Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:01 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Eksamen :)

Hej Eksperter!

Jeg skal i morgen op i engelsk (9. klasse)...!
Jeg er ret nervøs...!

Vil en af jer ikke beskrive præcis og meget langt ned i detaljer hvad jeg skal gøre?
Skal jeg give censor hånden osv... :)

-Jonas
Avatar billede c0d3r Nybegynder
26. maj 2002 - 15:04 #1
hahahahahhaahhhaa, Good Luck du :]
bare tag det roligt, det skal nok gå alt sammen, har sq selv været meget nervøs før min  eksamen i engelsk (sidste år) - men det gik sq godt nok - just take it easy så går det nok :)
--
men kan ik helt beskrive det i detaljer
Avatar billede bundgaard Nybegynder
26. maj 2002 - 15:04 #2
øhh..

er du SÅ nervøs? :D

1. du kommer ind, hilser på censor (jeg gav ikke hånden, censor sidder normalt ved det grønne bord)
2. du trækker en seddel hvor der står et nummer på
3. du går ind og forbereder dig i 15-20 min
4. du kommer ind igen
5. og så begynder selv eksamen, den har du vel fået forklaret af din lærer hvordan den forløber?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
26. maj 2002 - 15:05 #3
og held og lykke btw ;)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:07 #4
Bundgaard > Jeg har sikkert fået det forklaret 1000 gange men læreren forklarer det oftest på en underlig måde :)

Hvordan hilser man på censor uden at give hånden? :)

Altså...jeg siger feks...i will start with the reading text..og så siger man titlen og giver referat men hvad så derefter`?
Avatar billede ducks Nybegynder
26. maj 2002 - 15:07 #5
Når jeg skal op på onsdag, har jeg tænkt mig at høre båndet igennem 2 gange først imens jeg tager notater (båndet varer ca. 2-4 min.) Så læser jeg teksten igennem 1 gang hurtigt 2. gang lidt grundigere (teksten er højst ½ A4 side) hvis der er mere tid (forberedelse 20 min.) tænker jeg over hvad jeg vil sige, evt tage notater. Samtalen varer ca. 12 min. så det er jo ikke det helt vilde :)

Jeg tror ikke det gør den store forskel om man giver hånd, det er nok mere smag og behag
Avatar billede runeevers Nybegynder
26. maj 2002 - 15:08 #6
Der er altså ikke noget at være nervøs for. Det er nok en smart ide at give censor samt din lærer klør fem når du går ind i lokalet.

Men som sagt, bare tag det roligt. Kravene der stilles på 9. klasse niveau er temlig overkommelige, så hvis du bare kan gøre dig nogenlunde forståelig på engelsk samt snakke nogenlunde ligemeget om de to ting du kommer op i, så går det nok stille og roligt.

Held og lykke..
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:09 #7
Ok jeg må coole lidt down... :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:10 #8
Synes jeg har fået nogle gode svar...tak for hjælpen!
Avatar billede ducks Nybegynder
26. maj 2002 - 15:10 #9
Husk kun at tale engelsk, og spørg ikke om ord :) Hvis læren siger noget du ikke forstår bed ham om at uddybe det, hvis du kan føre ordet i en forståelig samtale, ender det næppe galt, de kræver ikke du kan det 100% gramatisk men kan føre en enkelt og forståelig samtale på engelsk
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:12 #10
Jeg tror ikke der er problemer med at forstå hvad de siger....jeg fik 11 i min første engelske stil og forstår stort set alt jeg læser i de store tykke pc bøger på engelsk men problemet er at jeg ikke kan huske særlig mange ord når jeg skal snakke... :/
Avatar billede ducks Nybegynder
26. maj 2002 - 15:15 #11
du skal bare tale skidt med om noget af det er noget sludder, bare læren og censoren forsår sammenhængen, så er det bedre end hvis du intet siger :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:15 #12
ok :)
Avatar billede ducks Nybegynder
26. maj 2002 - 15:17 #13
... du skal nok bare ikke føre ud i at du er en 'modsat køn af hvad du er' osv. hvis du forstår, sludret skal være indenfor rimelighedernes grænser :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:18 #14
hehe...jaja...men bare at de kan forstå det :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
27. maj 2002 - 10:29 #15
Når det gik ikke så fedt...jeg er blevet syg så jeg gik ikke op...måske kan jeg komme op imorgen istedet!