Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 00:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Menu med undermenuer ??

Hej, jeg har en hjemmeside som jeg gerne vil ha lavet lidt om, det drejer sig om en side i ASP, og mit ønske er at få lavet en ny menu som når man trykker på et menupunkt så åbner den sig og der dukker 2 undermenuer op.

Min side er en side for folk som søger værelser, og Jeg vil gerne have et bud på om man evt. kan ændre Databasen og kopiere den, i stedet for at lave om på den ???

Jeg giver kun point til et færdigt arbejde, og et arbejde som giver mig det ønskede resultat.

Kom med jeres bud/svar
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:01 #1
Jeg lavede engang dette script, du er velkommen til at bruge det:

<html>
    <head>
        <title>Bransholm IT Group</title>
    </head>
<body>

<script language="JavaScript">
    function showMnu(id) {
        var styleCheck = document.getElementById("mnu" + id).style.display;
        //alert(styleCheck);

        if (styleCheck == "inline") {
            document.getElementById("mnu" + id).style.display = "none";
        }
        if (styleCheck == "none") {
            document.getElementById("mnu" + id).style.display = "inline";
        }
    function showLink(url) {
        alert(url);
    }
</script>

<%
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")
        SQL = "SELECT * FROM menu"
        Set rs = Conn.Execute(SQL)

    While NOT rs.EOF
            Response.Write("<div style=""Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 13px;"" OnClick=""showMnu(" & rs("mnuID") & ");"">" & rs("mnuNavn") & "</div>" & vbCrLf)

            SQL = "SELECT * FROM mnuChilds WHERE mnuID=" & rs("mnuID")
            Set rsMnu = Conn.Execute(SQL)

                Response.Write(vbTab & "<div style=""Cursor:Hand; Font-Family:Verdana; Font-Size: 11px;display:none;"" id=""mnu" & rs("mnuID") & """>" & vbCrLf)

            While NOT rsMnu.EOF
                Response.Write(vbTab & "&nbsp;-<span onClick=""showLink('" & rsMnu("UmnuURL") & "')"">" & rsMnu("UmnuNavn") & "</span><br>" & vbCrLf)
            rsMnu.MoveNext
            Wend
                Response.Write("</div>" & vbCrLf)

    rs.MoveNext
    Wend

    Set rs = Nothing
    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>

</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 01:23 #2
Ehh, mange tak...........men jeg må hellere først lige sige at det der er sort snak for mig, jeg kan ikke en levende fis af programmering, og jeg plejer at betale mig for at få det lavet,
for jeg kan ikke hitte rundt i alle de der koder.

Vil du hjælpe mig med at stykke det sammen ???
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:28 #3
Hmm.. jeg kan ligge det ud med en database og lave et administratorsystem til dig, til menuen...

http://jspcoders.dk/menu.zip

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:31 #4
Her har du et eksempel:
http://jspcoders.dk/div/bransholm/

//>Rune
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 01:35 #5
Ehh, hvad gør jeg så med databasen, og link til menuen ???
Jeg spørger bare fordi jeg er totalt væk i det der database og ASP, vil du have en kopi af min database og evt rette i den??

Du kan se siden her http://www.rooms4rent.dk

Databasen skal i stedetfor også kunne vise (med det andet link) hvilke lejligheder der er.

Er det nødvendigt at lave om på selve "indryk annonce" stykket ??

Hvis du vil, kan du få ftp/brugernavn/password oplysninger, og evt. selv uploade det hvis du gider at hjælpe mig, bare så det ikke bliver alt for forvirrende ???
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:37 #6
Hvis du evt. vil have en mere advanceret menu skal du bruge denne:
http://jspcoders.dk/menu2.zip -men den vil jeg ikke anbefale du brugte hvis det er du ikke har styr på ASP eller JavaScript...

//>Rune
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 01:39 #7
Ehh, det skulle gerne se nogenlunde sådan her ud (når menuen folder sig ud)
ikke foldet ud

Århus
Aalborg
Odense
København
osv osv

(foldet ud)
Århus
I
I-Værelser
I-Lejligheder
Aalborg
Odense
København
osv osv

Hjalp det ???
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:39 #8
Jeg vil ikke lave det for dig... -så skal du oprette det i sharksforum, og betale nogen for at få det lavet i stedet for...

Hvis du går ind på www.html.dk/tutorial/asp/ og læser om ASP og Access databasen, så kan du med lethed arbejde med den første menu jeg gav dig...

//>Rune
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 01:41 #9
Jeg har lige kigget på din link her:

>>Her har du et eksempel:
http://jspcoders.dk/div/bransholm/

//>Rune<<

Det ser skidegodt ud, ehh.........hvad så nu ???
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:43 #10
Filerne kan du downloade her:
http://jspcoders.dk/menu.zip

For at se hvor let det er kan du prøve at skrive:
http://jspcoders.dk/div/bransholm/adminsystem.asp

så kan du frit retet i tabellerne...!
//>Rune
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
26. juni 2002 - 01:46 #11
Jamen den Database som jeg har nu, skal jeg oxo bruge til emnet "Lejligheder", hvordan gør jeg så det ???
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:48 #12
Går ind i databasen og retter det...

Det eneste jeg egentlig kan anbefale dig er at klikke dig ind på www.html.dk og læs deres ASP tutorial, det tager ikke mere end 1 - 2 dage, og så kan du selv redigere i koden...!
//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:48 #13
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
26. juni 2002 - 01:50 #14
Her er et lidt mere direkte link:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp

//>Rune