Avatar billede alvion Nybegynder
28. juli 2002 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel 2000 - makro der kan printe udvalgte sider i et ark

Jeg har sat et ark op, hvor jeg har defineret udskriftsområdet (side 1) til en række celler. Der er flere celler i arket, end dem i udskriftsområdet, disse bliver derfor side 2, 3, etc...

Hvordan udskriver jeg arket, så f.eks. kun side 1, 3, 6 og 11 udskrives. De SKAL udskrives i ét printjob, da det sendes til Acrobat Distiller.

Løsningen skal helst være i en makro.

P.S: Til dem der har fulgt med i spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/239696 : Jeg har fundet en måde at lægge siderne sammen på et ark uden at ødelægge rækkehøjden, men det giver en masse tomme sider imellem, som jeg ikke ønsker udskrevet.
Avatar billede briann Nybegynder
28. juli 2002 - 21:28 #1
Hvis du kender cellerne kan du vel bare markere cellerne og bede om at udskrive markeringen?
Avatar billede alvion Nybegynder
28. juli 2002 - 21:46 #2
Hmmm... Nåja :-)

Hvis jeg nu laver en makro á la:

Range("AF13:AI25,AK31:AO43").Select
Application.ActivePrinter = "Acrobat PDFWriter på LPT1:"
Selection.PrintOut Copies:=1

er jeg så altid sikker på, at det KUN er markeringen, som printes? Jeg kan jo tilsyneladende ikke sætte de samme indstillinger som findes under print-dialogen (Udskriftsområde: Markeringen)
Avatar billede bak Seniormester
29. juli 2002 - 10:31 #3
Det virker fint her.
I sidste linie skriver du jo også SELECTION.printout, så du skulle kun printe de selectede områder.
Avatar billede alvion Nybegynder
29. juli 2002 - 11:08 #4
Det virker perfekt :) Takker