Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. august 2002 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man finde moduler til linux?

Jeg sidder med en comp, med trustix på... for at få mit netkort til at virke skal jeg tilsyneladende bruge arc-rimi.o ... men jeg kan kun finde filen i en suse iso på nettet... og jeg synes det er lidt spildt at hente 650 mb bare for en lille fil ....
Nogen forslag til hvor jeg kan finde den fil?
Avatar billede Noone Nybegynder
31. august 2002 - 14:40 #1
Hvad mærke er lydkortet af? Kig på producentens hjemmeside efter en driver.
Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. august 2002 - 14:42 #2
der er ikke noget lydkort i compen...
Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. august 2002 - 14:43 #3
forresten har jeg en driver fra disketten der fulgte med, men fatter keine af hvordan jeg skal compile den... /me er linuxn00b...
Avatar billede thezerozone Nybegynder
31. august 2002 - 14:44 #4
Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. august 2002 - 14:49 #5
der er ikke lige noget på linuxiso.org jeg ku bruge... men jeg har måske fundet fejlen, jeg håber der er plads til at installere kernelsource...
Avatar billede Noone Nybegynder
31. august 2002 - 14:50 #6
Læste forkert, mente netkort ;)
Avatar billede dank Nybegynder
31. august 2002 - 14:51 #7
har du selv kompileret kernen? prøv evt.

# find # -name arc-rimi.o
Avatar billede dank Nybegynder
31. august 2002 - 15:03 #8
tænkte det nok.. Jeg har den liggende på min maskine. Og mon ikke også du har. Smid din mail adresse, så skal jeg sende den til dig hvis det kan hjælpe dig.

Jeg har den liggende både i min kerne 2.2.20 og 2.4.18 og jeg tror det er en standard ting.

Prøv evt. at kigge i /lib/modules/kernelversion/net
Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. august 2002 - 15:05 #9
jeg har den ikke... (har søgt ... ) men det ville være guld hvis du gad semde kernel2.2. tingen til 1987@tiscali.dk
Avatar billede dank Nybegynder
31. august 2002 - 15:16 #10
hermed gjort.