Avatar billede henrik2000 Nybegynder
19. juli 2002 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem i Netscape 6

hej!
jeg har problemer med en input-boks i Netscape 6
(jeg koder i ASP).
Er der nogen der ved hvor man kan finde en oversigt over hvad der virker på en inputboks i Netscape og hvad der ikke virker?
Avatar billede coolcoder Nybegynder
19. juli 2002 - 15:16 #1
netscape understøtter da vist ikke HTML-tags!? Jeg ka' i hvert fald ikke få den til det.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
19. juli 2002 - 17:02 #2
Her kan du se hvad der virker på et input HTML element i både IE og NS.
http://developer.netscape.com/evangelism/docs/technotes/xref/dom-html-element/INPUT.html
Avatar billede henrik2000 Nybegynder
19. juli 2002 - 20:48 #3
tak for linket - jeg har hørt at mit problem skyldes at koden ikke virker da den er lavet "DOM"-kompatibel, og det kan Netscape 6.0 ikke helt håndtere (men Netscape 6.1 kan godt).
Avatar billede =maddog= Nybegynder
19. juli 2002 - 22:34 #4
NS6 implementerer så sandelig DOM. også i dom grad (ok - dårlig vits). Nu er jeg nysgerrig. hvad er det du ikke kan få til at virke?
Avatar billede henrik2000 Nybegynder
22. juli 2002 - 07:50 #5
det er f.eks. sådan en funktion her i java script:

var decimalPrecision = 2;

/********/
// rounds number to X decimal places, defaults to 2
function roundOff(number,precision) {
    var X = (!precision ? 2 : precision);
    return Math.round(number*Math.pow(10,X))/Math.pow(10,X);
}

/********/
// Summs up the content of the form and drops the value into the ialtnu, tilbage fields (runs onBlur)
function summer(){

    var sum=0;
    for(i=0;i<document.form1.Pct.length;i++)    {
        if(document.form1.Pct[i].value != null || document.form1.Pct[i].value !=''){
            nytekst=replace(document.form1.Pct[i].value,',','.');
            sum = sum - ((nytekst - nytekst)-nytekst)
        }

    document.form1.ialtnu.value=roundOff(sum, 2);
    document.form1.tilbage.value=roundOff(100 - sum,2);
    return true;
}

på asp-siden er der et inputfelt der hedder "ialtnu" og et der hedder "tilbage". Du kan sikkert godt se hvad der foregår. Tilbage-feltet skal indeholde "100" og tælle ned hver gang der bliver indtastet nogle værdier andre steder på siden. Men i Netscape 6 virker det ikke....