Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad mangler jeg her?

Jeg har en datatabel hvor jeg har en masse records hvor der i et felt der hedder picposition, står tal mellem 1 og 5.

Koden er nedenfor.

Jeg har lavet en form hvor action er sat til MM_abortEdit, som så skulle ændre picposition til 0 i bestemte records... problemet er bare at lige så snart jeg går ind på siden, ændrer den ALLE records til picposition 0 - hvad mangler jeg???

Dim MM_abortEdit

If Not billeder.eof then
    If (MM_abortEdit = true) Then
        Set del_pic = Server.CreateObject("ADODB.Command")
        del_pic.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
        del_pic.CommandText = "UPDATE pictures SET picposition = 0 WHERE ID = " + Replace(billeder__MMColParam, "'", "''") + " AND picposition = " & PicPos
        del_pic.Execute
        del_pic.ActiveConnection.Close
    End if
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 09:53 #1
Undskyld - jeg glemte at MM_abortEdit er false... altså ser koden sådan her ud :

Dim MM_abortEdit

If Not billeder.eof then
    If (MM_abortEdit = false) Then
        Set del_pic = Server.CreateObject("ADODB.Command")
        del_pic.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
        del_pic.CommandText = "UPDATE pictures SET picposition = 0 WHERE ID = " + Replace(billeder__MMColParam, "'", "''") + " AND picposition = " & PicPos
        del_pic.Execute
        del_pic.ActiveConnection.Close
    End if
Avatar billede hells Nybegynder
14. juni 2002 - 11:30 #2
Prøv med dette i stedet:
billeder1 = Replace(billeder__MMColParam,"'","''")

If Not billeder.eof then
    If (MM_abortEdit = false) Then
        Set del_pic = Server.CreateObject("ADODB.Command")
        del_pic.ActiveConnection = MM_gallerierCONN_STRING
        del_pic.CommandText = "UPDATE pictures SET picposition = 0 WHERE ID = " + billeder1 + " AND picposition = " & PicPos
        del_pic.Execute
        del_pic.ActiveConnection.Close
    End if
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 11:45 #3
Fandt en anden løsning... ellers tak :)