Avatar billede cvg Nybegynder
18. juni 2002 - 09:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TFT skærm på analog grafikkort ? Er skærmen defekt ?

Jeg er ved at afprøve en Philips 150x1, men har ikke noget digitalt graikkort med dv udtag. Jeg har købt et dv -> D-sub converterstik. Umiddelbart virkede det slet ikke. Dog fik skærmen sync, så testsignalet forsvandt. Skærmen bliver genkendt som sekundær skærm på mit Matrox G400, og jeg kan da også "ane" mit baggrundsbillede når jeg tænder skærmen, men det er blot i 1/10 sekundt. Dvs. at der er hul i gennem, spørgsmålet er så, om det er skærmen, der ikke virker eller om det blot er mit grafikkort. Umiddelbart synes jeg det virker underligt at det skulle være mit grafikkort når nu jeg kan se billede når jeg tænder skærmen.
Avatar billede scb Praktikant
18. juni 2002 - 09:52 #1
Har du været inde i windows og aktivere dual skærm ?
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
18. juni 2002 - 09:53 #2
Du kunne jo også prøve at sætte en alm skærm til og se om der er billed på denne.
-SCB
Avatar billede cvg Nybegynder
18. juni 2002 - 09:55 #3
Det kører ikke så meget på det med dual-skærm. Meningen er at den skal fungere som primærskærm. Jeg vil dog først have billede på :-) Mit dual-head virker fint med en almindelig skærm. Ligesom der samme mystiske problem ved når den sidder på andre (analoge) grafikkort.
Avatar billede pentium4 Juniormester
18. juni 2002 - 10:23 #4
Jeg har lige snakket med en sælger i en computerbutik på nettet og han sagde, at hvis der kun er et DVI-stik på skærmen så skal du også have et grafikkort med et sådan stik eller også skal der følge et converter-stik med til grafikkortet. Man kan ikke bare købe et sådan stik og regne med at det passer imellem alle fladskærme og alle grafikkort.
Det er det samme med ps2-mus - der er det heller ikke alle converter-stik som virker med alle typer/mærker af ps2-mus.
Jeg har f.eks. 2 converter-stik fra seriel til ps2 fra nogle tidliger mus og dem lånte jeg til en kammerat og ingen af dem virkede til han's mus og vi ringede derfor til en computerbutik og fik at vide, at det var fordi, at der var forskel på musene og på converter-stik'ne, selvom de alle var fra Logitech.
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. juli 2002 - 02:14 #5
Takker mange gange.