Avatar billede nysser Nybegynder
23. maj 2002 - 21:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Alfabetisk sortering af ord i Word - hvordan?

Kan man sortere en række ord alfabetisk i Word, på en eller anden måde? Ordene er skrevet vilkårligt efter hinanden.
Avatar billede sandfeld Novice
23. maj 2002 - 21:14 #1
Hej Nysser

Marker alle dine ord med ctrl+A

Gå op i punktet "tabel" vælg "sorter"

Nu står dine ord i alfabetisk rækkefølge.

mvh sandfeld
Avatar billede nysser Nybegynder
23. maj 2002 - 21:19 #2
hmmm, det har jeg prøvet, men det virker ikke!
Avatar billede sandfeld Novice
23. maj 2002 - 21:24 #3
Det lyder godt nok underligt. Jeg har lige prøvet det på min computer, og der virker det fint. Hvad er det helt præcis du gør, når du prøver at sortere dem? Er dine ord sat ind i en tabel?

Prøv at tage alle dine ord og kopier dem over i et nyt worddokument, det er nogle gange, at det hjælper, når der ikke er noget man kan få til at virke i word. Du skal tænke på, at det er skod-program fra Bill Gates.

mvh sandfeld
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. maj 2002 - 21:28 #4
Er betydeligt lettere hvis teksten står inde i en tabel. Men det kan lade sig gøre - hvis du markerer afsnittet og så vælger Tabel/Sorter og så vælger at det er afsnittet der skal sorteres enten stigende eller faldende......
Avatar billede nysser Nybegynder
23. maj 2002 - 21:37 #5
mystisk nok, så sorteres nogle af ordene, men andre gør ikke! Jeg har både prøvet at konvertere tekst til tabel, og bare tekst uden tabeller - men det ændrer ingenting....øv!
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. maj 2002 - 21:38 #6
Nu siger du at ordene står vikårligt. Står de efter hinanden eller står de under hinanden, eller er de i hver deres felt i en tabel?? (Hvis i tabel, er det så i samme kolonne eller strækker de sig over flere kolonner??)
Avatar billede nysser Nybegynder
23. maj 2002 - 21:43 #7
ordene står under hinanden, og ikke i en tabel. Konverterer jeg til tabel, placeres hvert ord ikke i sin egen celle, det er måske dér problemet er?
Avatar billede sandfeld Novice
23. maj 2002 - 21:46 #8
Hej Nysser

Tæl hvor mange ord du har

Opret derefter en tabel med samme antal celler og indsæt en ord ad gangen i hver sin celle. Marker så hele tabellen med ctrl+A.
Herefter går du op i "tabel" og vælger "sorter"

Så burde det virke.

mvh sandfeld
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. maj 2002 - 21:47 #9
bare tryk enter efter hvert ord således at de står under hinanden. Det behøver ikke at være i en tabel. Herefter kan du sagtens sortere dem med tabel menuen
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. maj 2002 - 21:47 #10
Du behøver altså ikke gøre det så besværligt...
Avatar billede sandfeld Novice
23. maj 2002 - 21:49 #11
øhhh mhoffmann - Du har vist ikke læst du forrige indlæg - det er jo netop det som du foreslår, som nysser ikke kan få til at virke!!!

mvh sandfeld
Avatar billede nysser Nybegynder
23. maj 2002 - 21:50 #12
Tak for deltagelsen i debatten, jeg giver Sandfeld point, da jeg har testet den "besværlige" model, og den virker - TAK for hjælpen!
Avatar billede Chewie Novice
24. maj 2002 - 11:05 #13
til an anden gang kopier du bare hele moloviten over i excel og gør det der fra ... det kan gøres med få tast/klik

Ctrl+a (i word)
Ctrl+c (i word)
Ctrl+v (i excel)
og et klik på knappen sorter (i excel)

der kræver dog at ordene stå under hinanden som du jo skriver de gør :o)

God weekend