Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google og betaling?

Hej,
Jeg studsede over noget, mens jeg sad og kedede mig lidt. Hvis man på www.google.com søger på "com", dukker der nogle af de største internet firmaer op, som de første. Er dette tilfældigt eller betaler firmaerne penge for placering blandt søgeresultaterne?
Spørgsmålet tjener ikke til det store formål (deraf points'ene), jeg var sådan set bare nysgerrig :)
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:08 #1
Og hvorfor dukker www.google.com op på en søgning, hos netop Google?
Avatar billede prodic Mester
25. maj 2002 - 19:10 #2
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:12 #3
Højere placering even....
Avatar billede prodic Mester
25. maj 2002 - 19:14 #4
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:17 #5
Prodic, gør dig fortjent til dine points, skriv noget istedet for bare links :)
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:23 #6
Jeg tror jeg har fået svar på det jeg søgte... Tak :)
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 19:26 #7
btw, fed hjemmeside du har fået konstrueret dér....
Avatar billede theartist Nybegynder
26. maj 2002 - 13:56 #8
Det er ikke fordi de betaler for dette. Googles specielle ranking system placerer dem deroppe. Henter du googlebaren vil du kunne se noget der hedder pagerank. Det er googles bedømmelse af vigtigheden af siden (denne side er f.eks. vurderet til 4/10). Microsoft.com er  f.eks. helt i top, det skyldes at google måler hvor mange der linker til denne side af alle dem de har indekseret og så får den påklisteret en rang. Herudover er der andre faktorer der gør den vigtig, nogen offentliggjorte og sikkert også nogen hemmelige - det er jo det der gør google så godt i forhold til andre at deres indekseering er så gennemført og det er de vel næppe interesseret i bliver offentliggjort!

Nå men som du nok har regnet ud, så kommer de store virksomheder øverst ved en søgning som com, da den er meget bred og derfor lister den så de virksomheder med den største "importance" øverst og så er det ellers bare derudaf. Reklamer på google bliver vist i højre side og spørger du dem selv kan du ikke decideret købe dig til en topplacering, det strider jo imod deres sødeideologi som lige er forklaret - da en mindre vigtig side så kan komme øverst. Men men men vi ved jo ikke om det er helt sandt!