Avatar billede greek Nybegynder
25. juni 2002 - 21:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Båndbredde,

Vi har to computere der er forbundet med et x-kabel. Den ene computer køre pro, og har en internetforbindelse via et adslmodem der kører usb. Den anden kører home og har internetforbindelse gennem den anden. Nu vil jeg gerne have alt båndbredden over på maskinem der kører home editon.
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 21:59 #1
tage stikket ud til den med pro..
Avatar billede greek Nybegynder
25. juni 2002 - 22:01 #2
At skifte stik er ikke en acceptabel løsning.
Avatar billede konex Nybegynder
25. juni 2002 - 22:20 #3
vil du dele internet forbindelse mellem dem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 22:25 #4
jeg ved ikke om du kan lave nummeret i Home Edition, men prøv

XP tager 20% af båndbredden

Når du er logget på som administrator går du ind under start / kør og skriver  gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 22:27 #5
retaxes>XP tager 20% af båndbredden

Det er en and.
Avatar billede konex Nybegynder
25. juni 2002 - 22:27 #6
inden under indstilinger for forbindelse er der et faneblad der hedder deling, her kan du dele internet ( den sætter selv "DHCP" op )

jeg er dog ikke helt sikke på at du kan gøre det med HOME udgaven, da den ikke er nær så godt til netværk som Pro.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 22:30 #7
konex>da den ikke er nær så godt til netværk som Pro.

Jo da, du kan bare ikke koble den på et domæne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 22:36 #8
schulze> har du været inde og se  at den kan ændres, den står default til 20%.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 22:39 #9
retaxes>I know, men det har ingen betydning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 22:41 #10
schulze> hvis man går ind på det punkt hvor man kan ændre båndbredden, så står der faktisk en forklaring, har du læst den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 22:42 #11
noget andet er så, at man måske ikke kan bruge kommandoen gpedit.msc i Home Edition.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 22:45 #12
Retaxes jeg kan se jeg er nødt til at dokumentere min påstand:
http://www.idgnet.co.nz/webhome.nsf/UNID/62EE349E2CE4EB93CC256B81007D20E1!opendocument

Det er en skrøne. Selv om mange har ment det havde betydning.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. juni 2002 - 01:12 #13
Det med båndbredden er hellere ikke just til det og af flere grunde tror jeg det fordi jeg har ikke ændret den siden min reinstalled ..
og jeg henter da med nøjagtig det samme og jeg har en 1024/512 ADSL fra tiscali og min download ligger på 118 gennemsnitlig no matter what ..

Ud over det er det til USB porte har jeg efterhånden en ide om fordi min USB port gik hele tiden ud efter et stykke tid og da jeg så gik ind i egenskaberne for den for at se hvorfor min USB mus hele tiden disconnectede stod der at den tog 10 % af den reserveret bredbånd og nej den stod ikke til at gå standby hvis den ikek blev brugt fordi det kunne ske midt i en intens kamp i CS så det kunne det ikke være .!
Avatar billede resten Nybegynder
26. juni 2002 - 11:43 #14
schulze-> dit link virker ikke ?
Men jeg mener også bestemt disse 20 % procent har betydning ellers ville de jo ikke være reseveret til systemadministratoren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2002 - 11:48 #15
schulze> har du en anden link der duer
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 11:48 #16
resten>Nope det er en and i denne sammenhæng. Der er bare nogle mennesker der har blandet nogle ting sammen.
hmmm linket plejer at virke. Virkede så sent som i går aftes.

Prøv igen senere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2002 - 12:07 #17
Begræns reserverbar båndbredde

Beskrivelse:
Bestemmer, hvor stor en procentdel af forbindelsens båndbredde systemet kan reservere. Denne værdi begrænser den samlede båndbredde båndbreddereservation for alle programmer, der kører på systemet.

Pakkeplanlæggning begrænser som standard systemet til 20 procent af en forbindelses båndbredde, men du kan bruge denne indstilling til at tilsidesætte standardværdien.

Hvis du aktiverer denne indstilling, kan du i boksen "Båndbreddebegrænsning" tilpasse, hvor stor en del af båndbredden systemet kan reservere.

Hvis du deaktiverer eller ikke konfigurerer denne indstillng, bruger systemet
standardværdien på 20 procent af forbindelsen.

vigtigt: Hvis der er defineret en båndbreddebegrænsning i registreringsdatabasen til et bestemt netværkskort, ignoreres denne indstillng, når det pågældende netværkskort konfigureres.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2002 - 12:11 #18
Når det nu er Home Edition det handler om, skulle man ikke mene at der er tale om båndbreddebegrænsning på samme måde som i Pro udgaven.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:11 #19
The newness of Windows XP -- with its sometimes addled approach to licence restrictions, copy protection and security -- lends itself to confusion. Reader Tom Gleason sent me an example, quoting websites that claimed XP needlessly consumes 20% of your PC's network bandwidth.
Like a lot of online talk, this is misinformed. Windows 2000 introduced QoS (quality of service) features using an admission control service and the Internet Engineering Task Force's RSVP signalling. XP doesn't support these two protocols but provides its own QoS components. The QoS packet scheduler dialogue box in XP Professional shows a default "bandwidth limit" of 20%. This created a buzz on the web to the effect that XP artificially withheld a fifth of your bandwidth, even if its packet scheduler was turned off.
Not to worry. There's no restriction unless your network specifically supports XP-style QoS and it's requested by an application, such as a streaming media player. Even then, by default only 20% is set aside.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:12 #20
Og det var så det.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:17 #21
Linket jeg smed henviser til en dybdegående artikel om emnet. Virker dog ikke pt. men det er nok kun en midlertidig serverfejl.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2002 - 12:54 #22
her er en lidt mere udførlig anvisning

Øg bred båndshastigheden i Windows XP

I Windows XP findes en funktion med navnet QoS. Det står for Quality of Service (QoS) og bruges til at styre dataflow i Windows. QoS reserverer bdndbredde på systemet til foruddefinerede programmer. Det er kun programmer, der er skabt til at udnytte QoS, der kan anvende det. Andre programmer skal slås indbyrdes for den resterende båndbredde, da der ikke reserveres båndbredde til dem.
Det er typisk multimedierelaterede programmer og f.eks. real-time video, der lægger meget beslag på båndbredde.
Når et program, der udnytter QoS er i brug, reserverer det den tildelte båndbredde, hvilket så tages fra andre programmer, som ikke understøtter QoS. Det er Først, når dette program lukkes, at den reserverede båndbredde frigøres.

I dette trick skal du ændre den tilladte båndbredde, der kan reserveres og dermed forhåbentlig frigøre båndbredde til anden brug.

Sådan gør du

Først skal du logge dig på som Administrator. Det er ikke nok at være logget på som almindelig bruger med administratorrettigheder.
1. Klik på Start-knappen > Log af. Vælg Log af i Log af Windows-dialogboksen.

2. Når velkomstsiden vises, trykker du på Ctrl+Alt+Delete.
Indtast Administrator i Brugernavn-feltet, og indtast administratorens adgangskode i Adgangskode-feltet. Klik på OK-knappen.
Du skulle nu være logget på som administrator.

3. Klik på Start-knappen > Kør. I Åbn-feltet indtaster du gpedit.msc og klikker derefter på OK-knappen.
Nu åbnes Gruppepolitik-vinduet.

4. Ved at klikke på plusserne ud for mapperne åbner du Computerkonfiguration > Administrative skabeloner > Netværk og klikker på QoS-pakkeplanlægning-mappen.

5. Dobbeltklik på Begræns reserverbar båndbredde-indstillingen i højre rude af vinduet. Nu åbnes Egenskaber for Begræns reserverbar båndbredde-dialogboksen.

6. Klik på Aktiveret-alternativknappen.

7. For nu at reducere den reserverede båndbredde, indtaster du nu f.eks. 5 (eller en anden værdi af eget valg) i Båndbreddebegrænsning-feltet og klikker på OK-knappen.

8. Klik på OK-knappen, og luk Gruppepolitik-vinduet.

9. Klik på Start-knappen > Kontrolpanel. Dobbeltklik på Netværksforbindelser-ikonet. Nu åbnes Netværksforbindelser-vinduet.

10. Højreklik på din forbindelse, og vælg Egenskaber. P5 Generelt-fanen i Egenskaberdialogboksen skal du sørge for, at QoS-pakkeplanlægning er aktiveret.

11. Når dette er i orden, klikker du på OK-knappen og lukker alle åbne programmer og vinduer. Genstart din computer, og den reserverbare mængde båndbredde er ændret.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 12:56 #23
ehh har du slet ikke læst det jeg har skrevet eller hvad?
Det har ingen indflydelse/betydning.
Avatar billede greek Nybegynder
26. juni 2002 - 20:25 #24
Jeg leder stadig efter svaret på hvordan jeg får al båndbredden til min computer.

Ps. Det med de 20% har jeg været inde og ændre for lang tid siden.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 21:00 #25
Så retaxes nu virker linket.
Avatar billede chrede Nybegynder
27. juni 2002 - 01:08 #26
De 20% bliver KUN reserveret hvis der kører et program der understøtter QOS... og der er der ikke rigtig nogen der gør endnu.... programmer der ikke understøtter QOS reservere IKKE noget båndbredde, og derfor er båndbredden også 100% tilgængelig, hvis ikke der er nogen QOS programmer på systemet!

Desuden er QOS også mere tiltænkt IP ver. 6

:-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 01:09 #27
chrede>Tak for backup, retaxes var jo ikke til at overbevise.:)
Avatar billede greek Nybegynder
27. juni 2002 - 13:43 #28
Retaxes og Konex jeres svar var gode nok bare ikke til mit spørgsmål.
Avatar billede greek Nybegynder
27. juni 2002 - 13:43 #29
Svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2002 - 14:16 #30
greek> tak for tilliden ;o)