Avatar billede hagelund Praktikant
30. august 2002 - 22:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CGI er ekstremt langsomt på Apache?

Jeg har lige installeret en Apache 2.0.39.

Den kører fint og hurtigt, og jeg kan også afvikle min lille ANALOGX CGI SEARCH søgemaskine, men... det går ekstremt langsomt.

Hvor jeg på min tidligere webserver kunne afvikle en søgning gennem ca. 300 html-sider på omkring 1-2 sekunder, går der nu 20-60 sekunder.

Den gamle webserver kørte godt nok på en PII400, og Apachen kører på en P233, men så stor en forskel skulle der da ikke være?

Nogen bud på, hvad der kan være galt. Noget i httpd.conf, der skal justeres?
Avatar billede sukos Juniormester
31. august 2002 - 10:05 #1
Du har ikke den gamle conf liggende og kunne samligne med?

Umiddelbart skulle der jo ikke være nogen forskel som sådan, medmindre den "nye" maskine har en overfyldt harddisk og/eller langt mindre ram.

Bortset fra det, så er jeg nu selv tilhænger af 1.3.26 +, da det er mit indtryk den er langt hurtigere.

Den suger mindre ram end 2'eren, og afvikler PHP som LoadModule uden problemer. (XP-maskine)
Avatar billede sukos Juniormester
31. august 2002 - 10:06 #2
Kunne jo også være søgemaskinen som ikke fungerer optimalt med Apache2?
Avatar billede hagelund Praktikant
04. september 2002 - 23:53 #3
P233'eren har 256mb RAM og altid 3-4GB fri diskplads, så det skulle nok kunne løbe rundt :-)

Men... jeg har ikke brugt Apache før (ikke med CGI-scripts, ihvertfald), så jeg har inden httpd.conf at sammenligne mde... Det er heller ikke faldet mig ind, at den "gamle" version skulle være bedre end den nye. Men jeg prøver lige at give den en chance - jeg melder tilbage, når jeg har nyt. Hvis den kører bedre, får du dine 60p med det samme :-)

Det kan godt tage lidt tid... travlt og alt det der, ikke?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
29. september 2002 - 16:41 #4
Jeg har samme problem, men med Apache 1.3.26. Hvis jeg kører mit CGI program fra kommandolinien kører den super! - men fra Apache... glem det

Jeg kørte top for at se processerne, der startes af paches bruger (hos mig: noone) og lavede en masse forespørgsler med min browser - der kom en masse nye processer frem i top, som allesammen stod som <defunct>

Jeg har ikke fundet nogen løsning på problemet, men har omgået det ved at lave en non-parsed header version af mit program. Dette kører perfekt. Måske kan det hjælpe i din situation?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
29. september 2002 - 17:33 #5
jeg har løgn i min hals... wolla
der skulle have stået nobody som bruger og ikke noone
Avatar billede hagelund Praktikant
24. oktober 2002 - 21:50 #6
Long time no hear... men hvordan laver man en nonparsed header version af et program? Jeg har ingen kildekode - jeg har bare hentet et cgi-script og brugt det iflg. vejledningen.
Jeg tror i øvrigt hellere jeg vil prøve at undgå netop dette cgi-script. En søgemaskine skal indeksere siderne i stedet for at kigge dem alle sammen igennem ved hver eneste søgning... men det er jo en helt anden historie :-)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:14 #7
Jep, en søgemaskine skal helst hente alle siderne, indeksere alle ordene i dem, og opbygge et index/database som et CGI-program eller servermodul kan foretage opslag i... har selv leget lidt med sådan noget...

Du laver en nph-version af et CGI-program ved at udskrive alle de nødvendige headere selv. Som regel skal du give programmet et navn, der begyder med nph- , altså i stedet for hello.elf kan du kalde den nph-hello.elf.

Et hypotetisk eksempel:

#define STDHDR  "HTTP/1.1 200 OK\n"\
                "Content-Type: text/html\n"\
                "Content-Length: %d\n\n"

int main(int argc, char** argv)
{
    setvbuf(stdout, NULL, _IONBF, 0);
    SearchEngine SE(stdin);
    const char *search_results = SE.getResultsAsText(0, 20);

    printf(STDHDR, strlen(search_results));
    puts(search_results);
    return 0;
}
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:16 #8
LOL måske skulle man have skrevet getResultsAsHTML :))
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:19 #9
Har forøvrigt anmeldt det dér CGI defunct fænomen som bug, men har ikke hørt noget fra dem... gad vide om de er ligeglade.
Avatar billede hagelund Praktikant
18. august 2010 - 22:45 #10
Lukket
Avatar billede hagelund Praktikant
18. august 2010 - 22:45 #11
Hvordan lukker man?