Avatar billede pollas Nybegynder
02. september 2000 - 21:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i SQL-sætning

Jeg har denne her:
sql1 = \"select * from Dvars where ParentID = \" & CInt(request.querystring(\"id\")) & \" and Base = \'yes\' union select * from Dvarer where ID = \" & CInt(request.querystring(\"id\")) & \";\"

, der udskrevet fx. giver:
sql1 = \"select * from Dvars where ParentID = \" & CInt(request.querystring(\"id\")) & \" and Base = \'yes\' union select * from Dvarer where ID = \" & CInt(request.querystring(\"id\")) & \";\"

og altid:
[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near \'union select * from Dvarer where ID = 1;\' at line 1

Hvorfor nu det; jeg synes det er rimeligt nok :) ?
Avatar billede fætterguf Nybegynder
02. september 2000 - 22:05 #1
har du prøvet Base = \"yes\"
Avatar billede fætterguf Nybegynder
02. september 2000 - 22:06 #2
dumt forslag, det virker ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2000 - 22:15 #3
understøtter den anvendte SQL-dialekt overhovedet union ??
Avatar billede pollas Nybegynder
02. september 2000 - 22:38 #4
Dialekt? Altså om min MySQL-base overhovedet kan sådan noget? Det troede jeg i min naivitet, at alle kunne...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2000 - 22:51 #5
I den manual jeg har liggende om MySQL står der at \"union\" nok er en af de ting
der skal laves engang. Jeg skal ikke kunne sige om en nyere udgave allerede har
den - men mon ikke det er derfor. Og øv, jeg så ikke i første omgang det var MySQL.
Avatar billede pollas Nybegynder
02. september 2000 - 22:55 #6
Trist...(hvor smart er det?)

Anyway - jeg må lave et seperat træk, og du svarer bare - så er pointene dine.

Tak for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2000 - 22:57 #7
Ok.
Avatar billede cse Nybegynder
03. september 2000 - 10:15 #8
Prøv lige at check om kolonnenavnen er helt ens og at der er lige mange kolonner i Dvars og Dvarer ?
Select * giver alle kolonner og for at lave en Union skal du have samme kolonner i begge select sætninger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2000 - 16:09 #9
Det er helt rigtigt cse - måske skal de ovenikøbet stå i samme rækkefølge. Men fejlmeddelelsen
taget i betragtning tror jeg ikke, at det er problemet.