Avatar billede dsl Nybegynder
07. september 2002 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Placering af design

Hvordan ser en kode ud til hvis man skal have design på ens side, altså så designet sidder rigtigt på ens side?

Ligesom på f.eks www.netdating.dk

hvor der er "left" design og "top" design..osv.
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2002 - 20:17 #1
lige præcis den side bruger frames;

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp

mange andre sider bruger tabeller;

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp
Avatar billede dsl Nybegynder
07. september 2002 - 20:20 #2
Jamen hvordan for du så designet til at sidde rigtigt på siden? :)
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2002 - 20:24 #3
det er jo lige det du skal bruge de ovenævnte ting til - vha størrelsen på de forskellige tabeller/frames bestemmer du jo sådan set hvordan det skal være

hvis du absolut intet kender til programmering på et så simpelt plan som det faktisk er, så foreslår jeg at du evt begynder med en editor som fx Frontpage eller Dreamweaver - vha dem kan du SE hvad du laver - og undervejs kan du så kigge på koden for at lære.

Endelig kan du jo ud fra de givne eksempler bare eksperimentere dig frem
Avatar billede dsl Nybegynder
07. september 2002 - 20:26 #4
okay :)

Hvordan for jeg så de der streger væk i "frames" ?

og kan man få faste rammer i top og venstre side, så´n så man kun kan kører op og ned på siden i midten?
Avatar billede radiohead Nybegynder
07. september 2002 - 20:33 #5
<frameborder="0"> fjerner stregen