Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 00:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Klippe i video filer...?

Jeg har nogle vodeo filer som jeg gerne vil have delt op i flere dele, altså klippe i det.. som hver for sig skal brændes på en cd...

Hvilken program kan klippe i video filer (f.eks mpg/avi.fil)
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2002 - 00:20 #1
TMPGenc kan
Du kan hente en trial version fra http://www.tmpgenc.net/e_download.html
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 00:27 #2
Hvordan skærer du i den program...?

Jeg kan kun få den til at convertere video filer... :(
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 00:33 #3
er der ikke andrer programmer..?
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. maj 2002 - 02:00 #4
VirtualDub

www.virtualdub.org
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. maj 2002 - 08:02 #5
VirtualDub er også gratis, og nemt at bruge. Samtidigt kan du
efter klipning vælge at komprimerer din video, med f.eks. DivX.
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 11:54 #6
Jeg syns ikke lige frem at det er en let program....

når jeg åbner den video fil spm jeg vil skærer i, hvor ligge denne klippnings værktøj så ?
Avatar billede look Nybegynder
29. maj 2002 - 12:49 #7
Sådan cutter/klipper du med TMPGenc:
http://www.vcdhelp.com/tmpgencedit.htm
Hvis det ikke giver point så ved jeg ikke hvad der gør :-) Selv jeg fandt ud af med med den vejledning
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. maj 2002 - 12:58 #8
Det er faktisk meget let at dele en film i VirtualDub...

En lille guide:

1. Åbn din film
2. Spol hen til det sted du vil klippe fra. Hvis det er en DivX-film SKAL første frame du klipper fra være en KeyFrame... Det kan du se om det er ved at der i bunden står tidskode og []. Hvis der til sidst står [K] så har du en KeyFrame... Hvis du evt. vil spole lidt hurtigere når du søger, så hold shift nede, så Snapper den til keyframes'ne...
3. Når du har fundet startstedet for din klipning skal du trykke på den knap der er anden længst til højre. Det er en pil der peger i <- den retning. Med den angiver du start positionen. Den frame du angiver kommer med i det stykke du klipper i.
4. Så skal du angive slutpositionen. Her er det ligemeget hvor du klipper henne. Spol hen til det sted du skal bruge og tryk på pilen ved siden af der peger i -> den retning. Igen kommer den frame med du vælger at klippe på.
5. Nu har du angivet et område af din film. Dette kan du også fjerne hvis det er noget du skal have skåret væk. Bare tryk på Delete-tasten...
6. Hvis dit tidligere format var DivX, så behøver du ikke at komprimere igen, så kan du bare vælge Video-Direct streem copy, og det samme gælder hvis du ikke ønsker at komprimere lyden. Audio->Direct stream copy. Hvis det der i mod er MPG, så SKAL du vælge en form for komprimering. Her vælger du Video->Compression og vælger det codec du vil bruge, og konfigurerer det. Ved lyden vælger du Audio->Compression og vælger igen et codec til det. Hvis du ikke kan vælge den sidste så skal du lige sikre dig at du har slået Audio->Full processing mode til. Ved video kan du vælge Video->Normal recompres da den er lidt hurtigere end Full processing mode...
7. Til sidst vælger du File->Save as AVI... og så burde du kunne resten selv...

Go' fornøjelse!

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. maj 2002 - 19:43 #9
Hvad var der galt med VirtualDub?
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 22:25 #10
Sikkert ikke noget.. men jeg fandt ud af hvordan man gjorde i TMPGenc.. og det var endelig let nok.. VirtualDub er også meget god ;) hvis jeg kunne splitte points i 2 dele ville jeg ha gjordt det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. maj 2002 - 01:09 #11
Hehe... Okay... Ville bare lige være sikker! ;)