Avatar billede prof2 Nybegynder
17. juni 2002 - 19:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til loven, ved reperation af mobil

Jeg vil bare lige høre om, fx Føtex har ret til at tage penge for, at jeg har sendt min mobiltelefon til reperation, uden de repererede noget...
De sagde nemlig at der havde været vand i, og derfor galt forsikringen ikke. Men de ville alligevel have 300 kr. FOR INGEN TING!

Kan de det?
Avatar billede zombiez Nybegynder
17. juni 2002 - 19:05 #1
ja det ka de godt
Avatar billede prof2 Nybegynder
17. juni 2002 - 19:06 #2
begrundelse? dokumentation?
Avatar billede zombiez Nybegynder
17. juni 2002 - 19:17 #3
fordi de har fragtomkostninger, og da din rep er underkendt, pga. vand har de ret til at få disse dækket!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. juni 2002 - 19:20 #4
Det er et simpelt ekspeditionsgebyr.

Det er krævet lovligt i næsten alle brancher af brancheforeningerne.

Der var førhen ALT for mange der "bare lige" skulle have undersøgt "et eller andet"
-fordi det var gratis.

Hvis du har hælt vand i din mobiltelefon, er der vel også formodninger om at den ikke ville kunne repareres.

Hvis det er en totalforsikring burde den dække.

hvis det bare er garantien (1. år) er du på herrens mark og Føjtex har retten på deres side.

Sorry - man kan jo også holde vand og telefoner seperat ! ! !
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 19:20 #5
Og timeløn for den medarbejder der har kigget på telefonen!

//>Rune
Avatar billede zombiez Nybegynder
17. juni 2002 - 19:26 #6
jeg kom først
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 19:30 #7
zombiez> Øhh nå! :-)

//>Rune
Avatar billede zombiez Nybegynder
17. juni 2002 - 19:33 #8
nånå
Avatar billede medions Nybegynder
17. juni 2002 - 19:38 #9
:-)

Det er vidst ligegyldig, hvem der kommer først! -Det handler jo om at hjælpe personen!

//>Rune
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. juni 2002 - 19:40 #10
Du kan altid ringe til forbrugerrådet og høre om de har haft lignende sager og vundet disse -mod FøjTeks.

Forbrugerrådet finder du her:

http://www.danmark.dk/myndighed.asp?page=orgenh&objno=105131
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 20:38 #11
Jep, kør dit sony 42" flatscreen over med en damptromle, og forvent:
  1) gratis fragt
  2) gratis tekniker i "x" timer til at vurdere en rep.pris
  3) gratis retur incl. opsætning med efterfølgende støvsugning af gulvtæpperne
  4) gratis sagsbehandling, samt naturligvis en undskyldnig, fordi sony ikke havde skrevet på side 1 i manualen: "dette produkt er ikke bygget til at kunne holde til en damptromle på ca. 45 tons"
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. juni 2002 - 20:51 #12
colabund>

Du har til dels ret. Og dog.
Det var jo ikke telefonen, men gebyret vi skulle have en mening om !
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 21:00 #13
>>aeblenet: mine 4 punkter er måske udpenslet lidt rigeligt (og overdrevet), men samlet er der stadig kun tale om "gebyr": "fragt + tekniker + sagsbehandling"
  Men at jeg har haft en hård dag skal naturligvis ikke gå ud over prof2, sorry ;)
Avatar billede medions Nybegynder
29. juni 2002 - 13:02 #14
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester