Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kræver det Officepakken hos brugeren?

God morgen allesammen (de 2, der lige ser mit spørgsmål nu)  ;-)

Jeg har lavet et projekt i VB6.0, der benytter en access database fil med data og nogle reports.

Det hele lægges ned på en installationsCD og sendes til brugeren.

Brugeren har f.eks. windows 2000 men INGEN Office pakke!

Kan han stadigvæk godt bruge mit program?
(Jeg ville umiddelbart mene, at mine referencer til MS Access giver ham den mulighed).
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2002 - 09:48 #1
der skulle ikke være nogen problemer, men det er jo også det man har tests til ;-)
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 10:03 #2
Korrekt, men det er lidt dumt, at afinstallere hele ens Officepakke for at se, om det nu forholder sig på den ene eller den anden måde (hø hø)

Access har jo nogle gode Report faciliteter - specielt til lidt komplekse datastrukturer, hvor SubReports egentlig er den eneste løsning, så derfor ville det jo være umiddelbart, at bruge den.
Men hvis det kræver, at brugerens PC har Office installeret, så kommer den jo oven i prisen !!

Jeg opfatter det, som en usikkerhed fra din side, når du kun kommenterer og ikke svarer. Er det korrekt eller er du rimelig sikker?
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2002 - 10:15 #3
If you ae just using Access as a database thenyou do NOT need office as you use ADO or DAO. Ifyou wantto automate Access for displaying reports then you need Access (Office)
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 11:54 #4
Men hvis jeg laver en reference til MS Access XX Object Library, er det så stadig kun en automation??
Jeg troede, at jeg måske slæbte Access funktionaliteten med over i mit program !
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2002 - 12:36 #5
No, you MUST have Access to open reports.
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 12:42 #6
ÆV !
Tja - svaret var der jo alligevel - selvom jeg ikke brød mig om det  ;-)
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2002 - 12:48 #7
There is MAYBE another solution. You have Office Developer Edition. From this you can make an application using the setup wizard. This can then be used install on the users PC and includes a runtime
version of Access. This SHOULD allow you to automate Access from VB.

NOTE: I have NEVER trie dthis but I am VERY SURE thatit will work.

Theh Access application you make need not contain anything other than a little txt file. It doesnt even need an MDB, butthen you may as well include the one you are using with your VB application.
Avatar billede moses Praktikant
06. september 2002 - 12:49 #8
Capice !
Tak