Avatar billede dezigner Nybegynder
09. juni 2002 - 22:27 Der er 7 kommentarer

Test af Shop

Jeg vil gerne have en kommentar til min shop...

ses på www.Trend-Shop.dk

Husk at deltage i den månedlige konkurrence....

Samt evt. vurdering af produkterne om de er spændende nok...
Avatar billede soreno Praktikant
09. juni 2002 - 22:31 #1
din butik virker ikke:
Trend-Shop virker desværre ikke optimalt i Netscape.

Derfor vil vi anbefale, du downloader en Micrcosoft Explorer browser
dette kan gøres ganske gratis på nedenstående link:
Avatar billede jeoparty Nybegynder
09. juni 2002 - 22:35 #2
Jeg bruger win XP og IE6, siden vises pænt og virker ok. Jeg har ikke prøvet at handle men ellers er alt ok :-)
Avatar billede dezigner Nybegynder
09. juni 2002 - 22:35 #3
nej den virker ikke i NS det er bevidst..... jeg beklager til de få procent der bruger NS endnu..

Det er et valg vi har taget af praktiske grunde...
Avatar billede soreno Praktikant
09. juni 2002 - 22:40 #4
Velkommen i den nye kvickly centralt placeret ved siden af grønttorvet. For at få lov til at handle i din kvikly skal du være højrehåndet og have perfekt syn på begge øjne. Hvis ikke du opfylder disse betingelser så anbefaler vi at du skriver dig op til en øjentransplantation og får foretaget en 180 graders rotation af hjernen.

hvorfor dog ikke lade være med at detektere hvilken browser brugeren bruger, så er det brugerens valg om vedkommende vil handle hos jer eller ej - og ikke jer der afgør om i vil handle med vedkommende. Det er sgu diskrimination. Håber du forstår.
Avatar billede pato Nybegynder
09. juni 2002 - 22:40 #5
Jeg syntes det er synd at du bruger de skrappe farver som bagrund på dine menuer....de må gerne være mere bløde som under kundeservice eller som din top og bund...og forsiden mangler lidt struktur..

tja det er hvad jeg mener
ellers ok
10. juni 2002 - 20:25 #6
Hej,

Det første jeg ligge mærke til er at http://www.trend-shop.dk/jul/gave.gif som ikke er rigtig (flot) klippet ud. Det er lidt synd. I photoshop kan du at markere alt uden om gave med tryllestaven, derefter kan du gå i Select > Modify > Extract og sidte den på 1px (prøv ev med 2px). Din selection skulle gerne have den hvide med nu, prøv og slette det [DELETE], og se om det ikke blev bedere. Ellers prøv at layer mode til screen, lav et ny bg layer og fyld det med sidens bgfarve. Så kan du prøve med Paintbrush værktøjet, og male det.
En anden ting er at du måske skal fjerne skyggen.

Chart, Peak, Fastfreeway, Danban bannerreklammer. Jeg har intet i mod før nævnte, og Chart og Peak kan måske gå, men danban reklammen "Tjen penge på din hjemmeside", syntes jeg giver siden et amatør agtigit præg af man gerne vil have nogle nemme penge, og de passer heller ikke rigtig ind på siden (det gør de sataner som regel ikke ;-) ). Jeg ved ikke om de reklammer giver besøgene, altså en form for bannerbyt - det kommer jeg tilbage til.
Lidt information om banner reklamer (og bare reklammer).

Banner / Reklammer:
http://www.ammedia.dk/Media/Banner/Banner.asp

About banner advertising on the internet.
http://www.ski.com.au/aboutus/about_banners.html
Både dansk og engelsk læsestuf.

Tilbage med det at få nogle besøgene, efter den store stykke XzXzX har lagt sin klamme hånd om jeres side og flået reklammerne hårdt og brutalt ned, er der så flere måde at få besøgene på? :-) En stærk kraft er søgemaskinerne, jeg kan nok ikke fortælle så forfærdeligt meget om søgemaskinerne, men en håndfuld links skal i da have.

"Metadata og metatags"
http://www.metamaten.dk

"Optimering af HTML Dokumenter for søgemaskiner"
http://www.brugden.dk/html/del2/4.html

"Søgemaskiner for Webdesignere"
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/index.asp

Hvis jeg vender tilbage til sidens design er grundideen flot med farverne og kasserne. Det fungere desværre ikke så godt  igen når der kommer billeder på, det er ligesom om billedernes farver ødelager sidens farver, og springer direkte i øjene på en. Jeg er langt fra sikker i min sag når jeg nu siger at i kunne prøve at gøre som http://www.stubcity.dk/ altså lade billederne få den grønne nuance over sig. I kan prøve og så se resultatet, om det er tilfredsstiller jer.

Under ugens tilbud kan jeg se 5billeder, jeg er ung og har friske øjene men alligevel er det mig en gåde at at se hvad 80% forstiller, og hvad det er for en vare. Prøv at gøre følgene, eventuelt et mix.

- Gør billederne større.

- En lille "hvad-er-det-tekst" Addidas Sokker, Rød Malling sådan noget.

- En alt beskrivelse på billede, og den syntes jeg i skulle have med uanset om i vil bruge de 2andre. Og hvorfor skal den så med?
  - Det er valid HTML at have den med.
  - Hvsi billede mangler (kan ske ved overbelastning af server), kan man se hvad der skulle have været.

Når jeg klikker mig ind på en af de andre punkter bliver ex. Butik kommer der en orange søjler. Jeg ville nok have lavet den i samme nuance som de andre, eller lavet hele siden orange (også de andre sider). Der er for meget 'go' i begge farver.

Der mangler et link til forsiden (jeg kan ikke finde det), i kunne jo gøre logoet som et link til forsiden. Det er efterhånden ved at være god skik at gøre det, husk en alt tekst hvor der står "Logo - Til forsiden" eller sådan noget :).

Produkterne er gode nok, men igen mangler der en alt beskrivelse på billederne :). Ev. title="" på menu linksene.

Hvis vi nu tager en tekst som Hvis du ikke gider holde øje med vores nye produkter, kan du naturligvis tilmelde dig vores NYHEDSBREV, jeg kan ikke vide om det er et link før jeg kører mussen hen over det. Her vil jeg helt sikkert anbefale jer at bruge text-decoration: underline;
Alt i alt er det flot, held og lykke med den.
/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede dezigner Nybegynder
11. juni 2002 - 22:18 #7
Tag for jeres kommentar, det er altid dejlig med noget kritik, hvis man kan tage det på den positive måde...

Da når man selv sidder og roder med noget, bliver man ofte blind og kan ikke selv se helt obejktivt på en arbejde...

Især tak til xzxzx....... jeg har selv tænkt på nogle af de forbedringer....og nogle af dine/jeres forslag vil også blive udført på shoppen....

Er der nogen er jer der har en eller anden smart gimmick der kunne være smart at smide på en shop???