Avatar billede 2go Nybegynder
21. juni 2002 - 17:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

vudering på dettet site tak !

http://www.cade.dk/acrobatweb/
hvad synes du/i ?
kom med kretik og ros !

/2go!
Avatar billede cd_ Nybegynder
21. juni 2002 - 17:17 #1
dårligt farvevalg, antialising ville ikke være en skidt ide.
Avatar billede 2go Nybegynder
21. juni 2002 - 17:19 #2
antialising - hvad fandne mener du? ( forstår ike det ord?)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. juni 2002 - 17:21 #3
anderledes og sjovt design, men som cd skriver antialising ville ikke være en skidt ide.
Men jeg syntes dit farve valg er godt.
Avatar billede vieri Nybegynder
21. juni 2002 - 17:22 #4
Du kan starte med at kigge lidt på denne: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.cade.dk%2Facrobatweb%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Forsidedesignet: Jeg synes at jeres topbanner er lidt bar og kedelig. Tabellen til højre er umiddelbart også lidt stor i forhold til resten af siden.
Det er nok heller ikke så smart at lave hele siden i billeder, da kunderne nok forventer at i kan lave en ordentlig side til dem, men når de ser jeres der kun er opbygget af billeder finder de nok et andet firma til deres website. En side der er opbygget udelukkende af billeder bliver jo logisk nok langsommere at loade.
Teksten nede i jeres "kontakt-spalte" er meget sammenpresset, hvilket kan gøre den svær at læse!
Desuden er de to afrundede hjørner nede i bunden ikke særlig flydende. Ligner lidt at de er skåret ud med en motorsav :o)

Håber i kan bruge min kritik til noget.
Avatar billede colg Nybegynder
21. juni 2002 - 17:27 #5
Dårligt farvevalg det ser lidt amatør agtigt og forvirrende ud med forskellig farvet menu og top banneret er en smule dødt i think
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. juni 2002 - 17:28 #6
Jeg kan ikke lide billedvalget på topmenen lige en anelse for "pop"et
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 17:30 #7
hmmm... prof web-design og grafik .... hmmm ... tror sku ikke helt
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 17:45 #8
dør noget ved den lille mand der.... den er lidt for børnetimetegnefilmsagtig at se på :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 17:47 #9
dør=gør
21. juni 2002 - 17:52 #10
De runde rhjørne skal ikke være så hakkede, prøv at bruge (hvis du bruger Photoshop)'s vector cirkel til det i stedet for. Du finder den i menuen.

Farver: Jeg kan godt lide den blå, prøv med lidt nuance (måske en rød?) til menuen i toppen og links.

Du har lavet hele siden som billeder stort set. Teksten burde du bruge HTMl formattering til.

Under kontakt i højre side kan jeg klikke der hvor der står "mobil" (nederst), men den referer til dit E-mail link.

En OnMouseOVer-Effekt på på menuen ville være rart.

Prøv at vise os noget mere af jeres grafiske evner. Det er for simpelt for et Webfirma som det er nu.

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. juni 2002 - 18:00 #11
når i nu har lavet et webdesign firma, er der nok et par ting i skal overveje.
1. Er du/i selv webdesigner  ?  Ja det er i vel når man skal gå efter den almindelig standart på nettet og de utallige webdesign firmaer der er.  Men prøv at kigge på jer selv.
Hvad kan i ?
Hvor meget erfaring har i ?
Hvad er det i kan som en given kunde vil tage jer frem for andre ?
Har i uddannelse inden for det i laver ?
osv. osv.
Det er ting som jeg selv har kigget på da jeg gerne ville lave sådan et firma engang, men fik heldigvis andre tanker :)
Fordi jeg lige remsede det her op som ikke har så meget med en vurdering at gøre, er at jeg bestemt ikke mener at med det site i har kan tillade jer at lave webdesign for penge :)
Du starter jo heller ikke et tømmerfirma fordi du har haft sløjt i skolen engang vel ?

Nå nu til vurderingen.
Det første jeg så da jeg kom ind på siden er de skrigende farver.  Det er okay at blande farver, meeeen  det skal gøre med måde :)
Det andet er enkeltheden over designet som er okay at lave, men du skal altså sælge webløsninger ikke silkeundertøj.  Vis hvad i kan :)
Er enig i at den mand er for dumt.  Den viser bestemt ikke professionelt webdesign.
Og lidt dumt at lave hakket grafik, når det skal stå som et seriøst og professionelt firma.
Linket til w3c  kan du ikke rigtig bruge til noget,  smid en doctype på og du vil kunne bruge den.  En af de ting jeg syntes personligt er vigtig at kunne kode w3c standart kode, men man skal jo vide hvad det er før man kan.

Ellers ikke så meget at sige end, få jeg en uddannelse inden for det her  eller få jer noget erfaring inden i går i gang med sådan et projekt :)

/Michael Knudsen
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 18:13 #12
michael: hårde men sande ord :) - dem er der mange der kan tage ved lære af...
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. juni 2002 - 18:38 #13
hehe skulle ikke lyde så hårde :)  men mere et råd.
Ved selv det er hårdt at sidde og lave ting for sjovt uden at man skal bruge det til noget. Så er det nemmere at starte sit firma op og tage røven på folk der ikke ved hvordan et website skal eller kan se ud og på den måde at få den erfaring man mangler.
Men så skal man tænke på de firmaer der virkelig lever af at lave websites og kan det, som man måske tager kunder fra.
Så det bedre at få sig et fritidsjob nede i det lokale supermarket hvis man er under 18  eller starte som freelancer måske kigge på sharkforumet og se om der er noget der eller hvor man nu kan finde noget.
Nok bedre end at kalde sig professionel webdesigner og ikke vide noget som helst om noget.
Men det er jo op til den enkelte og hans/hendes samvittighed. Man kalder sig jo heller ikke for kok bare fordi man laver en gang friture mad til kæresten om aften  :P
Avatar billede 2go Nybegynder
22. juni 2002 - 12:51 #14
michael-k : tak for dine råd og din vurdering af sitet !
jeg kan sige så meget at dine ord vil blive taget til efter retning hos os..
har valgt at accepter dit svar michael-k fordi der var mest indhold og ærlighed i dit svar.!

tak til jer alle !

/2go
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. juni 2002 - 17:45 #15
nu er det jo en site vurdering og alle der kommer med noget konstruktivt kretik skal have point  ellers gider folk jo ikke bruge tid på at vurdere en side mere :)
så XzXzX og veri  hvis i vil have point siger i lige til så deler vi.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. juni 2002 - 17:53 #16
kig her og få jeres velfortjente point  http://www.eksperten.dk/spm/227627