Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flytte hukomelse GB......

Hej Eksperter..
Jeg kan ikke finde ud af at flytte flere GB over til mit D:drev.. Jeg vil gerne flytte 10 GB men hvordan gør jeg....Jeg har en Amitech 1800+ XP...

Er det det rigtige sted jeg skriver???

MVH Michael.......
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. maj 2002 - 12:21 #1
Altså du har én harddisk opdelt i to partitioner?
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:22 #2
Ja det har jeg...En til mig og en til min kærste...men nu er der ikke mere plads da hun kun har ca 7 GB..
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
31. maj 2002 - 12:26 #3
jeg fatter hat....Kan du ikke beskrive det lidt mere!!!!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
31. maj 2002 - 12:27 #4
Kan du ikke bare markere det, trykke på klip, og så sætte det ind på det drev du ønsker?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. maj 2002 - 12:27 #5
Hvis du søger på partition magic i søgeboksen øverst til højre af hjemmesiden, så vil du se at der er mange der har det samme problem som dig. Desværre ser det ikke ud til at der er et freewareprogram der kan klare dit problem (ved mindre der slet ikke ligger noget på harddisken, for så kan du bruge fdisk der ligger på startdisketten), men hvis du har pengene til det, så kan du købe et program der hedder Partition Magic, der netop er lavet til at løse det problem du har.
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
31. maj 2002 - 12:27 #6
Formater din kærestes del!!!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
31. maj 2002 - 12:28 #7
Nåh nu forstår jeg spørgsmålet:)
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:30 #8
er det slet ikke muligt bare at flytte lidt GB over på hendes drev??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. maj 2002 - 12:31 #9
Her kan det købes for kun 1000 kr., men det kan desværre ikke gøres meget billigere i øjeblikket..
http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=18597478
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. maj 2002 - 12:32 #10
mixi -> Nej desværre, det er noget sværere end man umiddelbart skulle tro...
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:35 #11
Det er jo samme hardisk
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:36 #12
Man burde da kune flytte det internt....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. maj 2002 - 12:39 #13
Nej, men mon ikke det bliver muligt i nogle af de næste versioner af Windows? :)
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
31. maj 2002 - 12:43 #14
Kan man ikke dele mixis del af harddisken i 2?
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 12:46 #15
Jeg har en ven der har delt sin op i 4-5 dele til film og mp3 og div.,men han er ude og rejse,så jeg kan ikke spørge ham.Men han har da kun en hardisk på 80 GB..kom lige i tanke om det...
Avatar billede mixi Nybegynder
31. maj 2002 - 13:11 #16
Jeg fandt lige noget....er det ikke muligt at gøre det på denne måde.det lyder som om det er sådan man skal gøre????

Sådan udvides en grundlæggende diskenhed
Åbn Kommandoprompt.
Skriv:
diskpart

Skriv følgende ved DISKPART-prompten:
list volume

Noter nummeret på den grundlæggende diskenhed, der skal udvides.

Skriv følgende ved DISKPART-prompten:
vælg diskenhed n

Vælger den grundlæggende diskenhed, n, der skal udvides til sammenhængende, ledig plads på samme disk.

Skriv følgende ved DISKPART-prompten:
extend [size=n]

Udvider den valgte diskenhed efter size=n megabyte (MB).

Værdi Beskrivelse
list volume Viser en liste over grundlæggende diskenheder på alle diske.
vælg diskenhed Vælger den angivne diskenhed, hvor n er diskenhedsnummeret, og skifter fokus til den. Hvis der ikke er angivet en diskenhed, viser kommandoen vælg en liste over aktuelle diskenheder med fokus. Du kan angive diskenheden med stien til nummeret, drevbogstavet eller tilslutningspunktet. På en grundlæggende disk fokuseres på den tilsvarende partition, når der vælges diskenhed.
extend Udvider diskenheden ind i næste sammenhængende ikke-allokerede plads. Den ikke-allokerede plads for grundlæggende diskenheder skal være på samme disk som, og følge (have højere sektorforskydning), partitionen med fokus.
Hvis partitionen tidligere er formateret med NTFS-filsystemet, udvides filsystemet automatisk til at optage den største partition. Der forekommer intet tab af data. Hvis partitionen tidligere er formateret med ethvert andet filsystem end NTFS, skifter kommandoen ikke til partitionen.

Du kan ikke udvide det aktuelle system eller starte partitioner.

size=n Størrelsen i megabyte (MB), der tilføjes på den aktuelle partition. Hvis du ikke angiver en størrelse, udvides disken til at optage al den næste, sammenhængende ikke-allokerede plads.

Bemærk!

Hvis du vil åbne en kommandolinje, skal du klikke på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Kommandoprompt.
Du skal være logget på som computeradministrator for at kunne benytte denne fremgangsmåde.
Hvis du vil udvide en grundlæggende diskenhed, skal den være formateret med NTFS-filsystemet.
Du kan kun udvide en grundlæggende diskenhed inden for den samme disk.
Du kan kun udvide en grundlæggende diskenhed, hvis den efterfølges af sammenhængende ikke-allokeret plads.
Klik på Relaterede emner for at få yderligere oplysninger om DiskPart.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
31. maj 2002 - 13:34 #17
Du kan ikke bare udvide størrelsen på dine partitioner, uden at købe et specialprogram(f.eks. Partition Magic).

I forbindelse med hvad du citerer... Hvis du sletter HELE din partition, kan du udvide din kærestes partition(Hvis hendes partition er placeret først på disken og ikke er system partition), og derefter oprette en ny mindre partition til dig selv.

>er det slet ikke muligt bare at flytte lidt GB over på hendes drev??
>
>Det er jo samme hardisk
>
>Man burde da kune flytte det internt....

Du spørger og får et svar som du ikke bryder dig om... Så spørger du igen i håbet om at få et andet svar, og får det samme svar... Så begynder du at argumentere for at de må da kunne lade sig gøre i forventningen om at der kommer et andet svar...

Du har fået svaret på spørgsmålet!!!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
31. maj 2002 - 14:28 #18
Du kan købe 40GB harddiske på edbpriser til under 700 kr. Så er du ude over det problem, og behøver ikke investere 1000 kr. i Partition Magic!