Avatar billede cthun Nybegynder
30. juli 2002 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Låsning af tastatur-tast

Jeg er i gang med et spil, hvor man skal bruge piltasterne... Hvordan låser jeg højre musetast, når venstre er nede og omvendt??
Avatar billede beatone Nybegynder
30. juli 2002 - 12:07 #1
Du kan vel bare sørge for at man ikke kan trykke begge to ned på samme tid:

if (key.down(right) and !key.down(left))

...altså, hvis højre er trykket ned og venstre ikke er skal den gøre noget og omvendt...
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
30. juli 2002 - 19:46 #2
Jeg er forvirret. Du er i gang med at lave et spil hvor man bruger piltasterne. Og så vil du låse højre musetast når enten venstre eller højre piltast bliver brugt?
Eller har jeg misforstået det?
Avatar billede cthun Nybegynder
31. juli 2002 - 09:27 #3
Den højre skal låses når den venstre er nede og den venstre skal låses når den højre er nede!!
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
31. juli 2002 - 20:19 #4
Så burde Beatones metode virke.
Avatar billede pyroman Nybegynder
02. august 2002 - 18:48 #5
Ja men det hedder dog:

if (Key.isDown (Key.RIGHT) and !Key.isDown (Key.LEFT)) {
}