Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juni 2002 - 08:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Seagate Barracuda IV 60 GB

Hej
Jeg har for ca. en måned siden købt en Seagate Barracuda IV 60 GB. De første par uger har den kørt perfekt (man kunne ikke høre, at harddisken arbejdede).

Her den sidste uge er den begyndt at larme. Man kan høre når windows starter op og når man sidder og arbejder. Kan det være rigtigt?? Den skulle jo være lydsvag/lydløs.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
04. juni 2002 - 09:19 #1
Hvis det er en høj hvinen kan du hente et fix hos seagate, ellers vil jeg anbefale dig at defragmentere. Jeg har selv 40GB-udgaven, og den har kørt perfekt i godt og vel et halvt år nu.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
04. juni 2002 - 09:21 #2
Seagate har vist også lavet et program du kan nedsætte støjen med (det er ikke førnævnte fix, men et resonansdæmpende program). Dette nedsætter desværre hastigheden på disken en smule.
Jeg ville forresten ikke være for tryg ved at den pludselig begyndte at larme, måske endda tage backup af alle vigtige ting!
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juni 2002 - 09:48 #3
Jeg har defragmenteret disken, det hjælper ikke noget. Den skal kunne køre perfekt uden man skal pille (for meget) ved harddisken.

Kan du høre din harddisk, når du sidder ved maskinen???
Avatar billede mcfrede Nybegynder
04. juni 2002 - 10:45 #4
Nej, overhovedet ikke. Måske du skulle kontakte forhandleren!
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juni 2002 - 10:57 #5
Så er den min harddisk der er noget i vejen med. Jeg har fået den "gamle" harddisk frem og vil senere i dag kopiere alle mine data over på den.

Så må jeg heller kontakte forhandlen og høre, hvad de siger til at den larmer.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
04. juni 2002 - 11:02 #6
Du skal måske slå på at du netop købte denne model fordi den skulle være lydløs, for så vil det nok lettere kunne gå for en produktfejl, i stedet for alm. slitage som de sikkert ikke vil tage retur. Der er jo ikke gået data tabt (endnu).
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juni 2002 - 11:08 #7
Det er nemlig grunden til at jeg købte harddisken, at den var lydløs.
Avatar billede pentium4 Juniormester
04. juni 2002 - 14:36 #8
Der er 2 typer af den HD - En almindelig og en Fluid og det er den sidstnævnte der skulle være lydløs.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 14:56 #9
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...