Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 10:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder....

Hvad betyder denne fejl og hvad kan jeg gøre ved den?

"Cannot use the generic Request collection after calling BinaryRead."

Den refererer til :
If CStr(Request("updatefield")) = "slet" Then
Avatar billede webbe Nybegynder
14. juni 2002 - 10:44 #1
Du har sikkert en <form enctype="multipart/form-data"> i din formular-header og derfor kan du ikke bruge Request på binær data.

Men prøv at vise din kode...det vil hjælpe.
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
14. juni 2002 - 10:44 #2
prøv:
if Requset("updatefield") = "slet" then

ellers:
if Request.Item("updatefield") = "slet" then

//Mr.Meincke
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
14. juni 2002 - 10:45 #3
webbe > Det kan også være grunden.... :D
Avatar billede webbe Nybegynder
14. juni 2002 - 10:47 #4
mr.meincke:

Tjah - hvem ved...er jo ikke let når man ikke kan se nogen kode.

Men jeg har før fået en meget identisk fejl...fordi jeg have en enctype i min form og forsøgte at bruge request i min sql! ;0)
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 11:07 #5
Der er to forms på samme side og den ene har en enctype mens den anden ikke har... den uden enctype er den der skal bruge Request.Item("updatefield") ... kan man seperere dem?
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
14. juni 2002 - 11:11 #6
hmmmmmm
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
14. juni 2002 - 11:12 #7
jeg sidder på min dejlige danske folkeskole så jeg kan desvære ikke hjælpe dig lige nu....Er det i orden senere?

//Mr.Meincke
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 11:12 #8
Please sig der er en løsning :)
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 11:13 #9
Ja så må jeg jo vente tålmodigt :)
Avatar billede webbe Nybegynder
14. juni 2002 - 11:16 #10
Formen med enctype:

<form method="POST" action="save.asp?action=save1" enctype="multipart/form-data">

</form>

Formen UDEN enctype:

<form method="POST" action="save.asp?action=save2">

</form>

På den måde adskiller du de to forms og vikler ikke enctype sammen.
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 11:20 #11
Jaja, sådan er de også allerede adskilte... jeg tænkte bare på om man kunne adskille den del hvor siden bruger enctype og så der hvor request-delen er som ikke bruger enctype..?
Avatar billede meltedmoon Novice
14. juni 2002 - 12:34 #12
Nevermind - jeg har løst problemet - Hurrraaah!