Avatar billede meltedmoon Novice
03. juni 2002 - 12:29 Der er 5 kommentarer

2 Recordsets der kalder ID

Hej,

Jeg er nybegynder indenfor ASP og har et spørgsmål angående hvad man gør, hvis man i Access har en bruger-tabel og en data-tabel, hvor man i ASP vil have brugerens data fra ét Recordset (her testREC) og brugerens oplysninger fra et andet Recordset (userpass) på samme side?

Den driller og siger der er problemer med at testREC.Open() er åben... hvorfor gør den det og er der en smartere måde at gøre det på?

Her er koden:

<%
set testREC = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
testREC.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
testREC.Source = "SELECT *  FROM gallerier  WHERE IDuser  & Session("MM_UserId")
testREC.CursorType = 0
testREC.CursorLocation = 2
testREC.LockType = 3
testREC.Open()
testREC_numRows = 0
%>

<%
set userpass = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
userpass.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
userpass.Source = "SELECT *  FROM users  WHERE userId =" & Session("MM_UserId")
userpass.CursorType = 0
userpass.CursorLocation = 2
userpass.LockType = 3
userpass.Open()
userpass_numRows = 0
%>
Avatar billede medions Nybegynder
03. juni 2002 - 12:34 #1
<%
set testREC = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
testREC.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
testREC.Source = "SELECT *  FROM gallerier  WHERE IDuser =" & Session("MM_UserId")
testREC.CursorType = 0
testREC.CursorLocation = 2
testREC.LockType = 3
testREC.Open()
testREC_numRows = 0
%>

<%
set userpass = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
userpass.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
userpass.Source = "SELECT *  FROM users  WHERE userId =" & Session("MM_UserId")
userpass.CursorType = 0
userpass.CursorLocation = 2
userpass.LockType = 3
userpass.Open()
userpass_numRows = 0
%>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
03. juni 2002 - 12:34 #2
Du manglede et lighedstegn (=) i din WHERE statement!

//>Rune
Avatar billede meltedmoon Novice
03. juni 2002 - 12:52 #3
Okay, men det hjælper ikke... jeg tror det er fordi der hvor man logger ind, sætter den Session("MM_UserID") til kun at hente fra "users" tabellen og mangler så også at hente fra "gallerier"-tabellen

Nogen løsninger??
Avatar billede medions Nybegynder
03. juni 2002 - 13:08 #4
Jamen hvad er det du vil hive ud fra databaserne, og hvad er det du vil ha' koden til?

//>Rune
Avatar billede meltedmoon Novice
03. juni 2002 - 15:21 #5
Hver bruger kan oprette sit eget galleri på siden og det jeg så vil hive ud af den ene tabel er altså billederne og beskrivelser og de skal kædes sammen med brugerens oplysninger i bruger-tabellen...