Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 20:10 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Hvad findes der i ASP der svarer til PHP's exit; ??

Ja, hvordan hopper man ud af f.eks. en If sætning eller et loop, i PHP kan man bruge exit; men hvad i ASP?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 20:35 #2
OK...hvis jeg har en række if sætninger

If Et eller andet Then
Gør noget
End If

If Et eller andet Then
Gør noget
Her skal den så lave en exit. Den skal med andre ord ikke teste den næste If sætning.

End If

If Et eller andet Then
Gør noget
End If

Hvordan strikkes det sammen? (Uden ElseIf)
Avatar billede whatever Nybegynder
08. juli 2002 - 20:45 #3
Jeg ved det faktisk ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 20:47 #4
Damn... Det er så simpelt i PHP :(
Avatar billede whatever Nybegynder
08. juli 2002 - 20:54 #5
Jeg ved... ASP er ikke ligefrem logisk ;-)
Avatar billede super_g Nybegynder
08. juli 2002 - 20:55 #6
Dim Gogo
Gogo = True

If 1=1 AND Gogo Then
'Do me bigtime
End If

If 213123=3213 AND Gogo Then
Gogo = False
Exit If

If 1234=312 AND Gogo Then
'No can do
End If
Avatar billede super_g Nybegynder
08. juli 2002 - 20:57 #7
Hvorfor kunne de ikke bare lave en "Exit If" kommando ?
Avatar billede super_g Nybegynder
08. juli 2002 - 20:58 #8
Skod ASP
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 20:58 #9
jep...
Avatar billede kichian Nybegynder
08. juli 2002 - 21:46 #10
Hvis du har behov for en exit i en IF-sætning, så skulle du overveje hvordan du programmere!!
For det er et tydeligt tegn på at du ikke har struktureret din programmering logisk.
I løkke konstruktioner kan det forsvares at bruge exit, samt i funktioner hvis sproget ikke har en return-kommando.
ASP (VB- og JScript) er meget logisk. Det kræver dog at man selv kan tænke logisk ;-)
Avatar billede kichian Nybegynder
08. juli 2002 - 21:48 #11
I øvrigt understøtter VB-Script IF-THEN-ELSEIF-ELSE. Måske kan det hjælpe dig.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 21:53 #12
Nej, jeg har ikke struktureret det logisk. Det er bare slamkode til mit eget sjauw, og det gider jeg ikke gå så meget op i.

Derfor er det stadig noget bæ at ASP skal være så skide dårligt i forhold til PHP.

VBScript er vel det samme som at lave hjemmesider der kun virker i Explorer.
Avatar billede soes Nybegynder
08. juli 2002 - 22:25 #13
hvis du mener at Asp er så dårligt, hvorfor benytter du dig så ikke af php hvis du mener at det er så meget bedre. Hvis du ønsker at få noget hjælp, ville det nok ikke være nogen dum ide at ligge noget kode ud, det kunne tænkes at der var nogle som tænkte lidt mere logisk end du gør :-)

/Søren Søndergård
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. juli 2002 - 10:26 #14
Jeg er enig med kichian hvis du har behov for en exit if som ikke udføre de næste if sætninger så skal du vist overveje hvordan du skrive din kode. VBScript er ikke skod pga det ikke har en exit if som PHP, PHP er derimod skod det tillader sådan noget juks. Den function du efterlyser er Skod-programering i højste gear.... Hvis du vil bruge samme skod i VBScript så bruge Goto.

Hvis du vil stoppe dit script midtvej så brug, Response.End

if cc=yy then
  'danm der skal stoppes
  response.end
end if

Ellerslig dine if'er ind i en function og brug exit function

function enmassse_ifer
  if cc=yy then
    exit function
  end if
  ..flere if'er
end function
Avatar billede super_g Nybegynder
09. juli 2002 - 19:20 #15
Jeg tror også, at det er response.end du leder efter...
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2002 - 22:34 #16
crap...

Måtte lave mine if then elseif sætninger :(
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2002 - 22:35 #17
øhh.... 0 point?
Avatar billede whatever Nybegynder
20. juli 2002 - 00:54 #18
Det er helt ok. Jeg har ikke brug for flere.