Avatar billede peterdelphi Nybegynder
02. september 2002 - 19:38 Der er 3 kommentarer

Hvordan bruger man Indexes...?

Det kan godt være jeg er rimelig dum; men jeg har problemer med at finde ud af hvordan man opretter og bruger indexes i ganske almindelige SQL statements???

Jeg sætter stor pris på et eksempel. o)
Avatar billede tmceu Praktikant
02. september 2002 - 22:26 #1
Et par simple eksempler på at oprette et nonclustered index:

CREATE INDEX By_Phone ON Users (PhoneNumber)
CREATE INDEX By_PhoneCity ON Users (PhoneNumber, CityName)

Mht. at anvende indexes, så gør du det faktisk implicit hver gang du laver en SQL forespørgsel, forudsat er der er nogle brugbare indexes. Man kan godt specificere at man vil anvende et specifikt index (hints), men det frarådes normalt, da query optimizer'en stort set altid vil anvende det rigtige index.

Den bedste måde at finde ud af hvilke indexes der er brug for, er ved "jævnligt" at køre en trace og derefter Index Tuning Wizard'en.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. september 2002 - 08:19 #2
Omkring opbygning af index, så kig på hvilke felter, der indgår i joins, i where-clauses og i sum-udtryk.

Med hensyn til anvendelsen, så undgå brug af case i where
Avatar billede coolstar Nybegynder
27. oktober 2002 - 22:49 #3
tmceu  <<< hej kan du ikke lige kontakte mig på msn min mail er mail@mobisend.dk eller icq : 133146476