Avatar billede ouh1000 Nybegynder
08. august 2002 - 08:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stort batteri forbrug

Vi sidder nogle stykker samme, vi har alle Logitech Cordless Wheel Mouse. Men den ene mus bruger 3 gange hurtigere sine batterier. Hvordan kan det være, og hvad kan vi gøre?

PS. Og han arbejder ikke 3 gange mere end os andre :)
Avatar billede a-tot Nybegynder
08. august 2002 - 08:43 #1
Er det samme model / type mus i alle har ??? Jeg mener at man kan få 2 typer en som rækker ca. 1,5m og en som rækker ca. 5m

Det kan også være en defekt komponent i den ene mus, som bevirker et større forbrug.

Prøv evt. at få den byttet.

a-tot
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
08. august 2002 - 09:03 #2
Det er samme model.
Øv, jeg tror ikke der er garanti på mere.

Andet jeg kan forsøge.
Avatar billede a-tot Nybegynder
08. august 2002 - 09:55 #3
Hvis du har mod på det, kan du jo prøve at adskilte den med det store strømforbrug og en af de andre ad. Kig efter om det er samme komponenter i begge. Hvis ikke det er samme komponenter er det måske forklaringen. Ofte sker der tilretninger af print og komponenter gennem et produkts leve tid, så det kan meget vel have samme type nr. selv om indhold er meget forskelligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2002 - 10:23 #4
køb nogle opladelige batterier, bruger jeg selv og det bliver billigere i længden.

At een mus bruger mere end andre må være en mis fra fabrikken ;o)

Der vil altid være en vis spredning i komponenter, selvom det ikke er de store procenter.
Avatar billede a-tot Nybegynder
08. august 2002 - 10:29 #5
Jeg kan da også anbefale en oplader til alkaline batterier (jeg bruger det selv). Min erfaring er at de kan oplades 10 til 50 gange alt efter hvordan de anvendes. Men det er ikke noget svar på ouh1000 spørgsmål kun en mulighed at spare lidt på kronerne til nye batterier.

a-tot
Avatar billede lazac Nybegynder
08. august 2002 - 11:04 #6
Den der bruger mest batteri har størst afstand mellem mus og base?

Den der bruger mest batteri, bruger musen mest?

Musen har en defekt?
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
19. august 2002 - 11:04 #7
Fik ikke løst det. Vi køber en ny.