Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. juni 2002 - 08:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

opløsning?

Jeg er ejer af et voodoo 3 2000 og har fået mig en 17 tommer skærm. Det viser sig dog at den kun kan kører med 75 hz i 1024x768. Jeg vil gerne som minimum have 85 hz. Vil kortet være istand til at kører 85 hz, hvis det bliver overclocked?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juni 2002 - 09:04 #1
er det skærmen der kun kan køre de 75hz i 1024*768?

der er intet du kan gøre ved det, andet end ny skærm!
det er elektronikken i skærmen der bestemmer det!

og OC vil heller ikke hjælpe!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
07. juni 2002 - 09:23 #2
Korrekt, det vil ikke sætte dig i stand til at hæve opdateringsraten, uanset hvor meget du overclocker dit kort, da frekvensen bestemmes af dine drivere.
Desuden lyder det jo som om det er din skærm der ikke kan klare mere, og det er der ikke noget at gøre ved. Du kan måske opdatere dine skærm-drivers og håbe på at nyere drivere understøtter højere frekvenser, men gør dig ingen forhåbninger.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. juni 2002 - 11:04 #3
Det er en LG 776FM, og den kan kører 85hz i 1024x768. Jeg sidder i øjeblikket ved en tilsvarende model et andet sted, og den kører nemlig med 85 hz.