter skrive "Write" og så til sidst skrive "Reboot".  Det skal man ved en Cisco router, men som sagt, ved ikke om det er det samme på en speedstream :o)

//Henrik