Avatar billede yeager Nybegynder
25. juni 2002 - 08:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Visual studio vs Visual studio NET

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg skal til at sætte mig ind i nogle ASP appl vi har kørende og under udvikling af en ekstern. Han arbejder med Visual Studio 6.0 og bruge stored procedures, DTS packages, VB script, HTML, JavaScript e.t.c. Det hele kører på en IIS 5 med MS SQL 7

Nu skal jeg til at rode med i de samme applikationer men har fået at vide at Visual Studio 6.0 er udgået og erstattet af .NET - det er meget fint alt sammen, men.... her kommer spørgsmålet; Kan man bruge Visual Studio.NET på ovenstående applikationer, der er udviklet på og under stadig udvikling med Visual Studio 6.0 ?

På forhånd tak for any hjælp.
MvH "Begynder"

PS: Jeg har set et sted en der skrev at man skal hente et .NET modul til IIS 5 - der er OK såfremt at min kollega stadig kan bruge sin Visual Studio 6.0

PPS: Vores software leverandør siger at MS ikke "kan" svarre på ovennævnte og de henviser til MS.com (der har jeg brugt mange timer allerede uden held)
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. juni 2002 - 09:23 #1
Nej det kan du næppe. Der er en opgraderings-funktion fra VS6 projekter, men det kræver stadig tilretning. Problemet er når andre skal kunne arbejde videre i VS6.
Så vidt jeg ved kan man da stadig købe VS6, så helt udgået kan det næppe være, og der går nok også noget tid før det gør.

Man skal installere .NET-frameworket (kan bla. fås på windowsupdate), for at kunne afvikle programmer udviklet i VS.NET.
Avatar billede tmceu Praktikant
25. juni 2002 - 10:00 #2
Man kan sagtens afvikle ASP og ASP.Net på samme IIS efter installation af .Net Framework. Classic ASP som ASP kaldes nu (.net) og ASP.NET (.aspx) mappes til 2 forskellige dll'er.

Hvis du installerer Visual Studio .NET, skal du dog være opmærksom på at det kræver at du har installeret MDAC 2.7. Dette kan give nogle problemer med de tidligere applikationer, men bør ikke gøre det såfremt du kun anvende SQL Server.

Og så vil jeg give odegaard ret i, at det ikke er praktisk anvendeligt at udvikle i de 2 forskellige Visual Studio versioner samtidigt. Det kan sagtens lade sig gøre at udvikle Classic ASP i VS.NET, men de vil ikke i praksis kunne vedligeholdes i VS 6. Specielt vil du få problemer med Solution og Project filerne.
Avatar billede tmceu Praktikant
25. juni 2002 - 10:03 #3
Sorry, der var gået lidt for meget .NET i den :-)

Man kan sagtens afvikle ASP og ASP.Net på samme IIS efter installation af .Net Framework. Classic ASP som ASP kaldes nu (.asp) og ASP.NET (.aspx) mappes til 2 forskellige dll'er.
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. juni 2002 - 10:19 #4
ja det er helt korrekt at man samtidigt kan afvikle asp og asp.net på samme server. Man vil dog ikke praktisk gøre dette i et site, da f.eks. session- og application-variabler ikke kan deles imellem dem.
Men som jeg forstår det, er det heller ikke helt det spørgsmålet går på.
Avatar billede yeager Nybegynder
25. juni 2002 - 10:25 #5
Jeg skulle gerne kunne lave classic asp (som passer / er i overensstemmelse med det vores eksterne mand laver i classic visual studio) fra min maskine (hvor jeg så vil have visual studio.net). Jeg tror at jeg fornemmer at det vil være bedst hvis jeg har clasic visual studio.

I skal have mange tak for jeres input.net :o)
Avatar billede tmceu Praktikant
25. juni 2002 - 10:26 #6
odegaard >> du har sikkert ret. Jeg skrev som jeg gjorde, fordi vedkommende omtalte et .NET modul til IIS og jeg antog at der menes Frameworket og ifm. IIS at det handlede om at afvikle ASP/ASP.NET selv om det ikke præcist var det der stod :-)
Avatar billede yeager Nybegynder
25. juni 2002 - 10:46 #7
Odegaard: Du mener at man stadig kan købe Visual Studio 6.0 - har du nogle forslag til hvor?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juni 2002 - 10:56 #8
Når vi snakker ASP udvikling i classic ASP kan du vel nøjes med Interdev?

Det kan du købe her: http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=547-00287
Avatar billede tmceu Praktikant
25. juni 2002 - 11:07 #9
Prøv evt. hos www.ravenholm.dk

VS 6 er stadig med i både MSDN abonnementet og Microsoft Licensing aftaler.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juni 2002 - 11:08 #10
Ravenholm har mig bekendt ikke VS6 i "standalone" men kun som del af MSDN
Avatar billede mesterlars Nybegynder
25. juni 2002 - 12:27 #11
Hvorfor ikke bare bruge en hel normal editor (f.eks. Editplus)? Du behøver jo ikke bruge VS6, bare fordi din eksterne mand bruger det. (medmindre han er typen der bruger nogle af VS6's specielle...tjaah..."features")
Avatar billede yeager Nybegynder
25. juni 2002 - 12:43 #12
I skal alle have mange tak for jeres gode råd og vejledning. Jeg prøver at skaffe en VS6'er et eller andet sted. Ellers må jeg klare mig på anden vis.
MvH :o)