Avatar billede torben_moeller Nybegynder
07. september 2002 - 18:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

P4 med hedeslag

min computer er som følger:
P4 1500Mhz
HD 80Gb + 60GB (med bad sectors)
RAM 512MB 800Mhz RDRAM

Jeg fik bad sectors på min "gamle" harddisk, hvorefter den ville ABSOLUT intet. Selvom jeg lavede en lille partition på den, udenom "bad sectors" stoppede den halvvejs inde i installationen, og sagde endten at filen ikke var blevet kopieret korrekt til harddisken.

Jeg købte så en ny HD fordi jeg regnede med det var det, men samme problem opstod påny.
(Den nye er primary master, den gamle med BS er Primary slave)

Jeg har nu forsøgt med 3 CD-ROM drev og 6 forskellige installations CD'er (XP el. 2000)
(disse CD'er virker på min anden computer)

Og har forsøgt at boote op på dem, at bruge startdiske og at starte dem via deres DOS-installations program på installations CD'en. Alt med samme resultat.

Det eneste jeg kan få lov til er at installere windows 98, som går ganske gnidningsløst..

Hvad kan alt dette skyldes?
jeg har tilmed forsøgt mig med andre IDE kabler til CD-drevet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. september 2002 - 18:17 #1
jeg har oplevet samme problem, med at den siger at en eller flere filer ikke bliver kopieret korrekt.
Og det er garanteret dine ram der er problemet!
Prøv med kun en enkelt ramblok, hvis du har flere. Eller lån en af en kammerat.
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
07. september 2002 - 18:27 #2
der er ikke ret mange som har RD RAM.. de koster spidsen af en jetjager

Desuden er det helt nye RAM blokke.

Men nu er der lidt liv i den.. jeg opgraderer fra win98 istedet.. nu lader det til at den godt vil lidt

...jeg er stadig åben for forslag, og forklaringer
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 20:12 #3
Har du prøvet en load setup defoults og er den der ikke så load optimizied defoults og dette er inde i bios.
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
07. september 2002 - 21:57 #4
Har lige prøvet det.. men med samme resultat..
"The file Setup placed on your hard drive is not a valid Windows XP system image. If you are installing from a CD, there may be a problem with the Windows XP CD"

vil det kunne hjælpe at opgradere BIOS?

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp (det virkede heller ik' med win98 opgraderingen)
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 22:40 #5
Ja det må man da håbe da det snart er sidste udvej,men hvilket grafikkort har du i maskinen?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. september 2002 - 03:37 #6
Hej :))
Nu skriver du ikke hvad filsystem du vil installere win xp under fat32 eller ntfs ? men uanset skulle der gerne under installationen være en mulighed for at la win xp formatere hd'en med enten det ene eller det andet har du prøvet det ?
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
08. september 2002 - 08:24 #7
jeg har forsøgt med begge filsystemer, jeg har partioneret HD'en der er på 80Gb ned til en på 5Gb.. for FAT32 vil ikke arbejde med 80Gb..

Men jeg har forsøgt begge muligheder, og jeg lader altid Windows selv formatere, somregel sletter jeg også partitionen inden installation
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
08. september 2002 - 08:25 #8
resten >> jeg har et Gforce3 V7700 64MB AGP
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
08. september 2002 - 08:39 #9
..men den virker jo upåklageligt med win98, hvordan kan det være?

findes der nogle gode testprogrammer til 98, så man kan teste sin hardware? CPU, HD, CD-ROM, RAM og Motherboard?

Jeg har nogle vigtige filer på et andet NTFS drev, hvilken metode er bedst?
  - at køre NTFSDOS så windows kan se dem?
  - at køre partition magic og lave partitionen om?

(venter stadig på en løsning)
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. september 2002 - 16:26 #10
der er jo et hav af test/problem programmer derude her er et link til sisoft sandra
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
et andet program er Norton Utilities som kommer med en vifte af sager..her er et link til en prøve version
http://nct.digitalriver.com/fulfill/0001.2
håber du for ram på problemet :))
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
22. september 2002 - 16:23 #11
Nu kører computeren så med Windows 98, men den "glemmer" sine driver instillinger, og siger at f.eks. winzip ikke er korrekt installeret. Ligeledes gik den i stå midt i installationen af mit trådløse tastatur.. Hvad kan være galt?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. november 2002 - 10:44 #12
lukketid?!
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
16. november 2002 - 23:52 #13
lukker...