Avatar billede nr4 Nybegynder
25. juni 2002 - 03:27 Der er 14 kommentarer

Replace

Jeg har følgende kode, som bare returnerer en fejl, og den kan jeg jo ikke bruge til meget :)
----------------------------------------------------
<%
Function kommentarer(kommentar)
kommentar = replace(kommentar, "[citat]", "<div align='center'><font color='#FF6600'><i>")
kommentar = replace(kommentar, "[/citat]", "</i></font></div>")
kommentar = replace(kommentar, VbNewLine, "<br>")
kommentarer = kommentar
end function
%>

<% response.write(kommentarer(rs("kommentar"))) %>
----------------------------------------------------
Og her er fejlen.
----------------------------------------------------
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/potter3/nyhed2.asp, line 215

Function kommentarer(kommentar)
^
----------------------------------------------------

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede tmceu Praktikant
25. juni 2002 - 04:00 #1
Den virker fint hos mig. Har du husket <%@ Language=VBScript %> i toppen af scriptet ?
Avatar billede kimiwan Nybegynder
25. juni 2002 - 04:05 #2
problemet er evt. på linjen før linje 215

tjek at du afslutter den ordenligt.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
25. juni 2002 - 04:07 #3
f.eks. giver flg. bid kode samme fejl som du får:

<%
test = test & _
Function kommentarer(kommentar)
kommentar = replace(kommentar, "[citat]", "<div align='center'><font color='#FF6600'><i>")
kommentar = replace(kommentar, "[/citat]", "</i></font></div>")
kommentar = replace(kommentar, VbNewLine, "<br>")
kommentarer = kommentar
end function

response.write kommentarer("blah")
%>

årsagen er "_" til sidst i linjen over funktionen starter
Avatar billede nr4 Nybegynder
25. juni 2002 - 16:03 #4
Jeg tror grunden er, at jeg roder lidt rundt i kommentar/kommentarer - feltet i databasen hedder "kommentar". Gør jeg det rigtigt så?
Avatar billede kimiwan Nybegynder
25. juni 2002 - 18:32 #5
ja, det burde der ikke være noget galt med..

men prøv lige at poste de sidte fem linjer før linje 215 - *præcis* som de ser ud i *hele* deres længde.
Avatar billede nr4 Nybegynder
25. juni 2002 - 19:19 #6
<table width="420" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td bgcolor="#CCCCCC"><font face="Verdana" size="2"><i>Skrevet af <a href="mailto:<%=RS("email")%>" class="kskrevetaf"><%=RS("navn")%></a> d. <%=RS("tid")%></i></font></td>
              </tr>
              <tr>
                <td>
<%
Function kommentarer(kommentar)
kommentar = replace(kommentar, "[citat]", "<div align='center'><font color='#FF6600'><i>")
kommentar = replace(kommentar, "[/citat]", "</i></font></div>")
kommentar = replace(kommentar, VbNewLine, "<br>")
kommentarer = kommentar
end function
%>

<% response.write(kommentarer(rs("kommentar"))) %>
                </tr>
              </table>
Avatar billede kimiwan Nybegynder
25. juni 2002 - 21:09 #7
Jeg må melde pas - for nu ihvertfald - har nogle ting, jeg skal have færdige her.
Avatar billede nr4 Nybegynder
26. juni 2002 - 23:20 #8
Andre? :|
Avatar billede nr4 Nybegynder
28. juni 2002 - 16:43 #9
Mmm?
Avatar billede dr-data Nybegynder
01. juli 2002 - 04:36 #10
følgende har jeg lavet for at test din funktion:

<%
Function kommentarer(kommentar)
kommentar = replace(kommentar, "[citat]", "<div align='center'><font color='#FF6600'><i>")
kommentar = replace(kommentar, "[/citat]", "</i></font></div>")
kommentar = replace(kommentar, VbNewLine, "<br>")
kommentarer = kommentar
end function

Response.write (kommentarer(VbCrLf&"asd
"qwe"
zxc"&VbCrLf&VbCrLf&VbCrLf&VbCrLf))
%>

dette virker hos mig, og kan ikke finde fejlen direkte udfra det du har postet her....

men jeg kan da tænke mig til at du har din funktion liggende i et loop, det kan jo være den ikke er så glad for at du flere gange i et loop, definerer den samme funktion, som jo bare skal gøre det samme.... :-)

jeg har ikke kunne finde nogen fejl i den kode du har postet....
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. august 2002 - 14:43 #11
Øv øv, det virker altså ikke. Pyt.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. august 2002 - 14:45 #12
Hvordan er din server sat op? Jeg skal nemlig også bruge noget lignende, og dette script virker ikke?
Avatar billede dr-data Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:49 #13
hmmmmmm.... alm. w2000 + IIS 5.0 installation.... ???

  giver den nogen fejl eller noget ???
Avatar billede dr-data Nybegynder
23. oktober 2002 - 02:02 #14
og har du prøvet mit script direkte som enkelt asp-fil ???