Avatar billede grinderslev Praktikant
03. juli 2002 - 11:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

pegning af COM domæne (sådan helt fra bunden)

Jeg har købt mig et COM domæne, og nu er det store spørgsmål: Hvordan får jeg peget på det, så folk kan finde min Webserver?
Jeg har i forvejen et DK domæne, som GratisDNS peger på for mig, men har ladet mig forstå at det er lidt anderledes med COM domæner. (Det skal helst være gratis).
Hvordan gør jeg? (Helt fra bunden og i detaljer).
Avatar billede benny.dk Nybegynder
03. juli 2002 - 11:16 #1
Brug dog også gratisdns til det.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
03. juli 2002 - 11:17 #2
Hmm.. hvad med at reigstrere dig i alle tænkelige søgemaskiner.. kunne måske hjælpe. kontakt andre besøgte web-sider.. gør et partnerskab, altså at reklamere for hinanden.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. juli 2002 - 14:57 #3
Mit problem ligger i at få redelegeret domænet.
Avatar billede czar Nybegynder
03. juli 2002 - 15:55 #4
hvor har du købt det.. og hvad hedder domænet?
Avatar billede nips Nybegynder
03. juli 2002 - 17:33 #5
Du skal havde en registrator til at redelegere et .com domæne hen til en ny nameserver
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. juli 2002 - 18:56 #6
CZAR>> Jeg har købt det hos Dandomain og domainet er www.grinderslev.com
Avatar billede czar Nybegynder
03. juli 2002 - 19:19 #7
du skal bede dandomain om at ændre nameserver records til at passe til gratisdns's maskiner... dette bør være gratis (men er det måske ikke.).. du skal stadig betale for domænet (altså for ejerskab) igennem dandomain ..
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. juli 2002 - 09:49 #8
czar>> Der er så gjort.... Det virker bare ikke... Hvad kan være gået galt?
Går der lidt tid inden det virker??
Avatar billede benny.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 10:18 #9
Regn med mindst 24 timer, men op til en uge.
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. juli 2002 - 23:34 #10
Hæ hæ... nu virker det sørme... :-)

Benny og czar, smid lige et svar, så i kan få nogle point..
Avatar billede czar Nybegynder
11. juli 2002 - 02:12 #11
hep