Avatar billede magic Nybegynder
13. juni 2002 - 16:17 Der er 8 kommentarer

format kommando i ASP/VBScript

Jeg er ved at skrive en ASP/VBScript baseret shoppingcart, og jeg skal kunne arbejde med flere forskellige valutaer, så derfor har jeg forsøgt mig med følgende line:
Response.Write "<td class='small' align='right' bgcolor='black'><font face='arial' color='white'>" & format(price_dkk, "DKK ###.##0,00") & "</font></TD>"
som del af en tabel, men jeg får en type mismatch fejl på format. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der går galt?
På forhånd tak.
Magic
Avatar billede avlund Nybegynder
13. juni 2002 - 16:19 #1
Tjek typen i databasen. Had bruger du, SQL Server?
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juni 2002 - 16:22 #2
Bruge eks. Session.LCID = 1030 for dansk og kig i stedet på formatcurrency funktionen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. juni 2002 - 16:39 #3
I ASP findes ikke en function som hedder format. Så kan det være en du selv har lavet så må du tjekke om den tager imod de rigtige type altså en pris + en streng.
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juni 2002 - 16:49 #4
Hvis du anvender Access, se evt. denne som viser et par alternative til format funktionen:

http://www.bpro.com/ASP/ASP_lost.htm
Avatar billede magic Nybegynder
13. juni 2002 - 16:51 #5
Til avlund
Jeg bruger en access database og jeg har prøvet med både Currency og Number.
Til tmceu
Jeg kan ikke bruge session.LCID, for jeg skal bruge mere end en valuta.
Til eagleeye
Jeg fandt "opskriften" i bogen Professional Server Pages 2.0 side 580, men måske du har ret. Hvordan ville du bygge det op?
Magic
Avatar billede magic Nybegynder
14. juni 2002 - 12:57 #6
Til alle
Problemet er løst på anden vis.
Avatar billede soes Nybegynder
14. juni 2002 - 13:10 #7
hvordan?
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 13:55 #8
magic>> Kan du så ikke selv savere på og acceptere dit svar. Så spørgsmålet ikke forbliver åbent.