Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:37 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

form mail :)

ja lidt hjælp til en form mail kunne jeg godt bruge :)

jeg er ikke sikker på hvad det ska være men alt er muligt bare ik php :)

/på forhånd tak
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 19:39 #1
Hvor har du dit webhotel henne?
Avatar billede gryn Nybegynder
22. juli 2002 - 19:40 #2
Hvor har du din hjemmeside? Friserverplads, cybercity etc.?
Avatar billede gryn Nybegynder
22. juli 2002 - 19:40 #3
:-)
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:41 #4
gør det en forskel ? bare ikke php...
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:41 #5
helst HTML
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 19:42 #6
ja... hvem er din udbyder? i MANGE tilfælde skal formularen tilpadses til webhotellet.. :-)
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:46 #7
hvis jeg bare ska ku bruge det fra min egen computer ?=)
Avatar billede gryn Nybegynder
22. juli 2002 - 19:49 #8
Det kan du ikke.
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 19:49 #9
jeg er ikke sikker på hvad du mener... du skal da bruge den på en www site ikke? Hvad er adressen? Den kunne f.eks. se sådan her ud?

<FORM method="get" action="http://din.server.dk/formmail.xxx">
    <input type="HIDDEN" name="recipient" value="din@email.dk">
    <input type="HIDDEN" name="subject" value="E-mail fra hjemmeside">
    <input type="HIDDEN" name="redirect" value="din.erserver.dk/dinfil.htm">
    <p>
        <INPUT TYPE="checkbox" NAME="Mere_information">Ja tak, jeg vil gerne modtage mere information
    </p>
    <p>
        <INPUT TYPE="checkbox" NAME="Ringes_op">Ja tak, jeg vil gerne ringes op
    </p>
    <p>
        Navn:<BR><input name="Navn" type="text" size="30">
    </p>
    <p>
        Adresse:<BR><input name="Adresse" type="text" size="30">
    </p>
    <p>
        Postnr:<BR><input name="Postnr" type="text" size="4">
    </p>
    <p>
        By:<BR><input name="By" type="text" size="30">
    </p>
    <p>
        Telefon:<BR><input name="Telefon" type="text" size="8">
    </p>
    <p>
        E-mail:<BR><input name="E-mail" type="text" size="30">
    </p>
    <p>
        Hvis du ønsker svar på E-mail, husk at skrive din mailadresse.
    </p>
    <input name="submit" type="submit" value="Send">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input name="reset" type="reset" value="Slet">
</FORM>
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:51 #10
jeg har jo ik en formmail.pl/xxx

hvordan laver jeg så den ?
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 19:54 #11
HVAD HEDDER DIN HJEMMESIDE???
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 19:58 #12
<?php

foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
        if ($key != "to_mail" && $key != "subject" && $key != "next_page") {
                $formdata .= "$key: $value\n";
        }

mail("$to_mail","$subject",$formdata);
header("Location: $next_page");

?>

Simpel formmail i PHP.
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:58 #13
ja okey slap af http://80.63.103.200/mojion det ska helst passe med det her :)
<center>

    <table cellspacing="0" cellpadding="20" border="1"  bordercolor="#000000">
<tr>
    <td>    <FORM ACTION="formmail.xxx" METHOD="post">(FORMMAIL.xxx er ikke lavet ska have hjælp med)
      <FONT face="Verdana" size="1" color="#000000">
Navn:<BR>
<INPUT NAME="navn"><BR>
Nick:<BR>
<INPUT NAME="nick"><BR>
Hvorfor sku vi vælge netop dig?:<BR>
<TEXTAREA style="WIDTH: 222px; HEIGHT: 70px" name="Hvorfor sku vi vælge netop dig?" cols=22></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send">
</FORM></FONT></td></tr>
</table></center></TD></TR></TABLE>
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 19:59 #14
ja men det må være i alt andet end PHP :|
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 20:00 #15
Og her en form der passer til.

<FORM METHOD=POST ACTION="scriptnavn">
<input type="hidden" name="to_mail" value="e-mail@addresse">
<input type="hidden" name="subject" value="Emne på e-mail">
<input type="hidden" name="next_page" value="den_side_der_kommer_efter_submit">

<!-- Indsæt flere formfields her -->
</form>
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:02 #16
jamen jeg har ikke den formmail.xxx eller scriptnavn.. men kan jeg bare lade den stå tom ?
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 20:02 #17
Hvorfor kan PHP ikke bruges?
Avatar billede Noone Nybegynder
22. juli 2002 - 20:07 #18
Øh.... formmail.xxx er navnet på en scriptfil, den kunne ligså nemt hedde hulahop.sasa eller julemanden.. Det betyder ikke en skid.. Det der betyder noget er at det er et script der kan sende en e-mail.

Du kan også skrive mailto:din@e-mailaddresse istedet, men personligt gider jeg ikke sende forms via e-mail
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:16 #19
gah jeg fatter det ikke altså den fil som formmail.xxx hvad er scriptet inde i den fil...?
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:20 #20
hvis jeg nu bare vil have en mail form der ska passe til det script:

FORM ACTION="formmail.xxx" METHOD="post">(FORMMAIL.xxx er ikke lavet ska have hjælp med)
      <FONT face="Verdana" size="1" color="#000000">
Navn:<BR>
<INPUT NAME="navn"><BR>
Nick:<BR>
<INPUT NAME="nick"><BR>
Hvorfor sku vi vælge netop dig?:<BR>
<TEXTAREA style="WIDTH: 222px; HEIGHT: 70px" name="Hvorfor sku vi vælge netop dig?" cols=22></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send">
</FORM></FONT>

hvad gør jeg så helt præcis
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:22 #21
ikke nogle der har den fil som gider sende den til mig:)

: mojion@hotmail.com
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 20:40 #22
Så kom jeg hjem fra arbejde..

du bruger noget der hedder wservice.dk? Er det din udbyder?
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:48 #23
de virker ikke mere... derfor jeg ska bruge en ny.. men jeg vil godt selv kunne "være min egen" med min egen formmail.xxx hvis man kan
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 20:52 #24
<form name="form1" method="post" action="dinfil.asp">
                                <p>129,-
                                  <input type="radio" name="konkurrence" value="129,-">
                                  <br>
                                  229,-
                                  <input type="radio" name="konkurrence" value="229,-">
                                  <br>
                                  329,-
                                  <input type="radio" name="konkurrence" value="329,-">
                                </p>
                                <p>Udfyld f&oslash;lgende felter s&aring; vi kan
                                  f&aring; fat i dig, hvis du er den heldige vindere.<br>
                                  <br>
                                  Konkurrencen slutter d. 30-07-2002<br>
                                  <br>
                                </p>
                                <table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="105">
                                  <tr>
                                    <td width="170">Navn &nbsp;</td>
                                    <td width="230">
                                      <input type="text" name="navn">
                                    </td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td width="170">Adresse</td>
                                    <td width="230">
                                      <input type="text" name="adresse" size="30">
                                    </td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td width="170">Postnummer</td>
                                    <td width="230">
                                      <input type="text" name="postnummer" maxlength="4" size="6">
                                    </td>
                                  </tr>
                                  <tr>
                                    <td width="170">By</td>
                                    <td width="230">
                                      <input type="text" name="by">
                                    </td>
                                  </tr>
                                </table>
                                <p>

                                </p>
                                <p> <b><font color="#FF0000">OBS!</font> Vil du
                                  i fremtiden modtage informationer om nye konkurrencer,
                                  s&aring; tilmeld dig vores nyhedsbrev nedenfor.</b><br>
                                  <br>
                                  <input type="image" img src="send.jpg" name="Submit3">
                                </p>
                              </form>
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:54 #25
jamen det hjælper mig ikke . jeg fatter kegler af det action="dinfil.asp" <-- den fil den form er i eller hvad ?
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 20:54 #26
Eller måske den korte:
<form name="form1" method="post" action="dinfil.asp">
      <FONT face="Verdana" size="1" color="#000000">
Navn:<BR>
<INPUT NAME="navn"><BR>
Nick:<BR>
<INPUT NAME="nick"><BR>
Hvorfor sku vi vælge netop dig?:<BR>
<TEXTAREA style="WIDTH: 222px; HEIGHT: 70px" name="Hvorfor sku vi vælge netop dig?" cols=22></TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send">
</FORM></FONT>
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 20:54 #27
jeps :_)
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 20:59 #28
jeg prøver lige igen igen igen igen ;) og imens opret lige svar gutter i har vist fortjent lidt alle :)
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 21:01 #29
jamen den ved jo ikke hvilken mail den ska sende til ?
Avatar billede flax Nybegynder
22. juli 2002 - 21:07 #30
He he.. ups, sorry... my mistake...

Jeg skal afsted igen, men prøver at svare rigtgt igen i morgen, sorry :-(
Avatar billede mojion Nybegynder
22. juli 2002 - 21:08 #31
ej sq :(
Avatar billede mpj Nybegynder
23. juli 2002 - 13:45 #32
dinfil.asp, hulahop.sasa osv, indeholder en mailafseldelses del...
Den sender en mail til $mail (en variabel som bliver konfigureret i mailen)
med topic $topic, eller whatever. Da det er 2-3 år siden jeg kodede PHP kan jeg ikke hjælpe dig.. Ville bare forklare dig hvad det var :)

GL HF med det
Avatar billede mpj Nybegynder
23. juli 2002 - 13:45 #33
(en variabel som bliver konfigureret i formularen på den anden side)
Sådan skulle det være :D
Avatar billede mojion Nybegynder
25. juli 2002 - 00:02 #34
lukker spm.