Avatar billede wise Seniormester
26. juli 2002 - 15:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Radius server på Netware

Hej Alle

Jeg er lidt ude for mine normale kompetancer her, men jeg sidder og roder med VPN på vores firewall.
Hvis man skal lave VPN kan den enten selv holde en brugerdatabase, den kan bruge en NT server eller en radius server.
Jeg ville jo gerne bruge vores NDS brugere, og da det ikke er NT begyndte jeg jo og overveje radius. Så vidt jeg har forstået er det blot en standard, så findes det et mudul der kan lave radius-service på baggrund af NDS ?

Novell 5.1 sp4, firewall:Watchguard Firebox

Alle input er velkomne
Avatar billede brianp Nybegynder
26. juli 2002 - 20:05 #1
For at bruge Radius på Netware skal du bruge NMAS (Novell Modular Authentication Services).
Avatar billede ukdtom Nybegynder
28. juli 2002 - 22:46 #2
Eller BorderManager eller IChain

mvh

UKDTOM
Avatar billede wise Seniormester
29. juli 2002 - 11:46 #3
>>ukdtom, er du sikker på det med IChain

Jeg prøvede lige at undersøge det, og under Novell dok af Ichain står der at den kan sammenkobles med Novell Radius server (som ligger i NMAS)

Da det kun skulle være til de issue går jeg selvfølgelig efter en billig løsning, og da ichan har en listepris på 30% af NMAS er jeg ganske interesseret.... :-)
Avatar billede ukdtom Nybegynder
29. juli 2002 - 12:23 #4
http://www.novell.com/info/collateral/docs/4621209.01/4621209.pdf

IChain er to servere, nemlig selve proxy serveren, og en authentication server, som har radius

mvh

UKDTOM
Avatar billede wise Seniormester
15. januar 2003 - 09:34 #5
Hmmm, jeg kom aldrig videre med denne, ville helst ikke ud og købe store moduler for at teste om det kører.... Lukker sagen