Avatar billede invisibleman Nybegynder
21. juli 2002 - 14:50 Der er 98 kommentarer

So long, fellow experts - Goodbye :)

Som de fleste af jer godt ved er jeg blevet bannet fra Eksperten. Det blev jeg i Mandags d. 15/07 kl. 18:17:35 (for at være præcis :)).

Det blev jeg fordi jeg i et spørgsmål der omhandlede Ekspertens hardware specs, linie osv. fortalte at jeg var ved at hente samtlige spørgsmål fra Eksperten (altså, hentede og gemte på min HD). Det så vores "kære" admin, Jacob, og det fik ham åbenbart til at gå i baglås. Han skrev en email til mig kl. 18:06 og spurgte hvorfor jeg hentede al indhold, og bad om en forklaring. Jeg så imidlertid film, og læste først hans mail kl. 20 ca., hvor jeg allerede var blevet bannet fra Eksperten.

Jeg forklarede ham hvorfor, og synes også i skal vide det :) Jeg gør til tider underlige ting, eller finder på underlige ting, og denne gang skulle det "gå ud over" Eksperten.

1) Jeg ville se hvor meget tohundredeogfemogtredivetusindeogottehundre spørgsmål fyldte
2) Jeg ville se hvor mange spørgsmål der reelt set er, samt vide hvilke der mangler (id's).
3) Den mest tungtvejene grund; jeg ville parse alle de data keg havde hentet, og lægge dem i en database præcis som Eksperten har det. På den måde ville JEG kunne søge i spørgsmål PRÆCIS som jeg end ville ønske det.
Ekspertens søgemaskine virker okay nu, men jeg er ikke tilfreds med den, og måske kunne jeg have lavet end bedre ?

Det var Jacob ligeglad med åbenbart. Han svarede:

"Du bedes overholde www.robotstxt.org eller stoppe dine robotter! Det er ikke tilladt at tage en kopi af Eksperten! Kontakt mig inden du laver den slags numre!"

Mit svar til dette lød:

"Der er ingen "robotter" ... det er et simpelt Perl script der looper fra 4-235800 og henter http://www.eksperten.dk/spm/$id via `wget'.

"Det er ikke tilladt at tage en kopi af Eksperten!"

Der står ikke i reglementet for Eksperten, at det er ulovligt at hente siderne ned og gemme dem, og derfor har jeg heller ikke skrevet til dig og spurgt inden jeg gjorde det.

"Kontakt mig inden du laver den slags numre!"

Af hvilken grund ? Hvis jeg spurgte dig om jeg måtte "tage en kopi" af Eksperten, fik jeg så lov ? Nej, vel ? Ergo, kan jeg ikke se nogetn grund for dette."

Det sendte jeg i Onsdags, og har endnu intet hørt fra Jacob.

Jeg har senere via en proxy server kunnet læse spørgsmål på Eksperten om at der har været flere tusinde online brugere - helt op til 4000+. Jeg fandt ud af, at det var det program jeg brugte, der forårsagede dette.

Det beklager jeg (-> Jacob), men havde ingen viden herom.

Hvad jeg skal betragte hans manglende svar som, har jeg ingen idé om, men nu gider jeg ikke mere.
For 2 uger siden forsvandt mit coadmin status som dug for en skyfri himmel, men har ikke fået nogen mail om hvorfor.

Jeg er stadig bannet fra Eksperten, og har derfor fået en af mine venner til at poste det her under mit brugernavn, for bagefter at slette mig herfra.

IP'en 81.19.226.136 (aka. webserv04.cliche.dk) er også blevet bannet - så derfor virker funktionen til at hente point information fra Eksperten, om en bruger, på FOTX.net/fejl.com ikke. Det, og det faktum at jeg skal i militæret om 10 dage i 10 mdr., har til sammen gjort at jeg har besluttet at lukke sitet. Det bliver taget ned i løbet af dagen i dag.

Så, det er så slutningen på .. øh.. *tæller* .. hmm .. nogle år på Eksperten ;o)
Eksperten er langsomt blevet en ustabil klippe der stadig bliver "ædt op" af useriøs snak, ikke-funktionelle funktioner (er de så egentligt stadig funktioner ? :D) samt et ræs efter point.

Jeg kender mange der er trætte af det, så jeg håber rent faktisk at nogle starter et nyt Eksperten en dag .. som forebygger mod de ting, Eksperten har lidt under, fra starten og som har tid/råd til at lave tingende ordentligt fra starten :)

Nå, i må alle sammen have det godt - it's been fun :)

Nåe ja .. jeg burde vel egentligt være taknemmelig for Eksperten - jeg har trodsalt mødt to kvinder gennem det *lol* hæ hæ .. good luck to ya'll ;)

Thomas Daugaard / invisibleman - thomas@overnusser.dk
PS. Jeg har ingen mulighed for at kommentere her, jeg kan kun læse jeres kommentarer via en proxy server.
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juli 2002 - 14:55 #1
Thomas >> Jeg vil gerne være en af de første til at tage ordentlig afsked med dig i dette forum - jeg vil ikke stille mig til dommer overfor hvad du har og ikke har lavet, den sag er mellem dig og Jakob, men herfra kan der i-det-mindste lyde en tak for ofte irriterende modspil, hjælp over ICQ når jeg ikke har kunnet se skoven for bare træer, for at du skiftede fra ASP til PHP *g* samt fordi du er Thomas som vi alle kender og respekterer på godt og ondt.

Held og lykke når du skal ind og springe, du kender min mail m.v. og er altid velkommen til at benytte den.

Ciao og arriverderchi

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede nak-m Nybegynder
21. juli 2002 - 14:57 #2
...ooooh!?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. juli 2002 - 15:03 #3
er Jakob egentligt ikke kun CoAdmin??

Og der er vel Copyright på eksperten.dk - forresten er der jo ingen der har beviser for at Thomas rent faktisk HAR downloadet hele Eksperten...
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juli 2002 - 15:06 #4
44fire44 >> Jakob er ikke kun CoAdmin. Og selvsamme Jakob banner nok ikke folk uden et kig i logfilerne der vil afsløre ca 235000 connects fra samme IP adresse. Jeg tror han er ret sikker
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 15:08 #5
Thomas, Nederen at man ikke ser dig mere på eksperten, men nu har jeg dig jo så lidt tid endnu på ICQ inden du skal ind og stå ret ;o)
Hygge All!
Avatar billede sunkist Nybegynder
21. juli 2002 - 15:08 #6
Vil det sige, at Eksperten bliver hentet ned hvergang der er så mange brugere online? Hvis ja, så er du vist ikke den eneste der har gjort det.

Nå men... ha' det Invisibleman
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 15:10 #7
sunkist, nej det er kun her sidste gang han har gjort det ... (ved det da vi har grinet lidt over det, over icq :p)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. juli 2002 - 15:12 #8
æv.. du skal gøre som mig.. Jeg gemmer min bag en dynamisk ip hos TDC Dailup *lol*..

Det gør mig ondt Thomas.. Selv om jeg syntes at du er blevet uretfærdigt behandlet.. - nu kan du jo enten få dig en ny IP, eller bruge eksperten udefra...

Nu ved jeg ikke hvad du er, men jeg kender nogle advokater der gerne vil hjælpe dig hvis du vil lægge sag an mod eksperten... *g*
Avatar billede sunkist Nybegynder
21. juli 2002 - 15:12 #9
Eflow > det er også lidt grineren, men jeg kan godt se det fra Admins side også.
:)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. juli 2002 - 15:15 #10
det kunne jo være vi skulle demonstrere her på eksperten...

i hvert SPM fx. *g*..

hvis alle gjorde kunne Admin jo ikke gøre noget.. han kan jo ikke smide alle ud ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. juli 2002 - 15:17 #11
kan man ikke s t r j k e reglerne lidt, så man kunne (fx. lige som på EDBpriser.dk) downloade hele databaser hvis for fx. en tier over mobilos el. EXPPro??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 15:18 #12
Jeg håber da ikke det var pga mit spm, du begyndte at hente eksperten.dk ned, eller om det kun var en tricker til dine ide'er (om det med søgebasen osv..)
men hvis det er, så må du sgu undskylde at jeg gav dig den idé
det bestem ikke min mening at få nogen bannet! :(
men siden det først er kl 17:52 du kommentere og siger at du har været igang siden morgnen.. så tror jeg ikke.. men vil være på den sikre side!

btw: det er dette spm jeg snakker om: http://www.eksperten.dk/spm/235933

Men Tak for de gang jeg har haft fornøjelsen af at få hjælp fra dig af!
Eksperten.dk mister *desværre* endnu en "rigtig ekspert" ;o)

Men held og lykke i fremtiden, og håber at du måske kommer tilbage senere ;o)

>rkhdk<
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 15:18 #13
44fire44, lol ? som han skriver skal han ind og stå ret om 10 dage, så det hjælper jo nok ikke det store anyway ;o)
Avatar billede virus Nybegynder
21. juli 2002 - 15:18 #14
44fire44 > nu er det jo ikke for sjov thomas han stopper.
At du demonstrere i hvert spørgsmål gør eksperten til det sted Thomas vælger at sige farvel til....

sunkist > Jeg forstår ikke personligt Jacob, om Thomas hentede alle spørgsmålene slavisk, som når du og jeg kigger enkelte spørgsmål igennem, eller vælger en hurtigere måde, nemlig wget, hvor ligger foreskellen så?....

Invisi > Vi snakkes du gamle, kender dig på ICQ, men husk nu at få en laptop til de kedelige dage med regn og slud på kasernen ;) HEP HEP
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. juli 2002 - 15:29 #15
eflow -> i know.. men han kommer vel tilbage til os "public"'s engang ;)
Avatar billede zarthax Nybegynder
21. juli 2002 - 15:36 #16
Hmm.... ergo, man kan ikke gøre noget ekstra for E, uden at frygte....

Det er ikke rart at tænke på :( Personlig mener jeg at Eksperten kommer til at miste en del af sig selv, idet FotX lukker ned. Der er mange brugere herinde der har logget sig ind på Fotx, og dermed gjort det til en del af Eksperten.
Thomas har en god grund til at forlade Eksperten i henhold til det han skriver og jeg mener da osse at han burde have noget elastik for sit arbejde. At Jacob banner ham så hurtigt, uden forbehold for at Thomas har et liv uden for sin computer, mener jeg ikke er tænkt igennem. Nok skal Thomas i Forsvaret, Go´tur og hils de grønne), om 10 dage, men alligevel...... det er noget møg det her.

Go´fornøjelse i forsvaret Thomas og held og lykke fremover.
/mandator/
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 15:48 #17
ICQ besked modtaget fra Invisibleman:
Til dem der vil læse Jacobs og mine emails: http://overnusser.dk/jfl.txt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. juli 2002 - 16:20 #18
jeg vil da benytte lejligheden til at sige farvel, og tak for den tid min profil lå på www.fotx.net - en side jeg vil savne!!

Alt det andet rod kan jeg ikke gøre noget ved :(

www.fotx.net/metal_hansen (så længe det varer)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juli 2002 - 16:42 #19
Det var søreme noget af et tab for eksperten.dk
og for os andre brugere.

du vil blive savnet.

Indtil (forhåbentlig) du og jacob bliver gode venner igen.

mvh JakobA
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2002 - 18:02 #20
invisibleman>

Du vil blive savnet :(

Håber admin kommer til fornuft og giver dig lov at komme tilbage - du har sgu ydet for meget for dette site til bare at blive banned for good :(
Avatar billede 7th Praktikant
21. juli 2002 - 18:10 #21
Trist afslutning på et ellers godt kapitel :( Håber det kan blive omskrevet...
Avatar billede spacey Nybegynder
21. juli 2002 - 18:55 #22
Invisibleman>>> Det er ret dumt at du ikke havde tænkt på hvor alvorligt et angreb mod eksperten det egenligt er du laver ved at hente deres database!

Eksperten.dk er jo ikke blot et hobby site, men en reel forretning som også skal løbe rundt, og en af grundene til at eksperten er (eller har været) så stærk en resurce er det enorme arkiv med spørgsmål og svar på praktisk taget _ALT_!

Desuden er din handling faktisk ulovlig, eftersom du henter og gemmer indhold som du hverken har fået tilladelse til fra forfatteren (alle brugerne af eksperten) eller ejeren af databasen/serveren (Jacob), og dette gøres i et omfang som ikke blot er til "dagligt brug", men derimod en systematisk ripping af den database det har taget ca 4 år at opbygge!

Så tænk lidt over hvad du egenligt har gjort, og indse at Jacob faktisk har handlet overordenligt fair i forhold til hvad han har at miste - husk lige på hvor meget trafik (=penge) han ville miste hvis du lavede et offline program som folk kunne installere på deres maskine, og via det søge i eksperten.dk's database - vel og mærke _uden_ at eksperten får vist deres bannere!!!
Avatar billede Noone Nybegynder
21. juli 2002 - 19:01 #23
spacey > Så vidt jeg kan forstå, så var det kun for SELV at have en søgemaskine på sin egen maskine. Dog kunne han have lavet et delay på ca. 5-10 sek. mellem hvert request, det ville give mindre belastning på serveren og linjen for eksperten.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juli 2002 - 19:13 #24
næe, spacey har ret, admin er ikke den eneste der skal "komme til fornuft".
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. juli 2002 - 19:36 #25
well, thomas, byebye, var hyggeligt at snakke med dig om alle dine mere eller mindre sindsyge projekter :)
som andre har skrevet mister eksperten en ægte ekspert på mange områder.
men vi snakkes nok på irc eller andre steder.
jeg må indrømme at jeg har eksperten at takke for mange af mine computer evner, men syntes også at det går ned af bakke for eksperten.dk.
jeg bruger den næsten ikke og det var da også kun pga en icq msg jeg blev opmærksom på dette spm.
so long dude
/Dex_Dexter
Avatar billede spacey Nybegynder
21. juli 2002 - 20:01 #26
chanoa>>> Dvs. at det også er okay hvis jeg bryder ind i dit hus, uden at ødelægge døren, hvis det bare er for at kigge?

Kan du ikke indse at det ville være så ekstremt ødelæggende hvis databasen blev spredt på nettet at Jacob ikke kan tage nogen som helst chancer overhovedet - og hvordan kan han være sikker på at invisibleman altid vil holde den for sig selv? - Desuden er det uansvarligt af invisibleman at ville opbevare SÅ vigtige data på sin egen maskine eftersom han da ikke kan garantere at der ikke via tyveri, hacking eller lign. er andre der kan få adgang til databasen...

Så invisibleman - hvis jeg var dig ville jeg sende en undskyldning til Jacob da det du har gjort faktisk er ret alvorligt, og fuldstændigt uforsvarligt!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2002 - 20:06 #27
spacey> tror du ikke også han har gjort det, og fortryder sin handling...
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 20:09 #28
spacey, hvis folk vil have den db kan de få det, der er brugt en simpel linux komando...såååå......
for det andet kan jeg ikke se dit problem, hvem ville droppe eksperten for en db ? hallo!!! se lige realiteten i øjnene for fanden....hvis jeg fik fat i den db ville jeg da aldrig droppe eksperten.....faktisk har jeg allerede droppet eksperten, jeg stiller ikke spm herinde så tit mere, da jeg kan finde php spm i manualen, og til vb spm er experts-exchange.com en del bedre!
for det helt tredje har han ikke hentet nye spm, og folk vil stadig blive, det er nye spm der holder eksperten igang ikke at man kan søge på gamle!
Avatar billede spacey Nybegynder
21. juli 2002 - 20:10 #29
Det kan jeg ikke se at han har givet udtryk for? - Jeg kan kun se at han undskylder at han fuckede lidt op i online tælleren...
Avatar billede spacey Nybegynder
21. juli 2002 - 20:22 #30
eflow>>>
Hvis folk vil stjæle alle tingene i dit hus/lejlighed kan de gøre det, de skal bare bruge et simpelt brækjern...sååååå....
Kan du se at den logik ikke holder en meter!?

Den database er _mange_ penge værd - tænk bare hvis nogen startede en eksperten.dk klon og havde alle ekspertens spørgsmål (og evt. brugernavne og emailadresser) fra start af!
Den kunne også blot bruges til at udtrække mail adresser fra (mon ikke de fleste har skrevet deres mail adresse i et eller andet spm?) som så kunne sælges til reklameformål?

Alt i alt - værdien af den database ligger nok på den øvre side af en million kroner...
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 20:49 #31
spacey du tager helt fejl, den vb er ingen penge værd, ingen vil betale penge for den, da alle kan fetche den....allt kan gøre noget så simpelt så hvorfor skulle man dog bruge penge på det, det er penge lige ud af vinduet.....og den med email holder ikke da ens mail står someplace lige meget hvad og hvis folk vil have fat i den får de fat i den, desuden er spammails ulovlige ...

men faktisk kom jeg herind for at poste endnu en tekst fra invisibleman:
Jeg har _stadig_ ikke mulighed for selv at kommentere, men grundet Spacey's kommentarer ser jeg mig nødsaget til at få en til at kommentere for mig.

Spacey,

"Det er ret dumt at du ikke havde tænkt på hvor alvorligt et angreb mod eksperten det egenligt er du laver ved at hente deres database!"

Jeg henter ikke DATABASEN. Jeg hentede spørgsmål og gemte HTML koden. Jeg har derefter skrevet et PHP script der parser disse sider og giver mig præcis de samme informationer som du kan se og har adgang til her på siden.

Spørgsmålet er så gemt i en tabel, og indlæg i en tabel for sig med relation til spørgsmålet.

På den måde kunne jeg have haft en komplet database over spørgsmål+indlæg, som jeg ville kunne udføre søgninger på med ligeså avanceret SQL som mine evner rækker til, og ikke kun hvad Eksperten kan vise mig ved at indtaste noget i et søgefelt, for derefter at vente 2 minutter på resultatet.

Der er intet ulovligt i det jeg har gjort. Står det skrevet nogle steder at jeg ikke må gemme et spørgsmål på min harddiske til senere analysering og arkivering ?

"Kan du ikke indse at det ville være så ekstremt ødelæggende hvis databasen blev spredt på nettet at Jacob ikke kan tage nogen som helst chancer overhovedet"

Sidst jeg checkede havde langt over tusinde brugere adgang til Eksperten - men ret mig endeligt hvis jeg tager fejl ?

"Desuden er det uansvarligt af invisibleman at ville opbevare SÅ vigtige data på sin egen maskine eftersom han da ikke kan garantere at der ikke via tyveri, hacking eller lign. er andre der kan få adgang til databasen..."

Jeg er ikke uansvarlig. Databasen ligger på en server der står i et af Falck Securitas sikret rum, mod brand, tyveri o.lign., så uansvarlig vil jeg ikke kalde mig ;o)

Vigtige data ? .. Du mener dem som, de samme tusinde brugere som skrevet ovenfor har adgang til hver dag, 24/7 ? ahh .. ja .. jeg kan godt se din pointe .. eller .. måske ik helt .. ?

_INGEN_ kunne forhindre mig i at finde åbne proxy servere og hente videre ... og hvis jeg endda smed et "Esession" ID med, ville ingen opdage det ... derefter kunne jeg sagtens lave et MySQL dump af databasen og distribuere den frit mellem venner .. evt. lave et sygt program der kunne søge hurtigt og nemt i databasen.

Men ved du hvad Spacey ? Så dum er jeg ikke. Hvis jeg ville fratage Jacob hans levebrød ville jeg få noget op at stå selv - ikke kopiere hans eget.

Til sidst vil jeg sige til alle at dette spørgsmål ikke var en opfordring til at diskutere hvorvidt det var forkert det jeg gjorde. Som sagt har jeg ingen mulighed for SELV at kommentere uden at det skal gå via en af mine venner, og det gider jeg ikke hele tiden. En anden ting: Jeg fortryder ikke min handling - til dem der skulle være i tvivl.

Stop venligst diskutionen, tak :)
Avatar billede Noone Nybegynder
21. juli 2002 - 20:56 #32
spacey > Hvad du kan hente med wget med eller ude -r er normalt offentligt tilgængeligt.. Det svarer nok mere til at du snupper et billede af mit hus eller lignende.

Eksperten.dk's database er lavet med hjælp fra brugerene, så værdien af den bør også deles mellem dem (I for af flere features eller lignende) ved et eventuelt salg.

Hvis du har lyst til at høste e-mail addresser til din spam liste er usenet eller ezboard mindst ligså gode, og kan bruges til precis det samme...

Jeg siger ikke at det invisibleman lavede er OK, og jeg siger heller ikke at det ikke er, der mangler bare lige lidt logik i dine indlæg.

Groups.Google.com har også en database, den kan sammenlignes med ekspertens, jeg tror det eneste de ville have imod at en anden snuppede en kopi er det enorme load på deres serverfarm sådan en spider vil lave. Om det er wget eller noget andet er ligemeget. Og jeg tror også mest det er den enorme belastning på serveren Jakob er sur over, ikke så meget de data.

Han har jo ikke blokeret for fotx.net før den har jo også hentet info fra ekspertens database.

Skulle jeg få lyst til at hente alle spørgsmål på eksperten.dk ned, kunne jeg gøre det på en måde så det ville se ud som om det var en normal bruger, og du ville ikke kunne se forskel i loggen. En 10-20 sek. per sprøgsmål er nok normalt, og jeg loader tit 2-3 spørgsmål ad gangen. Det vil sige et script der identificere sig som en normal browser (wget kan faktisk det) og som henter 2-5 spørgsmål indenfor 10-20 sek. ville ikke lave specielt meget load. (Men dog stadig få online counteren til at tælle en del) Og hvis man nu deler det op mellem 2-3 maskiner på forskellige IP'er kan man faktisk hente ca. 30 spørgsmål per minut per maskine eller 90 spørgsmål i minuttet. 5400 i timen eller 129600 spørgsmål fra eksperten.dk på et døgn. Uden servere, eller linje oplever specielt meget belastning.

Jeg har dog intet at bruge de data til, så jeg gider ikke forsøge.
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 21:01 #33
den online tæller må være noget slamkode siden den tæller indtil flere gange pr. ip...
Avatar billede resten Nybegynder
21. juli 2002 - 21:06 #34
Thomas hygge og tak for sam arbejdet og fordi jeg måtte ligge min profil op på www.fotx.net/resten men om ikke andet må jeg tage et par screnn shots og sende det til dig.

Resten en ven der vil savne dig :-)
Avatar billede eflow Nybegynder
21. juli 2002 - 21:09 #35
resten, screenshots af hvad ? han går igennem en proxy så han kan godt læse hvad vi skriver, men ikke kommenterer ...
Avatar billede resten Nybegynder
21. juli 2002 - 21:21 #36
:-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2002 - 21:59 #37
Jeg blander mig normalt ikke i den slags posts. Min holdning er ganske klar, Jacob er admin, så han bestemmer. Når det så er sagt, er det også min holdning at flere brugere en gang imellem tager tingene lidt for alvorligt og glemmer hvor vi burde være her, gør døren høj og porten (sådan en almindelig gammeldags en, man kan gå igennem) vid, tilgiv ofte og hjælp i steden for brok.

Jeg er sikker på at Thomas og Jacob kan få talt dette igennem på en ordentlig og høflig måde, så ingen skal gå og så ingen fornærmes: Det vil jeg meget opfordre til, vi er voksne mennesker ikke!!!!!!

Hvad angår FOTX vil jeg være ked af hvis den nedlægges, jeg synes at den burde inkorpereres mere i eksperten, måske med link fra ekspertprofilerne til fotx profilerne. Jeg nyder selv meget at kunne se hvordan de mennesker der hjælper mig (og som jeg hjælper) ser ud, Det gør det hele lidt mere personligt. Min opfordring til både Jacob og Thomas skal være at i prøver at arbejde sammen i stedet for at arbejde forbi hinanden. FOTX tager intet fra eksperten, tværdimod.

Thomas>Hvad angå militærtjenesten, så er det jo mit fag. Hvis du har nogle spørgsmål eller andet er du meget velkommen til at kontakte mig, Jeg har selv uddannet værnepligtige i flere år, så !!!Min adresse kan du finde på FOTX

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2002 - 22:23 #38
bufferzone> undskyld jeg sådan bare spørger, men hvad er din titel? (er bare nysgerrig ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2002 - 22:28 #39
Jeg er kaptajn af hæren, Tidligere marine infanterist fra Marineregimentet Bornholms Værn. Nu er jeg Husar. Min funktion er Chef for en Informatiksektion og bufferzone er noget jeg køre ved siden af
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juli 2002 - 23:05 #40
bufferzone> Tak :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. juli 2002 - 01:44 #41
ses Thomas, hold lige flaget højt :-)
Avatar billede xyborx Nybegynder
22. juli 2002 - 02:17 #42
Øv.. Det er altid ærgerligt når nogen ikke længere vil være med på eksperten, men når ham, der har været så engageret at han ligefrem har gidet at lave et support-site, bliver bannet, så er det rigtig skidt.
Jeg får helt lyst til at lave et nyt eksperten, uden emsige (co-)admins.
Håber du bliver unbannet fra eksperten, det har du fortjent ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2002 - 09:12 #43
xyborx> du har ikke været her så længe kan jeg se - så du kan ikke se at sitet er forbedret væsentligt siden coadmins er kommet til.
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2002 - 09:15 #44
Ja jeg ved heller ikke hvad det er for noget sluder du kommer med xyborx ??
Avatar billede p65 Nybegynder
22. juli 2002 - 09:41 #45
Thomas skrev: "Hvis jeg spurgte dig om jeg måtte "tage en kopi" af Eksperten, fik jeg så lov ? Nej, vel ? Ergo, kan jeg ikke se nogetn grund for dette.""

Hvis Thomas vidste at han ikke vil få lov til at tage en kopi, hvorfor forsøger han så? Regner han med at det er ok, hvis man undlader at spørge? Jeg mener at Thomas har vist sine uærlige hensigter med den udtalelse,
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juli 2002 - 10:59 #46
Altså det er svært det her.

p65 >> selvom du har ret er det skidt at skrive for det er jo at give jacob en kølle at baske thomas i hovedet med så de blever endnu mere uvenner.

Og det vi allesammen (regner jeg med) ønser er jo det omvendte. at de snakker sagen igennem og bliver gode venner igen.

Men det kræver så også at vi får forklaret dem BEGGE TO, at de er nogen tindrende infantile klaphatte, der skulle takke deres gud og skaber for at vi elsker dem alligevel.

buffersone >> i dit firmar har i før været gode til at finde og gennemføre fredelige løsninger, har du evt erfaringer der kan hjælpe her?

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. juli 2002 - 11:04 #47
Ups.  ønser -> ønsker
Avatar billede skwat Praktikant
22. juli 2002 - 11:09 #48
Hej Usynligmand eller tdaugaard som du er bedre kendt under i min verden.

Først og fremmest har jeg ondt af dig at du skal i millitæret, jeg kunne ikke indfinde mig under det :)

Enhver der her været her i lang tid ved at tdaugaard er en hacker som bla. har lavet en uofficiel klon af eksperten, bare for at se om han kunne - og det ku' han.

tdaugaard og jeg har haft nogle diskutioner gennem tiden, men i modsætning til mange andre ser man ham ikke RÅBE, men altid holde ting på et pro. plan.

Men alt i alt skylder du mig stadig noget, jeg ved ikke om det holder nu hvor du er signout'ed men af ligevel.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. juli 2002 - 11:13 #49
ses gamle dreng!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. juli 2002 - 11:19 #50
skwat> bare lige en lille notits: Tdaugaard er ikke en hacker hvis han laver en "Klon" der fuldstændig ligner eksperten på en prik, han er nok nærmere en programmør med knald i låget. og hvis det endelig skulle komme til at han stjal noget fra eksperten og brugte det i hans klon, så ville han være en cracker! ;-)
Avatar billede p65 Nybegynder
22. juli 2002 - 11:33 #51
jakoba>>Nu skal vi jo ikke starte en flame-war. Jeg kender hverken jacob eller thomas. Det gør du.
Jeg giver min mening som jeg ser den, og jeg mener at thomas har lavet en RÆKKE af dumheder. Du burder/burde-ikke hver især give anledning til banning, men som thomas selv skriver det, er den helt klar.
Avatar billede ice Nybegynder
22. juli 2002 - 11:58 #52
mr-bob -> Definer hacker. I min verden er en hacker en person der har fuldstændig styr på de teknologier han bruger. Han prøver ofte ting, bare for at se om de kan lade sig gøre. Personen kunne for eksempel finde på at lave sit egtet OS, eller kopiere en kæmpe database :)

Han ville jo ikke ødelægge noget, kun bruge informationerne til eget brug. Jeg kunne da nogen gange godt bruge exp databasen, når jeg sidder og programmerer i mit sommerhus(altså når det regner udenfor :) ). Så kunne man lige slå noget op. Hvis admin synes det er en dårlig ide, må jeg jo have dsl i sommerhuset :)

ps. Håber du kommer tilbage en gang invisibleman, for du er en hacker :)
Avatar billede skwat Praktikant
22. juli 2002 - 12:31 #53
En hacker er en mand der har en syglig besættelse af at lave ting fordi han kan.
Normalle mennesker er ligeglade med hvor meget en database fylder.

Hvorimod er cracker er en mand der gør det med onde hensigter.
Avatar billede eflow Nybegynder
22. juli 2002 - 12:33 #54
en hacker er en person med stor teknisk viden, når tv-avisen snakker om "hackere" er det det os der ved lidt om det kalder en cracker, hackere bliver forstået forkert, en hacker bryder ind et sted med det ene formål at udvide sin viden, for at finde ud af om det kan lade sig gøre, en cracker derimod bryder ind i en anden computer med det formål at ødelægge noget.
f.eks. kaldes de menesker der har viet deres fritid til at kode linux kerner for linux hackere, ikke fordi de hacker ind i linux, men fordi de har så stor viden om det.
historien bag det er at på universiteterne i gamle dage, dengang de var de eneste på ineternettet, der var alle hackerne folk der intereserede sig ekstra meget for de universitets computere der stod, på et tidspunkt var der så en hacker der brød ind på et andet universitet, kan ikke huske om han forvoldte skade, men anyway så er crackere blevet kaldt hackere siden hen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2002 - 14:36 #55
Jacoba>Det første skridt er at tale sammen og her er det nok admin der må på banen da Thomas er bannet og ikke kan starte. Det må vi så alle opfordre til (hermed gjort) og til at man forsøger at imødekomme hinnanden.
Nogle af det ting Thomas ville undersøge kunne admin vel faktisk oplyse uden videre, eller en samtale kunne måske afdække hvad Thomas ønsker at opnå. Det kunne jo være at han faktisk havde nogle ideer der kunne bruges til fælles bedste.

Jeg ved fra mit andet arbejde at konflikter sjældent har rigtige vindere og at det altid kan betale sig at tale om det. Stolthed er noget svært noget, den kan sjældent bruges til noget konstruktivt, aligevel er den bitter at sluge.

Hvis nu både Thomas og admin kunne sluge lidt stolthed og så mødes og tale om tingende, så er jeg sikker på at reslutatet bliver bedre end ellers for alle parter
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. juli 2002 - 17:20 #56
Det er klamt at fotx er blevet lukket - set da at få den åbnet igen... eller andre, kom igang med at lave en ny :o)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juli 2002 - 09:55 #57
Farveller og tak for FOTX.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juli 2002 - 11:27 #58
:))
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. juli 2002 - 11:28 #59
Er der ikke nogen der har mod på et lave en ny fotx.net side?
Det er da en skam bare at "dropp" den.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2002 - 11:33 #60
Det skulle undre mig om ikke Admin har en lignende service i tankerne (om ikke andet, så for Pro brugere)

NanoQ
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juli 2002 - 11:34 #61
Jeg vil gerne give hotel og domæme på www.starthotel.dk når det går i luften :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
23. juli 2002 - 11:37 #62
Så hvis der er nogen der har mod på at styre det så få en tilladelse fra Invisibleman til at bruge det, og skriv til henrik@startfirma.dk

..men hvis nanoq har ret så er der måske ingen grund til det :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede lequet Nybegynder
24. juli 2002 - 04:26 #63
Invisibleman > Held og lykke fremover. Håber dig og Jacob får en fornuftig samtale, og finder ud af noget.

Og hvem siger at underlige ideer er dårlige? Al respekt til Usynlige Thomas og længe leve de underlige ideer, uden dem var der meget der aldrig var blevet til!

----

Til alle som ønsker at fordybe sig i historien om hackerne, samt internettets fantastiske historie.

http://tuxedo.org/~esr/writings/hacker-history/hacker-history.html
http://tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-revenge.html

And finaly :

http://tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html
Avatar billede snigermunken Nybegynder
24. juli 2002 - 05:03 #64
Endnu en af de respekterede brugere af eksperten er tabt, der er færre og færre tilbage :(

Jeg er ked af du smutter... jeg har lært en del ved at læse dine svar i php debatten.

Og tak for fejl.dk den var guld værd den side.

Held og lykke i hæren og i fremtiden.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
26. juli 2002 - 17:04 #65
Jeg synes at Admin skal lægge et indlæg her, og fortælle hans side af sagen...
Avatar billede Noone Nybegynder
26. juli 2002 - 18:44 #66
44fire44 > Tror admin har for travlt til det.. Men ja, det ville være passende.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2002 - 00:58 #67
Det synes jeg faktisk ikke han skal. Det er en sag mellem ham og usynligmand. Den behøver slet ikke spredes ud til offentlig skue.

NanoQ
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2002 - 01:12 #68
jeg må give NanoQ ret i dette... dette er som sagt en sag mellem dem, IKKE mellem OS (resten af eksperten) og dem.

Her synes jeg at den CoAdmin funktion med at kontakte folk internt kommer til sig ret, da resten af eksperten holdes uden for. *jeg ved ikke om denne funktion er blevet brugt her, men alligevel*
Og ja, jeg har prøvet denne interne funktion ;o)

jeg synes nogen gang at et spm der er mellem 2 personer hurtigt bliver til en masse personer mod én.

Personligt synes jeg at dette "opgør" skal ske mellem Thomas og admin.. IKKE mellem ekspertens brugere.
Jeg kan se problemer/fordele fra begge sider og nogenlunde forstår hvorfor der er handlet om den måde..

så for at vise invisibleman den respekt han fortjener, så synes jeg at vi skal lade det være mellem dem OG kun mellem dem *og ja dette spm er oprette som en debat, men alligvel*

invisibleman du har givet MEGET til eksperten og forhåbentligt har eksperten givet tilbage.. og det er et stort tab at miste dig her..
Jeg håber at du engang kommer tilbare, så
Vi Sez jo nok endnu engang ;o)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. juli 2002 - 16:52 #69
Ærgeligt at 1 dårlig ting er = 2 gode..

så var han sikkert blevet her! :''(
Avatar billede dmcn Praktikant
02. august 2002 - 02:56 #70
THOMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS! :| ... tror jeg graver mig ned!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
02. august 2002 - 20:20 #71
n0rmality -> Ja.. så kan du grave dig ned i skyttegraven ved siden af Thomas *g*
Avatar billede dmcn Praktikant
02. august 2002 - 20:23 #72
Ja - og så SLÆBE hans røv hjem, så han kan komme online igen. Den gnu! :|
Avatar billede resten Nybegynder
02. august 2002 - 20:25 #73
Griner :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2002 - 21:04 #74
*g*
Avatar billede eflow Nybegynder
03. august 2002 - 19:37 #75
*griner*
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
03. august 2002 - 20:42 #76
jaaa.. men jeg tror at hvis dette skal have en ende, så skal Thomas og Jakob finde en løsning.. og komme i DIALOG!!! - Ikke bare: Blah blah.. jeg gider ikke snakke med dig o.s.v. det er BARNLIGT!
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. september 2002 - 19:44 #77
shit det er derfor jeg ikke har set dig så længe tdaugaard, det lyder som noget jeg selv kunne finde på =)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
13. september 2002 - 16:54 #78
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
22. september 2002 - 14:56 #79
DER ÅBNET MEGET SNART EN NY FOTX - Under navnet: XpertsXposed.

domæner bliver:
www.XpertsXposed.dk
www.XpertsXposed.net
www.trykfejl.net
og hvis vi får en handlel på plads: www.XX.dk

+ (hvis Erik Jakobsen tillader det) www.FOTX.net og FEJL.com

Vi har designet 95% færdig
Brugersystem 90%
Diverse 60%
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. september 2002 - 15:04 #80
flot :-))
men jeg ville nu alligevel hellere have invisibleman igen.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
22. september 2002 - 16:09 #81
vil vi alle ikke det :((
Avatar billede resten Nybegynder
22. september 2002 - 16:47 #82
:-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 23:03 #83
:))
Avatar billede dmcn Praktikant
24. september 2002 - 02:18 #84
:)))
Avatar billede snigermunken Nybegynder
24. september 2002 - 03:07 #85
:(
Avatar billede ice Nybegynder
24. september 2002 - 06:03 #86
nu tager jeg snart e-mail funktionen fra her :), nu har jeg læst 6 forskellige smilies på 1 døgn :)

Men det er godt der kommer en side op, og den vil helt sikkert blive brugt.

//ICE
Avatar billede skwat Praktikant
24. september 2002 - 12:40 #87
:)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. september 2002 - 19:07 #88
:((
Avatar billede mr-bob Nybegynder
25. september 2002 - 10:17 #89
:-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. september 2002 - 10:21 #90
drop det nu... det er en smule trættende konstant at modtage ligegyldige mails, fordi i skal spamme spørgsmålet.
Avatar billede skwat Praktikant
25. september 2002 - 12:52 #91
undskyld :)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
13. oktober 2002 - 23:20 #92
,.·^*''l'\            .·^*'´¯¯¯''*^·,.  ,/l''*^·-,
            'l      'l::\      ,·'    ,.·:*:·,    ''i::; 'l          l
            'l      'l:::      ;      ':,:::,:·      ';:::'l          l'
            'l      l::;i - ·;i' :,      ¯¯      ,·´l::::'l          l
            'l      '´      'l'i::: *: ·.–· ^*'´: :'l::,.::I          '''*· ,
            'l        ,.-:^:':'\:' :;:: :: : : : :: ::; ·'i:::l':´·.,        ''i
            'l  ,.:'':::::::::::'\  ' *^ ·:–:· ^*'´  'l/::::::::''::^:., /
            '´:;:::::::::;:-·^*'                            '*^·:;--:;·'
Avatar billede backside Nybegynder
22. november 2002 - 22:43 #93
Go´ vind usynlige mand. :)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. december 2002 - 17:03 #94
Hej.

Sorry to say this, but i told you so.

Jeg har flere gange postet et ligende spørgsmål eksperten ligner mere og mere builder.dk og som builder jo måtte erfarer er det med coadmins points system osv. desværre roden til alt ondt...

Men jeg håber da at mange af jer eksperten vil mødes rundt omkring på nettet for mange af de svar man finder herinde er guld værd.

Må vinden være med jer alle !!!.

Godt nytår ses vel snart igen.

/Thomas Nielsen
Avatar billede backside Nybegynder
25. december 2002 - 21:55 #95
Lidt dårligt at lade spørgsmålet stå åbent og så lukke sin konto.

Shame on you invisibleman. ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:48 #96
lukketid?!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
05. marts 2003 - 07:18 #97
Du har lige taget en runde, hva' Metal ;)
Avatar billede backside Nybegynder
05. marts 2003 - 07:34 #98
"Kontoen er ikke aktiv"
Ja, Hr. Hansen har haft travlt. ;)