Avatar billede hallo Nybegynder
04. august 2000 - 10:51 Der er 10 kommentarer

Send bekræftelse på indtastning

Jeg har på min hjemmeside, et spørgeskema og en mailliste mm. Når man tilmælder/udfylder dem/det vil jeg gerne have det sådan at når man klikker på send, kommer der selvfølgelig en takkeside op, men den skal også sende en bekræftelse til den e-mail adresse der er indtastet.

I bekræftelsen, skal man kunne se alle de ting man har indtastet, men det skal også være en tekst, som jeg har skrevet på forhånd

Eks. Velkommen til min mailliste, du vil nu løbende modtage en email med nyheder.

Du indtastede følgende oplysninger:
Navn: test
E-mail: test@test.dk

Vi ser frem til at spække dig med nyheder

MVH
test
Avatar billede sone Nybegynder
04. august 2000 - 11:52 #1
På den side der genererer takkesiden, skal du bruge din mail-komponent til at udsende bekræftelsen.

Hvilken mail-komponent har du adgang til?
Avatar billede besser Nybegynder
04. august 2000 - 13:09 #2
Det er ikke særlig smart at sætte mail-komponenten og takketeksten på samme side. Hvis brugeren trykker refresh får de tilsendt deres takke mail engang til. Lav to sider. En som laver den mail som skal sendes og en som udskriver \"Du har indtastet...\". Det kræver blot, at du benytter:

response.redirect <url>

til sidst på den første side. Her kalder du så side to. Bemærk dog, at du ikke får det som er skrevet i formen med over til side to. Det skal du selv sørge for. Tilføj det evt. som parameter til url\'en. Altså

response.redirect \"tak.asp?Navn=\"& request(\"Navn\") &\"&Email=\"& request(\"Email\")
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. august 2000 - 13:12 #3
Jeg skal nok lave det system til dig..... eller det lille script mener jeg.... det er klar senest lørdag aften.... Jeg er nemlig ikke hjemme lige nu....

-Anders
Avatar billede sone Nybegynder
04. august 2000 - 13:12 #4
God pointe...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. august 2000 - 16:14 #5
Mit bud.....

NB: Dette skal bruge Jmail

<%
afsendermail = \"din@mail.dk\"
navn = Request.Form(\"navn\")
teksten = \"hej \"& navn &\"<br><br>Du indtastede  \"& Request.Form(\"besked\")
email = request.form(\"email\")

Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
JMail.ServerAddress = \"mail.backslash.dk\"
JMail.Sender = afsendermail
JMail.Body = ltekst
JMail.AddRecipient email
JMail.Execute
set JMail = nothing

Response.redirect \"tak.asp\"
%>

Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. august 2000 - 16:17 #6
Håber du kan bruge det.... Sig til hvis det er nødvendigt med en ekstra forklaring....

-Anders
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 18:50 #7
kan du ikke komme med filen så man kan se hvad du har lavet og hvilket mailkomponent du bruger!
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 17:41 #8
Jeg bruger Worldonline\'s mailkomponent
http://www.worldonline.dk/support/formmail.html

Avatar billede a-torsten Nybegynder
06. august 2000 - 17:54 #9
hallo.....

Ja så er ASP nok ikke lige den bedste kategori at kaste spørgsmålet i..........

Prøv perl eller Cgi....

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
03. oktober 2000 - 13:32 #10
kan vi ikke få det her spørgsmål lukket..???