Avatar billede peterdelphi Nybegynder
01. september 2002 - 10:19 Der er 3 kommentarer

Timeout problemer

Jeg har lavt en hjemmeside med mange SQL forespørgelser. Nogle gange kommer denne fejl:

            "SQL SERVER Timeout expired"

Har det noget med ASP koden at gøre eller er det SQL Serveren der ikke er sat ordentlig op??
Hvis det er ASP koden ville jeg sætte stor pris på et eksempel, hvor der tages højde for netop denne fejl. 0)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. september 2002 - 10:36 #1
Følger lige med
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. september 2002 - 10:55 #2
Du kan prøve at sætte timeout på med et højt tal

Server.ScriptTimeout = 900
Avatar billede tmceu Praktikant
02. september 2002 - 09:44 #3
Fejlen betyder at det er databasen der timer ud, ikke ASP. Derfor vil ændringen af ScriptTimeout ikke gøre nogen forskel.

Det lyder som om du anvender noget ikke særlig optimal SQL kode (eks. en hel masse LIKE '%something%'), at databasen er dårlig indekseret el.lign.

En hurtig men ikke specielt anbefalelsesværdig løsning er at sætte timeout op på dit connection object, eks. objConn.CommandTimeout = 120. Dette eksempel sætter timeout til 2 minutter.

Det kan evt. også være det at etablere selve forbindelsen der timer ud, og i så fald kan du også justere på objconn.ConnectionTimeout.

Den rigtige løsning er at optimere dine SQL statements og sandsynligvis også indexes. Har du adgang til Enterprise Manager, kan du med fordel starte en trace og derefter en Index Tuning Wizard.