Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2002 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af WMF til TrueType font

Gav ikke meget response i "Programmer : Generelt".
Hører det mon bedre hjemme her?

Jeg mangler et lille program, der kan konvertere en vektorbaseret Windows Meta File (WMF-format) til en TrueType font (TTF-format).

Hvor finder jeg et sådan?
Avatar billede m-lab Nybegynder
03. juni 2002 - 17:37 #1
Jeg skulle mene at Macromedia (?) Phontographer kan..,
men det er jo ikke share/freeware.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. juni 2002 - 17:43 #2
ved ikke helt om det er noget a la denne du leder efter

http://download.com.com/3000-2315-2134680.html?tag=lst-0-16

???
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2002 - 18:05 #3
m-lab >> Kunne du evt. lave konverteringen for mig. Det er et logo i WMF-format.
Det ser ikke ud til at jeg kan finde et program.

susanne_larsen >> Ud fra beskrivelsen, virker det den modsatte vej. Man kan klikke på en TrueType font og gemme den som WMF.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
03. juni 2002 - 19:12 #4
ups sorry - der var jeg for hurtig :/
Avatar billede m-lab Nybegynder
04. juni 2002 - 08:46 #5
balle@com-an.dk
Så må jeg se om det nu osse kan.
Avatar billede microtec Nybegynder
04. juni 2002 - 09:17 #6
Filer er sendt.
Vi finder ud af lidt flere point før jeg lukker :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
10. juni 2002 - 13:17 #7
Har selv fundet en løsning.
Kan man efterhånden lige så godt fra starten i stedet for at prøve Eksperten :o(
Avatar billede m-lab Nybegynder
10. juni 2002 - 13:28 #8
Hov-hov.., du er s.. ikke glemt.., har bare ikke været hjemme i et par dage. Men er det en acceptabel løsning du har fundet så dropper jeg at arbejde mere med det.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. juni 2002 - 13:35 #9
m-lab >> Trode du havde droppet mig :o)

Resultatet er ikke optimalt, så jeg vil stadig gerne modtage et forsøg fra dig. Du skal nok få point uanset om det er bedre end mit eget.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juni 2002 - 10:27 #10
m-lab >> Den fremsendte font er rigtig god.
Resultatet er langt bedre end det jeg selv har lavet. Jeg kunne kun finde et program, der kunne trace en BMP-fil. Resultatet bliver derefter når man konvertere fra Vector til bit-map, for derefter at konvertere fra bit-map til vector igen.

Dine velfortjente point finder du i http://www.eksperten.dk/spm/222944

Tusind tak for hjælpen :o)