Avatar billede bdf Mester
17. juni 2002 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forstærker / Subwoofer

Jeg er ikke så god til alt det der Tv/Video/Anlæg haløj så hjælp mig ;0)

Jeg har en forstærker hvor jeg gerne vil have tilsluttet en subwoofer til men på denne forstærker er der kun 1 udgang til subwooferen altså ikke 2 udgange ( + og - "Rød og Hvid")
Skal jeg have fat i en speciel subwoofer til denne forstærker? eller kan jeg godt bruge en alm subwoofer med ( + og - "Rød og Hvid") hvor jeg så skal have fat på et specielt kabel?
Hjælp mig!

Sorry med de 5 point jeg har ikke mere!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. juni 2002 - 14:15 #1
den udgang du snakker om der hedder sub på din forstærker er en rca udgang den kan fint bruges til en aktiv subwoofer.det du skal købe er blot en aktiv sub med indbygget forstærker den tænder automatisk når den "ser"at du tænder din forstærker.

vedr rød og hvis stik du mener de udgange man bruger til cd afsp (højre =rød & venstre = hvid ) disse er stereo signaler og et sub signal er mono derfor der kun er et stik
Avatar billede bdf Mester
17. juni 2002 - 14:18 #2
Kan du ikke komme med et svar sådan at du kan få point?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
17. juni 2002 - 14:19 #3
Grunden til at din forstærker kun har en udgang til subwoffern, er pga. det er til det der kaldes en aktiv subwoofer. Den subwoofer du har er rimelig sikkert en passiv subwoofer. Du kan godt prøve at sætte din sub til dine normale højtaler udgange, eller måske på dine B udgange. Ofte er det sådan med en passiv sub at man tilslutter den til front højtaler udgangene, og fronthøjtalerne tilslutter man så til subwooferen. Ved ik om det er sådan på sin sub. Men man får det bedste resultat med en aktiv subwoofer, den er også dyre. Håber du forstår.

Mvh. Martin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. juni 2002 - 15:28 #4
"
Avatar billede bdf Mester
16. august 2002 - 08:14 #5
Kan en af jer ikke komme med et svar sådan at vi kan få lukket dette spørgsmål
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. august 2002 - 08:44 #6
.