Avatar billede kingguro Nybegynder
03. august 2002 - 14:18 Der er 16 kommentarer

Opstart af BlackBox??

Jeg har installeret blackbox på min Debian 3.0, men hvordan starter jeg den?? Jeg har installeret  x-window-manager og XFree86!!
Avatar billede dank Nybegynder
03. august 2002 - 15:03 #1
Avatar billede kingguro Nybegynder
03. august 2002 - 15:23 #2
Ja, det ved jeg godt. Men problemet er at jeg har GNOME installeret, og den starter når jeg skriver "startx", og det skal den også blive ved med, men jeg ville gerne have muligheden for at starte blackbox op manuelt??
Avatar billede dank Nybegynder
03. august 2002 - 15:43 #3
ok.. det skrev du jo ikke noget om :-)

Men kig på ovenstående link under: 4.2.1. Window managers
- der er et eksempel på det du mangler..
Avatar billede kingguro Nybegynder
03. august 2002 - 15:56 #4
#!/bin/sh

xclock -bg black -fg green -update 1 -digital -geometry 150x40-0+0 &
xterm -title "Debian GNU/Linux" -ls -geometry 80x24+70+135 &
exec blackbox

Er det bare det???
Avatar billede kingguro Nybegynder
03. august 2002 - 15:57 #5
Skal det stå i filen .xsession???
Avatar billede dank Nybegynder
03. august 2002 - 16:15 #6
ja prøv at sætte det i .session
Avatar billede dank Nybegynder
04. august 2002 - 22:39 #7
hvordan gik det?
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. august 2002 - 18:14 #8
Jeg har ikke lige prøvet endnu, har ikke været hjemme. Men prøver nu.
Avatar billede arnbak Nybegynder
08. august 2002 - 00:06 #9
Prøvet update-alternatives --config x-window-manager?

Ellers smid blackbox i .xsession så skulle det virke!
Avatar billede dank Nybegynder
12. august 2002 - 17:35 #10
hvad finder du ud af?
Avatar billede istasi Nybegynder
20. august 2002 - 13:08 #11
Hvordan ser det ud når du skriver startx .... evt. post hvad der står ... så er det lidt nemmere ... og da det er en debian ville jeg råde dig til at lave en apt-get install x-server-window istedet så henter den selv ALLE de pakker den skal bruge og lidt flere.. men dem kan du jo evt fjerne bagefter ;)
Avatar billede dank Nybegynder
27. august 2002 - 16:59 #12
luk spørgsmål, tak :ø]
Avatar billede razor Nybegynder
04. september 2002 - 15:43 #13
Kingguru, hvis ikke du får taget dig sammen, og kommenteret/lukket spørgsmålet, må jeg hellere ty til mine coadmin-privilegier - hvilket jeg nødigt vil :/
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 14:15 #14
Ingen reaktion fra brugeren siden 3/8-2002 trods gentagne kommentarer i spørgsmålet, samt henvendelse fra Coadmins. Kingguro deaktiveret.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede dank Nybegynder
29. december 2002 - 15:07 #15
Det er sådanne brugere der gør at jeg snart er blevet lidt "træt"

derfor er det rart når i "skærer igennem med hård hånd."

tak.
Avatar billede fcs Novice
29. december 2002 - 15:13 #16
Det var så lidt - vi må jo gøre hvad vi kan ;-)